هیوندای سوناتا

احتمال آتش سوزی موتور هیوندای سوناتا و توسان 2017، مالکان را به نمایندگی کشاند

هیوندای به دلیل وجود یک نقص فنی در موتور هیوندای سوناتا و توسان 2017 که خطر آتش سوزی را به همراه دارد برای بیش از 95 هزار دستگاه خودرو فراخوان مراجعه به نمایندگی را صادر کرد.

شرکت هیوندای برای 95 هزار و 515 دستگاه از محصولات خود به دلیل اتصال ناقص بلبرینگ‌های شاتون که باعث آتش‌سوزی در موتور می‌شود، فراخوان صادر کرد. طبق این فراخوان، مالکان 82 هزار و 268 دستگاه توسان مدل 2017 و 13 هزار و 247 دستگاه سوناتا هیبریدی با پیشرانه 2 لیتر GDI ساخت این شرکت در کارخانه کره جنوبی برای بررسی باید مورد بررسی قرار بگیرند.

نقص فنی موتور هیوندای سوناتا و توسان 2017

طبق اعلام اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، این فراخوان به دلیل وجود نقص فنی منتشر شده است که باعث فرسایش زودرس بلبرینگ‌های شاتون خواهد شد. در صورت این فرسایش یک صدای تق‌تق عجیب از پیشرانه ایجاد می‌شود و چراغ هشدار روغن موتور را روشن خواهد کرد.

اگر این خودروها به شکل مداوم در وضعیت فرسایش بلبرینگ‌های شاتون قرار بگیرند، بلوک پیشرانه آسیب خواهد داد که نتیجه آن نشت روغن و آتش‌سوزی موتور خواهد بود. همچنین احتمال خاموش شدن پیشرانه نیز وجود دارد که اگر این اتفاق در سرعت‌های بالا اتفاق بی‌افتد، باعث تصادفات خطرناک خواهد شد.

هیوندای آمریکا نیز به مالکان خودروهای آسیب‌دیده اعلام کرد تا برای بازرسی خودروهای خود را به نمایندگی‌ها مراجعه کنند تا در صورت تشخیص هر نوع آسیب به بلبرینگ، پیشرانه معیوب با یک پیشرانه جدید تعویض شود.

گفتنی است برای تمام خودروهایی که با این نقص مواجه شدند یک به روزرسانی نرم افزاری کنترل پیشرانه موتور با یک سنسور شناسایی ضربه در نظر گرفته شده است. این سنسور به شکل مداوم پیشرانه را برای شناسایی کشف ارتعاشات و الگوهای غیر عادی که خرابی بلبرینگ شاتون را نشان می‌دهند مورد بررسی قرار خواهد داد. گفتنی است این فرایند به شکل رایگان توسط نمایندگی‌های انجام می‌شود و مالکان این خودروها که برای برطرف کردن این مشکل هزینه کردند نیز می‌توانند از نمایندگی‌های هزینه‌های پرداختی خود را دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*