اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱

اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱ ؛ کدام سیستم‌عامل بزرگ‌ترین تغییر را داشته است؟

اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱ – Android 12 vs Windows 11 ؟ به نظر شما کدام سیستم عامل تغییرات بزرگ‌تری نسبت به نسخه قبلی خود داشته است؟

گوگل و مایکروسافت هفته گذشته از سیستم عامل جودید خود رونمایی کردند. در حالی که اندروید ۱۲ هنوز در دسترس بسیاری از کاربران قرار نگرفته، اما ویندوز ۱۱ همین حالا در اختیار تمام سیستم‌های سازگار قرار دارد. عده‌ای توانسته‌اند این دو به‌روزرسانی را روی گوشی و کامپیوتر خود دریافت کنند. اگر شما هم جزو این گروه باشید می‌توانید به این سوال ما پاسخ دهید: اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱ ؟ کدام یک از این دو سیستم‌عامل بزرگ‌ترین و بیشترین تغییر را نسبت به نسخه قبلی خود داشته‌اند؟

اما قبل از اینکه بخواهیم به پاسخ این سوال برسیم، بیایید نگاهی به جدیدترین امکانات و ویژگی‌هایی بیندازیم که گوگل و مایکروسافت آن‌ها را در سیستم‌عامل‌های جدید خود پیاده‌سازی کرده‌اند.

اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱

بی‌شک اندروید ۱۲ یکی از قابل توجه‌ترین به‌روزرسانی‌های اندروید طی سالیان اخیر است. این نسخه امکانات و تغییرات زیادی داشته است که شامل بازطراحی زبان طراحی Material You، پشتیبانی از اسکرین شات اسکرولی، یک حالت تک دستی و یک داشبورد مخصوص گیم می‌شود. این نسخه همچنین چندین پیشرفت در بخش‌های امنیتی و حریم خصوصی نظیر یک داشبورد حریم خصوصی جدید و نشانگر استفاده از دوربین و میکروفون را هم شامل می‌شود.

علاوه بر این Android 12 چند ویجت جدید، یک سیستم چرخش خودکار جدید، پشتیبانی از اشتراک‌گذاری تصویر/ آدرس URL در نمای آخرین اپلیکیشن‌های باز شده، یک پنل اینترنت جدید، افکت‌های کششی پیمایشی و غیره می‌شود. هنوز خیلی زود است که بگوییم عملکرد نسخه جدید اندروید روی گوشی‌ها چگونه است. شما چطور؟

ویندوز ۱۱

اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱

جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت پیشرفت چشم‌گیری نسبت به نسخه قبلی، ویندوز ۱۰ داشته است. درست مثل اندروید ۱۲، ویندوز جدید هم تغییرات بزرگی در طراحی خود داشته است. این سیستم عامل ویژگی‌های جدیدی را هم یدک می‌کشد که شامل پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی (البته در نسخه فعلی موجود نیست)، به‌روزرسانی برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خود سیستم‌عامل و پیشرفت در بخش گیمینگ می‌شود. علاوه بر این فروشگاه مایکروسافت در این نسخه مجدداً طراحی شده و حالت‌های نمایش چند پنجره‌ای Snap Layouts و Snap Groups هم به سیستم عامل ویندوز ۱۱ اضافه شده‌اند.

گرچه این سیستم عامل تغییرات ریز و درشت دیگری هم داشته است، اما دارای مشکلاتی هم هست. بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که با ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای مجهز به پردازنده AMD به مشکل خورده‌‌اند. ظاهراً عملکرد گیمینگ سیستم شما هم در این نسخه کمی کاسته می‌شود.

اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱ ؛ نوبت انتخاب شماست

حالا تمام این موارد را در نظر بگیرید و به این سوال پاسخ دهید: اندروید ۱۲ یا ویندوز ۱۱ ؟ کدام را به‌روزرسانی بزرگ‌تری می‌دانید؟ آیا می‌توان به این سوال پاسخ داد یا آنکه نباید این دو سیستم عامل را با هم مقایسه کنیم؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.