مک بوک پرو جدید اپل

مک بوک پرو جدید اپل در دو سایز ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ و با نمایشگر ناچ و طراحی جدید معرفی شد

مک بوک پرو جدید اپل با طراحی جدید رونمایی شد. اپل MacBook Pro جدید را در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه کرده و در نمایشگر آن نیز شاهد ناچ هستیم.

اپل در مراسم امشب خود از مک بوک پرو جدید در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی پرده برداری کرد. این لپ تاپ قدرتمند از تراشه M1 Pro بهره می‌برد که دارای ۸ هسته با عملکرد قوی و ۲ هسته بهینه است. همچنین شاهد گرافیک ۱۶ هسته‌ای و ۳۲ گیگ رم هستیم.

مک بوک پرو جدید اپل

مک بوک پرو جدید اپل

البته اپل تراشه دیگری را نیز به نام M1 Max توسعه داده که در آن میزان رم و گرافیک دو برابر مدل پرو است. طراحی مک بوک پرو نیز کاملا تغییر کرده است و حالا شاهد حاشیه‌های بسیار باریکی هستیم. وبکم نیز حالا در ناچ قرار گرفته است.

نمایشگر مینی LED این لپ تاپ حالا پیکسل‌های بیشتری دارد و از کنتراست بالاتری نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد و نرخ تازه‌سازی نیز به لطف فناوری پروموشن برابر با ۱۲۰ هرتز است.

مک بوک پرو جدید به درگاه HDMI و ریدر کارت حافظه SD مجهز شده است و از مگ سیف نیز برای شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند.

مک بوک پرو جدید اپل

معمولا شاهد عرضه مدل پرو مک‌ بوک‌‌های اپل در اندازه ۱۶ اینچی بودیم؛ اما این بار اپل مدل ۱۴.۲ اینچی لپ‌ تاپ جذاب خود را نیز توسعه داده است. رزولوشن نمایشگر نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده که به تراکم پیکسلی بسیار بالایی منجر مي‌شود.

به طور کلی ۳ درگاه تاندربولت 4 در این لپ‌ تاپ حضور دارند و حتی جک هدفون نیز بهبود پیدا کرده است. درست است که پشتیبانی از مگ سیف به MacBook Pro اضافه شده؛ اما همچنان می‌توانید در صورت تمایل از طریق درگاه تاندربولت لپ تاپ خود را شارژ کنید.

تراشه M1 Pro نسخه تقویت شده ام 1 است که در آن پهنای باند حافظه به ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده است، شاهد پشتیبانی از ۳۲ گیگ رم هستیم و تعداد ترانزیستور‌ها نیز دو برابر شده‌اند. اپل اعلام کرد که پردازنده نسبت به مدل استاندارد M1 تا ۷۰ درصد سریع‌تر شده و عملکرد GPU نیز دو برابر بهتر شده است.

مک بوک پرو جدید اپل

در تراشه M1 Max رم به ۶۴ گیگابایت می‌رسد و GPU نیز دارای ۳۲ هسته است. به دلیل بهینگی بالای تراشه‌های اپل، کاربران می‌توانند ویدیو‌های 8K را در هنگام استفاده از باتری روی مک بوک پرو 2021 ویرایش کنند. چنین چیزی در لپ تاپ‌های این کلاس کاری سابقه نداشته است.

اپل همچنین اعلام کرد که عمر باتری در هنگام انجام امور سنگین بین ۲ تا ۴ برابر افزایش یافته است. با یک بار شارژ شما می‌توانید تا در مدل 14 اینچی تا ۱۷ ساعت و در مدل 16 اینچی نیز تا ۲۱ ساعت ویدیو تماشا کنید. همچنین به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، می‌توان ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را در تنها ۳۰ دقیقه پر کرد.

یکی از بحث‌ برانگیز‌ترین تغییراتی که در مک بوک پرو جدید ایجاد شده ناچ نمایشگر است. اپل گفت که به طور کلی حاشیه‌های اطراف نمایشگر بین ۲۴ تا ۶۰ درصد باریک‌تر شده‌‌اند. ارتفاع نوار منو نیز برای همراهی با ارتفاع ناچ افزایش یافته است.

مک بوک پرو جدید اپل

وب کم حالا از رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کند و در شرایط نوری کم نیز تا ۲ برابر عملکرد بهتری دارد. اپل همچنین از ارتقاء اسپیکر و میکروفون نیز غافل نشده است. توییتر‌های اسپیکر تقریبا ۲ برابر بزرگتر شده‌اند که کیفیت صدای بهتری را در کنار spatial audio به ارمغان می‌آورند.

نظر شما درباره مک بوک پرو جدید اپل چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*