بلومبرگ : آیفون های بعدی اپل به تکنولوژی فورس تاچ مجهز خواهند بود

تکنولوژی فورس تاچ اپل کاربر را قادر می سازد تا با توجه به میزان فشار و نیرویی که به صفحه نمایش وارد می کند دستورات مختلفی را اجرا نماید.این تکنولوژی اولین بار در صفحه نمایش ساعت هشومند اپل موسوم به اپل واچ مورد استفاده قرار گرفت و سپس راه خود را به تاچ پد مک بوک های جدید اپل باز کرد.مدتی است شایعه شده اپل در آیفون های بعدی خود از تکنولوژی فورس تاچ استفاده خواهد کرد و حالا بلومبرگ هم این موضوع را تایید کرده است.

در گزارشی که  اخیرا  در وب سایت معتبر بلومبرگ منتشر شده فناوری فورس تاچ به عنوان یکی از ویژگی های جدید نسل بعدی گوشی های آیفون اپل معرفی شده است.اپل برای تحقق این امر مذاکراتی را با برخی شرکت های عرضه کننده این فناوری داشته است تا نمایشگرهای جدید را به فناوری حساسیت در برابر شدت فشار وارده تجهیز کنند.

گفتنی است با توجه به وجود شباهت در طراحی گوشی آیفون ۶ با گوشی های آیفون ۶ اس و ۶ پلاس، استفاده از این تکنولوژی در نمایشگرهای این دو گوشی برای اپل، چندان دشوار نخواهد بود.

همانطور که می دانید اپل پیشتر نیز از این تکنولوژی در محصولاتی از قبیل اپل واچ و مک بوک جدید خود نیز استفاده کرده است اما نکته اینجاست که فناوری مورد استفاده در گوشی های آیفون کمی با نمونه های قبلی متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است که  هزینه بکارگیری این تکنولوژی در گوشی های آیفون به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده استفاده از این ویژگی در اپل واچ خواهد بود.

نسل بعدی آیفون های اپل اواخر سال میلادی جاری و احتمالا با نام های آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس معرفی خواهند شد.نظر شما در مورد تکنولوژی فورس تاج اپل و بکارگیری آن در آیفون های جدید چیست ؟

منبع : bloomberg

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*