اندروید ۱۲ برای گوشی های سامسونگ

آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی های سامسونگ تا پایان سال 2021 منتشر می‌شود

سامسونگ در پاسخ به یک پست اینترنتی گفته است که تا پایان سال ۲۰۲۱ قطعاً آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی های سامسونگ را منتشر خواهد کرد.

اندروید ۱۲ نسخه عجیب و غریبی بود؛ زیرا گوگل از نظر فنی این آپدیت را در دسترس قرار داده، ولی هنوز برای گوشی‌های Pixel خودش هم منتشر نکرده است. در همین حال سامسونگ مشغول آزمایش نسخه‌های بتا اندروید ۱۲ برای گوشی‌هایش است و بر اساس پستی که در یک انجمن گفتگو منتشر شده، تا پایان سال جاری میلادی آپدیت اندروید 12 برای گوشی های سامسونگ منتشر خواهد شد.

پستی در انجمن TizenHelp توسط کاربران سامسونگ منتشر شده و در آن پرسیده شده که این شرکت کره‌ای چه زمانی اندروید ۱۲ را در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد. ظاهراً این شرکت پاسخ داده که انتظار دارد «حداکثر تا ماه دسامبر» این نسخه در دسترس کاربرانش باشد.

این زمان اعلام شده دقیقاً مطابق با زمانی است که سامسونگ برای نسخه قبلی اندروید در نظر گرفته بود. اندروید ۱۱ سال گذشته در دومین روز دسامبر به صورت گسترده برای گوشی‌های گلکسی منتشر شد. بنابراین با فرض اینکه هیچ مشکلی در هنگام توسعه و کار روی این آپدیت پیش نیاید، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سامسونگ تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بتواند نسخه جدید اندروید را در اختیار میلیون‌ها کاربر خود در سراسر جهان بگذارد.

با تمام این تفاسیر همچنان احتمال اینکه سامسونگ حتی زودتر از موعود هم این آپدیت را منتشر کند وجود دارد. سامسونگ نخستین نسخه بتا عمومی Android 12 را زودتر از موعد مقرر در اواسط سپتامبر منتشر کرد و از آن زمان دومین نسخه آن را نیز منتشر کرده که پشتیبانی از Dynamic Color و برخی امکانات دیگر را به ارمغان میاورد. قطعاً ماه دسامبر زمان خوبی برای انتشار آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی های سامسونگ است، اما همچنان می‌توان امیدواری داشت که سامسونگ بتواند تلاش بیشتری کند و این آپدیت را در ماه نوامبر نیز منتشر کند.

لازم به ذکر است که سامسونگ این آپدیت را به صورت یک پوسته سفارشی به نام One UI 4.0 منتشر خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با امکانات این رابط کاربری می‌توانید پست سامسونگ با طعم اندروید ۱۲ بستنی یخی؛ ۵ ویژگی برتر رابط کاربری One UI 4.0 را مطالعه کنید.