خودروهای تویوتا

نامعقول ترین خودروهای تویوتا با طراحی دیوانه وار

برخی از خودروهای تویوتا به پرفروش‌تر‌ها در دنیا تبدیل شدند. اما Toyota خالق مدل‌هایی با طراحی دیوانه‌وار هم است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بی‌شک تویوتا یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت خودروسازی است. کمپانی ژاپنی در تمام عرصه‌ها خودی نشان داده؛ از خودروهای اسپرت و سدان‌های خانوادگی گرفته تا انواع مدل‌های شاسی بلند و پیکاپ. حتی خودروهای هیدروژنی تویوتا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

این خودروساز میلیون‌ها وسیله نقلیه در سراسر دنیا فروخته است تا چه در ژاپن و چه در آمریکا، یکی از بهترین برندها به حساب بیاید. البته فارغ از مدل‌های پرفروش، خودروهای عجیب و غریبی هم با لوگوی این برند یافت می‌شوند. بعضی از آن‌ها به شدت کمیاب و برخی دیگر، دارای طراحی جنون‌آمیز هستند. فهرست زیر، غافلگیرکننده‌ترین خودروهای تویوتا را شامل می‌شود.

خودروهای تویوتا با طراحی دیوانه وار

9- تویوتا 2000 جی تی (Toyota 2000GT)

تویوتا 2000 جی تی

این مدل را می‌توانیم پاسخ تویوتا به استون مارتین DB5 معرفی کنیم. تویوتا 2000 جی تی یک خودروی اسپرت با فروش بسیار محدود بود که در اواخر دهه 60 میلادی تولید شد؛ مجهز به یک موتور خطی شش سیلندر 2.0 یا 2.3 لیتری!

تویوتا 2000 جی تی

معروف‌ترین نسخه آن، یک مدل روباز بود که در فیلم جیمز باند “You Only Live Twice” مورد استفاده قرار گرفت. قیمت تویوتا 2000GT در حراجی‌ها به 1.2 میلیون دلار هم رسیده است.

8- تویوتا سرا (Toyota Sera)

تویوتا سرا

سرا یکی از عجیب‌ترین خودروهای عرضه شده توسط تویوتا است؛ یک هاچبک کوچک با موتور تخت چهار سیلندر!

تویوتا سرا

تا اینجا همه‌چیز نرمال به نظر می‌رسد؛ اما وقتی درهای لولا خفاشی آن باز شوند و سقف شیشه‌ای متصل به خود را هم بگشایند، ظاهر غیرمعمول تویوتا سرا نمایان می‌شود. عرضه با رنگ‌های متالیک گیرا نیز بر جذبه‌ی این خودرو افزود.

7- تویوتا مگا کروزر (Toyota Mega Cruiser)

تویوتا مگا کروزر

این هیولای 5 متری در اصل برای نیروی زمینی ژاپن و مصارف نظامی ساخته شد؛ اما سال 1996 در دسترس عموم قرار گرفت.

تویوتا مگا کروزر

از مشخصت فنی مگا کروزر باید به موتور دیزلی توربوشارژ چهار سیلندر 4.1 لیتری و گیربکس دستی چهار سرعته اشاره کنیم.

6- تویوتا میرای (Toyota Mirai)

تویوتا میرای

میرای ظاهر جنون‌آمیزی دارد؛ اما چیزی که آن را بیشتر خاص جلوه می‌دهد؛ هیدروژنی بودن آن است. پیل سوخت هیدروژنی تویوتا میرای، 182 اسب بخار قدرت دارد و برای انتقال نیرو، از یک سیستم دایرکت-درایو تک سرعته استفاده می‌کند.

تویوتا میرای

در یک کلام، باید Mirai را خودرویی تحسین‌برانگیز، راحت و با بهره‌وری بالا توصیف کنیم که با مخزن هیدروژن پُر، حدود 650 کیلومتر راه می‌رود. شاید واقعا باید آینده را متعلق به خودروهای هیدروژنی بدانیم.

5- تویوتا کلاسیک (Toyota Classic)

تویوتا کلاسیک

تویوتا کلاسیک با این ظاهر بانمک، در سال 1996 به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس تویوتا معرفی شد.

تویوتا کلاسیک

طراحی آن، یادآور گذشته بود؛ با استایلی مشابه مدل AA که روی شاسی تویوتا هایلوکس سوار بود. فقط 100 دستگاه از این خودرو ساخته شد و همه آن‌ها از یک موتور کوچک چهار سیلندر 97 اسب بخار، قدرت می‌گرفتند.

4- تویوتا اوریجین (Toyota Origin)

تویوتا اوریجین

اوریجین با ظریف‌کاری دست‌ساز و استایل دهه 50 میلادی، ظاهر معرکه‌ای دارد. تولید این مدل هم مناسبت خاصی داشت: رسیدن تویوتا به آمار فروش 100 میلیون دستگاه!

تویوتا اوریجین

کارهای دستی خودرو در Kanto Auto Works انجام گرفت. وجود درهای لولا عقب و فضای داخلی چوبی و چرمی،  حال و هواوی رولز-رویس را به آن می‌داد. البته می‌توانیم آن را یک خودروی ساخته شده مبتنی بر تویوتا کراون 1955 هم بدانیم.

3- تویوتا کراون مجستا (Toyota Crown Majesta)

تویوتا کراون مجستا

ظاهر این خودرو را به جای زیبا، باید وحشی توصیف کنیم؛ یک سدان لوکس که در سال 1991 منحصرا برای بازارهای آسیایی تولید شد.

تویوتا کراون مجستا

طراحی آن بی‌شباهت به لکسوس GS نیست. حتی همان موتور 4.6 لیتری V8 را دارد؛ اما مجستا یک خودروی چهار چرخ متحرک است.

2- تویوتا سوپرا مارک 4 (Toyota Supra Mark IV)

تویوتا سوپرا مارک 4

این مدل سوپرا از موتور خطی شش سیلندر 3.0 لیتری 2JZ با 220 اسب بخار یا موتور دوقلو توربو 3.0 لیتری 2JZ با 320 اسب بخار قدرت می‌گیرد. به‌ویژه نسخه ارتقایافته توربو، حسابی دلبری می‌کند.

تویوتا سوپرا مارک 4

ظاهر Mark IV، یادآور مدل‌های کلاسیک است و از نسخه قبلی خود، وزن کمتری هم دارد.

1- تویوتا Will Vi

تویوتا Will Vi

احتمالا Will Vi عجیب‌ترین خودروی این فهرست است؛ حاصل همکاری تویوتا و Matsushita Electric Industrial که حالا با نام پاناسونیک شناخته می‌شود. کمپانی ژاپنی آن را به عنوان یک مدل جوان‌پسند تولید کرد و جوانان 20 تا 30 ساله را هدف گرفت.

تویوتا Will Vi

در کل، سه مدل Will وارد بازار شدند که Vi نخستین آن‌ها بود. اما هیچ‌یک نتوانستند آن‌طور که انتظار می‌رفت، جوانان را مجذوب خود کنند. البته نمی‌توانیم ایده‌ی جالب و صندلی‌های راحت آن را نادیده بگیریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*