آپدیت iOS 15.1

آپدیت iOS 15.1 منتشر شد؛ تغییرات چیست؟

آپدیت iOS 15.1 اپل منتشر شد. آی او اس ۱۵.۱ با امکانات مختلفی از جمله پشتیبانی از SharePlay و ارتقا اپلیکیشن دوربین آیفون ۱۳ همراه است.

اپل امروز آپدیت iOS 15.1 و iPadOS 15.1 را برای عموم کاربران منتشر کرد. بعد از یک ماه آزمایش نسخه Beta، سرانجام نسخه نهایی آی او اس ۱۵.۱ با امکانات جدیدی از جمله SharePlay، ارتقا اپلیکیشن دوربین برای کاربران آیفون ۱۳ و غیره منتش شد. در ادامه به بررسی این امکانات جدید خواهیم پرداخت.

قابلیت SharePlay در آپدیت iOS 15.1

کلیدی‌ترین ویژگی این آپدیت جدید، پشتیبانی از SharePlay است. این قابلیت قرار بود همراه آی او اس ۱۵ عرضه شود ولی به بنا به دلایلی به تأخیر افتاد تا اپل بتواند بیشتر روی آن کار کند. اپل SharePlay را «یک راه جدید برای اشتراک‌گذاری تجربیات هماهنگ در فیس تایم» می‌داند.

SharePlay از اپلیکیشن‌های ساخت اپل از جمله Apple TV ،Apple Music و +Apple Fitness پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان متقفره هم می‌توانند این ویژگی را به اکوسیستم خود ببرند و از SharePlay در اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و سرویس‌های استریم مختلف خود استفاده کنند. برای چگونگی کار SharePlay می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

ارتقا اپلیکیشن دوربین

در عین حال اپلیکیشن دوربین آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس اپل هم به لطف آی او اس ۱۵.۱ ارتقا قابل توجهی پیدا کرده است. این شامل اضافه شدن پشتیبانی از فیلمبرداری ProRes و همچنین غیرفعال کردن سوئیچ خودکار دوربین هنگام عکاسی ماکرو و ویدیوها می‌شود.

از دیگر بخش‌هایی که همراه این به‌روزرسانی ارتقا پیدا می‌کنند می‌توان به امکان ذخیره کارت واکسن کووید ۱۹ در اپلیکیشن Wallet، ارتقا اپلیکیشن Home و آپدیت شورتکات‌ها اشاره کرد.

برای آپدیت گوشی خود وارد صفحه تنظیمات شوید، سپس گزینه Software Update را انتخاب کنید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*