برنامه صبحگاهی بسیار موفق مدیر عامل گوگل - سوندار پیچای

3 نکته از برنامه صبحگاهی مدیر عامل گوگل؛ ساده اما موفق

برنامه صبحگاهی مدیر عامل گوگل بر خلاف برنامه صبحگاهی سلبریتی‌ها که مناسب سبک زندگی شما نیستند، بر سه اصل ساده بنا شده است.

در بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها، برنامه صبحگاهی افراد مشهوری همچون اپرا، مارک کوبان، استیو جابز و غیره قرار گرفته است. اما نکته کلیدی برای موفقیت برنامه این است که آنچه که سلبریتی‌های مورد توجه انجام می‌دهند را انجام ندهید.

در عوض، برنامه مدیر عامل موفق گوگل را دنبال کنید. برنامه وی تقریبا یک برنامه صبحگاهی بسیار استاندارد به شمار می‌رود. در ساعت مناسبی از خواب بیدار می‌شود، روزنامه می‌خواند و چای می‌نوشد و در مورد تصویر کلی فکر می‌کند. چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسد، مگه نه؟

در حقیت برنامه وی سه نکته کلیدی در مورد برنامه های صبحگاهی را برای ما نمایان می‌سازد:

1. برنامه صبحگاهی هرکس متعلق به خودش است، نه همه!

ممکن است افراد مشهوری همچون اپرا به هنگام صبح برای بدست آوردن آرامش، مدیتیشن کند و شمع روشن نماید اما این بدان معنا نیست که این تدابیر برای شما نیز مناسب و کارساز خواهد بود. تمام افراد دارای گرایش‌ها، علایق، شخصیت‌ها و مهارت‌های متفاوتی هستند. همین نیز منجر به این نتیجه می‌شود که برنامه های صبحگاهی در اندازه و اشکال مختلف هستند. از همین رو، خود سوندار پیچای نیز چندان علاقه‌ای به سحرخیزی ندارد.

2. برنامه صبحگاهی نباید در مورد بهره‌روی باشد

هنگامی که دنبال الهام گرفتن برای برنامه صبحگاهی هستید، همیشه نام افراد تاجر و ثروتمند بیان می‌شود و در اکثر این موارد نیز، برنامه صبحگاهی در مورد بهره‌وری بیشتر یا پیدا کردن آرامش و تمرکز برای فعالیت‌های بیشتری است. اما برنامه صبحگاهی می‌تواند فقط برای افزایش سلامت ذهنی و روانی شما باشد.

به عنوان مثال، با مدیتیشن یوگا یا نوشتن مطلب یا همانند سوندار پیچای، خواندن روزنامه، به این امر دست پیدا خواهید کرد. هدف این نیست که شما بهره‌وری بیشتری داشته باشید؛ بلکه هدف، آن است که اصل و هدفی در ذهن خود داشته باشید. پس، اگر می‌خواهید آرامش بیشتری داشته باشید و زمان بیشتری را صرفه جوبی کنید، باید یک هدف پیدا کنید و برنامه صبجگاهی خود را به سمت آن سوق دهید.

3. ثبات عالی است

در حالی که این اصل کاملا منطقی است اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. گاهی اوقات، افراد یک برنامه با فعالیت‌های متنوع برای خود در نظر می‌گیرند که پس از یک یا دو هفته فراموش می‌شود. از همه بدتر نیز این است که افراد پس از چند روز نتیجه نگرفتن، برنامه خود را تغییر می‌دهند و به جای ثبات، مدام برنامه خود را دچار تغییر می‌کنند.

برای آنکه برنامه صبحگاهی شما بتواند به بهره‌وری برسد و شما قادر باشید تا نتایج حاصله از آن را مشاهده کنید، باید یک ماه یا حتی بیشتر صبر کنید. اگر شما ثبات نداشته باشید، این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. یک برنامه متناسب با خودتان و هدف‌تان را پیدا کرده و در اجرای آن ثبات داشته باشید. سوندار پیچای نیز برنامه صبح ساده خود را برای چندین سال است که اجرا می‌کند.

پیدا کردن هدف و برنامه مناسب

پس برای پیدا کردن بهترین برنامه متناسب با خود، هدف خود را مشخص کنید و برنامه را در مسیر آن قرار دهید. هر شخص باید برنامه خود را پیدا کند و این کار زمان می‌برد. با این حال، می‌توان با نکات زیر، بهتر و راحت‌تر برنامه مختص خود را پیدا کنید:

  • با برنامه صبحگاهی خود به چه هدف بزرگ و دست‌یافتنی می‌خواهید برسید؟
  • برنامه خود را بدون هیچ تغییری برای چندین هفته دنبال کنید. چه فعالیت‌هایی در این برنامه شما را بیشتر به سمت هدف پیش می‌برد؟
  • چه شرایطی وجود دارد که با تغییر آن می‌توانید به هدفتان نزدیکتر شوید؟ چه شرایطی وجود دارد که قادر به تغییر آن نیستید؟
  • چه کارهایی انجام ندادید که ممکن است شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر کند؟
  • چه چیزی را برای اندازه‌گیری پیشرفت و موفقیت خود ملاک قرار می‌دهید؟

نکته پایانی نیز این است که هیچ گاه دلسرد نشوید. به مرور، می‌توانید برنامه خود را تغییر دهید تا عملکرد بهتری برای شما داشته باشد. حتی با داشتن اهداف تازه، می‌توانید به سراغ برنامه تازه بروید. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که برای آنکه برنامه صبحگاهی به بهترین بازدهی برسد، باید به آن زمان بدهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*