سود اپل از بازار گوشی های هوشمند

میزان سود اپل از بازار گوشی های هوشمند در جهان، باورکردنی نیست!

موسسه پژوهشی کانترپوینت گزارش خود درباره سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده که بر اساس آن سود اپل از بازار گوشی های هوشمند فراتر از تصور است.

بازار گوشی‌ های هوشمند بسیار پیچیده است و هیچکدام از مهره‌های حاضر دز آن از آينده خود مطمئن نیستند؛ اما با این وجود نمی‌توان این حقیقت را نیز انکار کرد که برخی از شرکت‌ها از برتری کامل خود لذت می‌برند. به عنوان مثال اینکه اپل در بخش گوشی های بالارده بازار بخش زیادی از سود موجود را از آن خود کند، به یک امر عادی تبدیل شده است.

به گزارش موسسه پژوهشی Counterpoint، در سه ماهه دوم سال میلادی جاری اپل به تنهایی سه چهارم از از سود بازار گوشی های هوشمند جهان را از آن خود کرده است. در این گزارش اینگونه آمده است:

اگرچه سهم اپل از تعداد گوشی‌ های عرضه شده به بازار در سه ماهه دوم سال نسبتا کم بوده است (۱۳ درصد)، ولی توانسته ۷۵ درصد از سود عملیاتی و ۴۰ درصد از درآمد کل بازار گوشی های هوشمند جهان را به خود اختصاص دهد. درست است که نتیجه به دست آمده قدرت برند اپل را نشان می‌دهد؛ ولی هنوز نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ ضعیف‌تر است.

در آن زمان سهم درآمد اپل از بازار به ۵۰ درصد رسیده بود (بالاتر از سه ماهه سوم ۲۰۲۰) و میزان سود این شرکت از بازار گوشی‌‌های هوشمند نیز رقم بی سابقه ۸۶ درصد را نشان می‌داد (در فصل قبل این میزان ۵۱ درصد بود).

در واقع اگرچه سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان از نظر تعداد گوشی‌های فروخته شده است، ولی وقتی نوبت به سود و درآمد می‌رسد، متوجه می‌شویم که اختلاف خیلی زیادی بین این دو برند وجود دارد.

سود اپل از بازار گوشی های هوشمند

کانترپوینت بر این باور است که اگرچه شیائومی تاکنون تمرکز خود را روی فروش بیشتر گوشی‌های هوشمندش قرار داده است، ولی در آينده به جای فروش بالا به سود بالا توجه کند.

همچنین در ادامه این گزارش اینگونه آمده است:

اپل احتمالا بتواند برتری خود را در این زمینه حفظ کند و با درخواست مبالغ بالا برای گوشی‌های موبایل حاشیه سود عملیاتی بالایی داشته باشد.

در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ شاهد عرضه ۳۲۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار جهانی بودیم. پنج تولید کننده برتر نیز در این مدت سامسونگ، شیائومی، اپل، اوپو و ویوو بودند. در این میان اپل توانست تقریبا ۴۸.۹ میلیون دستگاه آيفون را روانه بازار کند که نسبت به سال گذشته افزایشی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کارشناسان بر این باورند که موفقیت اپل و کسب سود بالا از بازار گوشی های هوشمند علاوه بر امکانات و ویژگی‌های خوب گوشی‌های این شرکت،‌ به وفاداری بالای کاربران این برند نیز بازمی‌گرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*