پیکاپ روسی UAZ

پیکاپ روسی UAZ به ایران آمد؛ مشخصات فنی، امکانات،‌ قیمت و تصاویر یواز پیکاپ

شرکت سروش دیزل قصد دارد که به زودی پیکاپ روسی UAZ را روانه بازار کشور کند. به احتمال زیاد این خودرو 850 میلیون تومان قیمت‌گذاری خواهد شد.

شرکت روسی خودروسازی UAZ که تأسیس آن به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد تاکنون خودروهای کار و تجاری، مینی ون‌ها و همچنین شاسی بلندهای زیادی را به بازار روسیه و سایر کشورها عرضه کرده است. معمولا اتومبیل‌های این کمپانی با دوام هستند و همچنین قیمت بالایی هم ندارند. کمپانی UAZ تا چند سال اخیر بیشتر به بازار روسیه محصول عرضه می‌کرد؛‌ اما از سال 2019 تصمیم گرفت تا عرضه اتومبیل به بازار جهانی را نیز به صورت جدی دنبال کند که در این امر موفق بود و افزایش 30 درصدی صادرات را تجربه کرد. پیکاپ روسی UAZ‌ تحت عنوان پیکاپ پاتریوت که یک خودروی مناسب برای آفرود می‌باشد یکی از بهترین محصولات این کمپانی است که تاکنون به‌روزرسانی‌های زیادی را تجربه کرده است.

کمپانی UAZ در سال 1395 با حضور در ایران اعلام کرد که قصد دارد خودروهای خود را به بازار ایران عرضه کند. اکنون و پس از گذشت 5 سال ظاهرا این کمپانی با شرکت سروش دیزل بر سر تولید محصولات خود در کشور به توافق رسیده است و سروش دیزل قصد دارد تا به زودی پیکاپ روسی UAZ را روانه بازار کشور کند. اگر قصد آشنایی با این پیکاپ را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بررسی پیکاپ روسی UAZ از نظر طراحی بدنه

پیکاپ روسی UAZ

شرکت یواز از ابتدا خودرو پاتریوت را در نسخه‌های پیکاپ و شاسی بلند روانه بازار کرد. این پیکاپ در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه شاسی بلند ندارد و  شبیه به آن طراحی شده است. کمپانی یواز جلوپنجره این خودرو را به شکل V طراحی کرده است که باعث شده تا این اتومبیل چهره جدیدی به خود بگیرد. علاوه بر این، این خودرو در دو طرف قسمت جلو و پایین‌تر از چراغ‌های جلو به دی لایت (چراغ روشنایی روز)‌ مجهز شده است. طول، عرض و ارتفاع و فاصله محوری پیکاپ پاتریوت به ترتیب 5125، 1915، 1915 و 3000 میلی‌متر است که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود طول پیکاپ روسی UAZ سی و چهار سانتی‌متر بیشتر از نسخه شاسی بلند بوده و همچنین ارتفاع و عرض آن نیز 15 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. ابعاد قسمت بار این خودرو روسی نیز 1265 در 1375 میلی‌متر است که با توجه به این مسئله مشخص می‌شود می‌تواند بار نسبتا زیادی را در خود جای دهد.

بررسی پیکاپ پاتریوت از نظر امکانات و طراحی داخلی

پیکاپ روسی UAZ

پیکاپ روسی UAZ در داخل بسیار ساده طراحی شده است و چندان به‌روز نیست. تنها مشخصه‌ای از این خودرو که می‌توان گفت به‌روز شده صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی آن است که درست در وسط کنسول قرار گرفته است. تمام اجزای کابین این پیکاپ به رنگ مشکی هستند و قسمت‌هایی از سیستم تهویه و دستگیره‌‌ها با رنگ نقره‌ای تزیین شده‌اند.

این خودرو با امکانات زیادی روانه بازار خواهد شد که دی لایت (چراغ روشنایی روز)، محدود کننده سرعت، راهنمای پارک، گرم‌کن فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم چهار چرخ محرک با قابلیت تنظیم دیفرانسیل، یخ‌زدای شیشه جلو و برف پاک کن، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی،‌ سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و گرم‌کن صندلی‌های جلو از جمله آن‌ها هستند.

بررسی پیکاپ پاترویت از نظر موتور و عملکرد فنی

کمپانی یواز این پیکاپ را با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی 1.2 لیتری روانه بازار کشورهای مختلف می‌کند. این اتومبیل با موتور بنزینی قادر است تا 143 اسب بخار قدرت را به همراه 228 نیوتن‌متر گشتاور به تولید برساند و همچنین با موتور دیزلی نیز می‌تواند 143 اسب بخار قدرت را به همراه 228 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال این قدرت‌ها به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک است. به احتمال زیاد سروش دیزل نسخه بنزینی این پیکاپ را با گیرکس 5 سرعته دستی روانه بازار کشور خواهد کرد. اما سروش دیزل امکان سفارش موتور دیزلی را نیز برای خریداران پیکاپ روسی UAZ فراهم خواهد کرد.

برای این که پیکاپ پاتریوت بتواند عملکرد مناسبی را از خود در آفرود به نمایش بگذارد به امکاناتی نظیر حالت مخصوص رانندگی آفرود، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و همچنین سیستم کنترل پایداری مجهز شده است که عبور این خودرو از جاده‌های پر پیچ و خم را آسان‌تر می‌کنند. علاوه بر این کمپانی یواز برای این پیکاپ تجهیزات آفرودی از جمله محافظت موتور و باک سوخت، رکاب، اسنورکل، باربند،‌ وینچ و… را نیز در نظر گرفته است که علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را به صورت جداگانه از کمپانی یواز خریداری کنند.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که پیکاپ روسی UAZ در آینده‌ای نه چندان دور و با قیمت 850 میلیون تومان در ایران در دسترس قرار خواهد گرفت. این اتومبیل در صورت ورود به بازار کشور باید به رقابت با اتومبیل‌هایی نظیر فوتون لند و آمیکو آسنا بپردازد. با توجه به این مسئله مشخص می‌شود که پیکاپ پاتریوت کار سختی را برای کسب محبوبیت در بازار کشور در پیش دارد.