آپدیت به اندروید 12

گزارش های متعدد کاربران از مشکلات فراوان گوشی ها بعد از آپدیت به اندروید 12

چندی پیش گوگل نسخه پایدار اندروید 12 را منتشر کرد؛ اما کاربران اعلام کرده‌اند که آپدیت به اندروید 12 مشکلات زیادی را در گوشی های آنها پدید آورده است.

سال‌ها است که گوگل توانسته با سیستم عامل اندروید سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. گوگل چندی پیش از جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایلی خود با نام اندروید 12 رونمایی کرد و بسیاری از کاربران نیز مشتاقند تا هرچه سریع‌تر گوشی خود را به اندروید 12 آپدیت کنند.

مشکلات فراوان در گوشی‌های پیکسل پس از آپدیت به اندروید 12

گوگل به تازگی اندروید 12 را برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر کرده است؛ اما گزارشات زیادی منتشر شده که اعلام می‌کنند پس از به‌روزرسانی باگ‌های مهم زیادی در گوشی ایجاد شده‌ است.

آپدیت به اندروید 12

برخی از کاربران گفته‌اند که پس از آپدیت نه تنها قابلیت بازکردن قفل با شناسایی چهره دیگر عمل نمی‌کند، بلکه عمر باتری نیز به شکل چشمگیری کاهش یافته است. همچنین در هنگام اجرای برنامه‌های مختلف نیز وقفه ایجاد می‌شود. این مشکلات تجربه کاربری گوشی را به شدت تجت تاثیر قرار می‌دهند.

شاید بتوان گفت این آپدیت بیشتر از همه به کاربران پیکسل 5 آسیب زده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، به‌روزرسانی اندروید 12 باعث شده که برخی از برنامه‌ها مرتب کرش کنند و حتی ریست فکتوری هم هیچ تاثیری در حل مشکل نداشته است.

گوگل در پاسخ به این مشکلات ادعا کرده که کرش برنامه‌ها به دلیل مشکل سازگاری است. به باور این شرکت برخی از برنامه‌ها هنوز با اندروید 12 سازگار نشده‌اند و به همین دلیل نمی‌توانند به خوبی اجرا شوند. بنابراین اگر یک فرد حرفه‌ای در حوزه فناوری نیستید، شاید بهتر باشد در حال حاضر از آپدیت گوشی خود به اندروید 12 خودداری کنید.

آپدیت به اندروید 12

البته اتفاقی که برای جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل افتاده کاملا طبیعی است. ویندوز 11 و iOS 15 نیز در هنگام عرضه با باگ‌های مختلفی همراه بودند و همچنان نیز کاربران از برخی از آنها رنج می‌برند. هرچند که به مرور زمان اکثر این باگ‌ها برطرف خواهند شد.

در حال حاضر به جز گوشی‌های پیکسل، گوشي‌های زیادی اندروید 12 را دریافت نکرده‌اند. اکثر تولیدکنندگان گوشی موبایل نیز در آماده‌سازی سیستم‌های خود برای اندروید 12 هستند و هنوز آپدیتی را عرضه نکرده‌اند.

به طور کلی الان بهترین زمان ممکن برای آپدیت به اندروید 12 نیست و بهتر است کاربران کمی صبر کنند تا گوگل و سایر تولیدکنندگان مشکلات و باگ‌های آن را رفع کنند. البته برخی از تولیدکنندگان مطرح همچون ویوو، اوپو، شیائومی، ریلمی، وان پلاس و … به برنامه بتا اندروید 12 پیوسته‌اند؛ اما حداقل تا چند ماه آینده نسخه پایدار Android 12 برای تعداد زیادی از گوشی‌ها منتشر نخواهد شد.

طبق معمول انتظار داریم که گوشی‌های پرچمدار اول از همه این آپدیت را دریافت کنند و سپس به تدریج نوبت به سایر مدل‌ها می‌رسد. علیرغم باگ‌های فعلی، آپدیت به اندروید 12 ویژگی‌ها و بهبود‌های فروانی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی من اندروید ۱۲ دریافت کرده آپدیت کنم یانه