اولین تصاویر و ویدیو گوشی شیائومی ۱۲

اولین تصاویر و ویدیو گوشی شیائومی ۱۲ را تماشا کنید

تصاویر و ویدیویی از گوشی شیائومی ۱۲ منتشر شده که طراحی قاب پشتی و جلویی، نمایشگر منحنی و ماژول دوربین سه‌گانه پشتی این پرچمدار را نشان می‌دهد.

شیائومی اواخر سال ۲۰۲۱ از گوشی‌های پرچمدار جدید خودش رونمایی خواهد کرد. این کمپانی اعلام کرده که قصد دارد برند  “Mi” را کنار بگذارد و در نتیجه گوشی‌های سری شیائومی می ۱۲ با نام «شیائومی ۱۲» وارد بازار می‌شوند. احتمالاً ماه دسامبر شاهد رونمایی از این گوشی‌ها خواهیم بود و سپس در ماه فوریه یا مارس به بازار عرضه خواهند شد.

اولین تصاویر و ویدیو گوشی شیائومی ۱۲

تاکنون هیچ تصویری از این گوشی به بیرون درز نکرده بود، اما یک طراح خلاق به نام Jermaine Smit تصاویری از طرح مفهومی این گوشی را منتشر کرده است. این طراح می‌گوید بر اساس حق اختراعی که هفته گذشته از طرف شرکت شیائومی منتشر شد این طرح سه بعدی را ایجاد کرده است. این پتنت یک گوشی هوشمند با یک دوربین زوم بزرگ را به نمایش می‌گذاشت. ویدیویی که در زیر می‌بینید، طرح سه‌بعدی طراحی شده توسط Smit بر اساس همین پتنت است.

ویدیویی از طرح مفهومی گوشی شیائومی ۱۲

دانلود ویدیو

نمایشگر و لبه‌های گرد این گوشی باعث متمایز شدن آن از سایر محصولات بازار شده است. به نظر می‌رسد این سبک طراحی نمایشگر به تمایل اصلی بازار موبایل برای سال ۲۰۲۲ تبدیل شود. توییتی که Ice Universe چندی پیش منتشر کرده بود نشان می‌داد گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ هم از لبه‌های منحنی‌تری نسبت به نسل قبلی خودش بهره می‌برد.

حاشیه‌های دور نمایشگر گوشی Xiaomi 12 نیز کاملاً باریک است. البته لبه‌های هر چهار طرف آن قرینه نیستند. حاشیه‌های دو طرف چپ و راست بسیار ناچیز است، ولی چانه زیری نمایشگر ضخامت بیشتری دارد و به چشم می‌آید. بر اساس آنچه در طرح‌های منتشر شده می‌بینیم، یک پانچ هول نیز در گوشه سمت چپ نمایشگر قرار گرفته که از دوربین سلفی میزبانی می‌کند.

اولین تصاویر و ویدیو گوشی شیائومی ۱۲

اگرچه طراح این رندرها ترجیح داده از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کند. چرا که شیائومی پیشتر در گوشی می میکس ۴ خودش هم از چنین دوربینی استفاده کرده بود. یکی دیگر از عناصری که طراح به سلیقه خودش اضافه کرده، دکمه‌ها و پورت‌های ارتباطی است. در پتنت‌هایی که از سوی شیائومی منتشر شده بود هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نشده بود.

اما روی قاب پشتی گوشی سیستم دوربین در مرکز قاب پشتی دیده می‌شود. این ماژول شامل سه دوربین می‌شود که بالاترین ماژول بزرگ‌تر از دو تای دیگر است. ظاهراً ماژول اول یک حسگر اصلی است که یک دوربین اولترا واید در زیر آن قرار دارد. سپس یک لنز زوم پریسکوپی با طراحی گرد به چشم می‌خورد و در زیر این سه دوربین هم یک فلاش LED به کار رفته است.

اولین تصاویر و ویدیو گوشی شیائومی ۱۲

گفته می‌شد شیائومی ۱۲ نخستین گوشی جهان لقب خواهد گرفت که به سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ مجهز می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد از این دوربین استفاده کند و در عوض از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت استفاده خواهد کرد.