سامسونگ چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ را با تکنولوژی ۱۴ نانومتری خواهد ساخت

کمپانی کوالکام در نمایشگاه MWC 2015  از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ رسما رونمایی کرد.این چیپست ۶۴ بیتی است و از هسته های جدیدی تحت عنوان Kyro استفاده خواهد کرد که فرکانسی برابر با ۳ گیگاهرتز دارند.اکنون وبسایت چینی Mobile Dad در گزارشی ادعا کرده که کوالکام مشخصات اسنپ‌دراگون ۸۲۰ را نهایی کرده و در حال حاضر نمونه‌هایی از آن را برای شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند فرستاده است.این وب سایت همچنین گفته است که سامسونگ به عنوان تولید کننده اسنپدراگون ۸۲۰ انتخاب شده و قصد دارد تکنولوژی ۱۴ نانومتری خود را در تولید این چیپست به کار گیرد.

بر اساس اسن گزارش و بر خلاف گزارش‌های قبلی که از شراکت کوالکام با TSMC تایوان برای تولید انبوه اسنپ‌دراگون ۸۲۰ خبر می‌داد، کوالکام شرکت سامسونگ را به عنوان تولیدکننده اصلی انتخاب کرده  و این چیپست بر اساس پروسه ۱۴ نانومتری اختصاصی سامسونگ تولید خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید که سونی، HTC و شیائومی اولین شرکت‌های خواهند بود که چیپست جدید را تست خواهند کرد. بر اساس اطلاعاتی که یک منبع مطلع در اختیار Mobile Dad قرار داده، پرچمدار آتی شیائومی یعنی Mi 5 با چیپست جدید کوالکام در ماه اکتبر وارد بازار می‌شود.

پرچمدار کنونی کوالکام (اسنپ‌دراگون ۸۱۰) از مشکل گرم‌شدن بیش از حد رنج می‌برد و پیشبینی می‌شود که استفاده از پروسه ۱۴ نانومتری که هم‌اکنون در تولید اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بتواند این مشکل را برای همیشه بر طرف سازد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*