نحوه ساخت اکانت جیمیل

نحوه ساخت اکانت جیمیل برای خود یا دیگران

ساخت اکانت جیمیل جدید کار بسیار ساده‌ای است. در اینجا خواهید آموخت که چگونه یک اکانت جیمیل جدید برای خود یا دیگران بسازید.

راه اندازی و ساخت اکانت جیمیل جدید نسبتا کار ساده‌ای است، چه بخواهید برای خود بسازید چه برای دیگران فرقی نمی‌کند. اگر بار اولی است که با جیمیل کار می‌کنید و می‌خواهید یک حساب جیمیل داشته باشید، کافیست که یک آدرس جیمیل جدید برای خود یا دیگران ایجاد کنید که در هر دو مورد روند مشابه و یکسان است. در اینجا تمام چیزهایی که باید در مورد ایجاد یک اکانت جدید در سرویس Gmail بدانید را توضیح داده‌ایم.

نحوه ساخت اکانت جیمیل

۱. برای ایجاد یک اکانت جدید در Gmail، ابتدا باید به وب سایت Gmail بروید و گزینه‌ی Create an account را انتخاب کنید.

نحوه ساخت اکانت جیمیل

۲. اگر قبلا یک حساب جیمیل ساخته‌اید، باید آیکون سمت راست بالای صفحه را بزنید و بعد از منوی کشویی گزینه‌ی Add another account را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن باید جزئیات مربوط به خود را وارد کنید.

نحوه ساخت اکانت جیمیل

۳. در اینجا شما باید نام، نام خانوادگی، نام کاربری و رمز عبور خود را اضافه کنید. توجه داشته باشید که نام کاربری شما باید در نشانی ایمیل Gmail به صورت Username@gmail.com نشان داده شود. برای نام کاربری خود می‌توانید از حروف، اعداد و علائم استفاده کنید.

۴. سپس وقتی که شما اطلاعات لازم را وارد کردید، روی Next کلیک کنید.

نحوه ساخت اکانت جیمیل

۵. در صفحه بعد، گوگل از شما می‌خواهد که شماره موبایل خود را تایید کنید. پس شماره خود را وارد کرده و بعد روی Next کلیک کنید. سپس شما در موبایل خود یک کد تایید دریافت خواهید کرد که باید آن را برای تکمیل کار وارد کنید.

۶. پس از تایید، در صفحه‌ای از اکانت جدید خود با جمله‌ی Welcome to Google مواجه خواهید شد. در اینجا می‌توانید شماره تلفن خود را با اکانت جدید لینک کنید و یا آدرس ایمیل بازیابی را اضافه کنید.

نحوه ساخت اکانت جیمیل

۷. برای ادامه‌ی کار باید، تاریخ تولد و جنیست خود را وارد کنید. پس از انجام کار، Next  را بزنید.

۸. در صفحه‌ی بعد، شرایط و ضوابط گوگل برای شما ارائه داده می‌شود. با انتخاب More options می‌توانید سرویس‌های opt-in را سفارشی کنید. هنگامی که تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کردید، برای ادامه کار I agree را انتخاب کنید.

نحوه ساخت اکانت جیمیل

سپس به صندوق ورودی اکانت جدید Gmail خود خواهید رفت که می‌توانید آن را مطابق تنظیمات دلخواه خود سفارشی کرده و تنظیم کنید.

نحوه ساخت اکانت جیمیل برای دیگران

اگر می‌خواهید برای فرد دیگری اکانت جیمیل بسازید، روند ساخت آن مشابه بالاست. اما با این حال، موارد مهمی وجود دارد که باید در طول راه اندازی به آن‌ها توجه کنید.

در مرحله اول، مطمئن شوید که این حساب را به عنوان آدرس اضافی به اکانت Google فعلی خود اضافه نمی‌کنید. پس برای این کار یا از سیستم Google خود خارج شوید یا از مرورگر خود در حالت ناشناس برای ساخت اکانت جیمیل جدید برای شخص دیگری استفاده کنید.

هنگام وارد کردن مشخصات حساب آن شخص، مطمئن شوید که اطلاعات شخصی آن فرد را وارد می‌کنید نه اطلاعات مربوط به خود را. همچنین مطمئن شوید که نام کاربری که نوشته‌اید همانی است که آن شخص در نظر دارد.

هنگام تایید حساب از طریق تلفن، مطمئن شوید که فرد کد تایید دریافت شده را برای شما ارسال می‌کند تا بتوانید تنظیمات مربوط به او را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید برای مرحله تایید از شماره تلفن شخصی خود استفاده کرده و بعد آن شماره را از آن حساب حذف کنید. پس از ساخت اکانت جیمیل باید نام کاربری و رمز عبور را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بتوانند وارد حساب خود شوند.

اگر شخصی که برای آن اکانت جیمیل ساخته‌اید یک اکانت دیگر در پلتفرم دیگری دارد، باید این حساب را به عنوان recovery email – حساب بازیابی تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود تا پس از تحویل اکانت ساخته شده توسط شما، رمز عبور آن را ریست کنند و در صورت فراموش کردن رمز عبور آن را بازیابی کنند.

ساخت آسان ایمیل با Gmail

ایجاد یا ساخت اکانت جیمیل جدید کار بسیار ساده‌ای است. علاوه بر این تغییر یا سوییچ کردن بین چندین اکانت نیز بسیار کار آسانی است. آشنایی با نحوه ساخت و کار کردن با حساب Google می‌تواند گزینه‌های بهره‌وری را برای شما افزایش دهد.

https://www.makeuseof.com/how-to-set-up-a-new-gmail-account/