ایلان ماسک ثروتمندترین فرد تاریخ

ایلان ماسک حالا ثروتمندترین فرد تاریخ در رنکینگ فوربس است

ایلان ماسک بیش از این که به خاطر ثروتش شناخته شود، یک رهبر جاه طلب در حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود؛ اما او حالا رسما ثروتمندترین فرد تاریخ است!

به لطف گزارش‌های مثبت مالی در دوره چهار ماهه‌ی اخیر و البته سفارش یک محموله عظیم از خودروهای الکتریکی توسط کمپانی Hertz، ارزش سهام تسلا برای اولین بار به بیش از یک تریلیون دلار رسید. حالا بنیان‌گذار تسلا یعنی ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد تاریخ تبدیل شده و گزارش جدید مجله فوربس این رکورد خیره‌کننده را به ثبت رسانده است.

ارزش دارایی‌های ایلان ماسک طبق گزارش این هفته چیزی در حدود 271.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این رقم یک افزایش 41.7 میلیارد دلاری نسبت به تخمین‌هایی که جمعه هفته پیش زده می‌شد را نشان می‌دهد. مهمترین عامل در این جهش باورنکردنی، افزایش ۱۳درصدی ارزش سهام تسلا است که بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی آقای ماسک محسوب می‌شود.

طبق گزارش فوربس برای اولین بار ارزش دارایی‌های ایلان ماسک به رقم ۳۰۰ میلیارد دلار نزدیک می‌شود. در گزارش های قبلی این جف بزوس یعنی مالک آمازون بود که رتبه اول ثروتمندترین فرد تاریخ را با قدرت در اختیار داشت. در ماه جولای سال جاری میلادی، ارزش سهام آمازون به بالاترین حد خود رسیده بود که همین هم ارزش دارایی‌های جف بزوس را به رقمی در حدود ۲۱۲ میلیارد دلار رسانده بود. اما حالا ثروت فعلی ایلان‌ ماسک ۵۹ میلیارد دلار از آن رقم قبلی بالاتر است که یک اختلاف عجیب و غریب را نشان می‌دهد!

ثروتمندترین فرد تاریخ به لطف تسلا و اسپیس ایکس

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد تاریخ

گفتنی است که مجله فوربس دارایی‌های ثروتمندترین افراد جهان را از سال ۱۹۸۲به طور مرتب در یک رده‌بندی دقیق مشخص می‌کند و حالا ایلان ماسک در صدر این رده‌بندی قرار گرفته است. با ارزش‌ترین دارایی او، سهام ۲۱ درصدی از کمپانی تسلا محسوب می‌شود. همچنین او بخش اعظمی از سهام کمپانی اسپیس ایکس که یک شرکت خصوصی در زمینه هوافضاست را نیز در اختیار دارد.

ایلان ماسک شرکت اسپیس ایکس را در سال ۲۰۰۲ به ثبت رسانده بود و حالا به لطف پیشرفت‌های اخیر و همکاری‌ با ناسا در ارسال تجهیزات و نفرات به ایستگاه فضایی بین‌المللی، ارزش این کمپانی بسیار بالاتر رفته است. جالب است بدانید که ایلان ماسک بر خلاف این ثروت رویایی، دارای املاک و مستغلات چندان زیادی نیست و سبک زندگی او نیز هیچگاه وارد فاز عجیبی نشده است.

طبق گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شده بود، ثروتمندترین فرد تاریخ در یک خانه نسبتا کوچک به ابعاد یک آپارتمان یک اتاقه در تشکیلات اسپیس ایکس در جنوب تگزاس زندگی می‌کند.

تسلا ، اولین خودروساز یک تریلیون دلاری جهان!

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد تاریخ

طبق قرارداد عظیمی که اخیرا میان کمپانی تسلا و شرکت اجاره خودرو Hertz به ثبت رسید، این کمپانی آمریکایی سفارش تولید ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی را دریافت کرد که قرار است در ایالات متحده آمریکا و اروپا به کار گرفته شوند. این معامله سودمند، ارزش سهام تسلا را درحدود ۱۲.۷ درصد افزایش داد که در نهایت منجر به عبور ارزش کل سهام این کمپانی از یک تریلیون دلار شد.

این اتفاق تا به حال در میان کمپانی های خودروسازی در تاریخ سابقه نداشته است و یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود. خارج از حوزه خودروسازی نیز کمپانی‌های زیادی نیستند که به این سقف فوق العاده نزدیک شوند و تنها چند ابر برند جهانی نظیر اپل، آمازون، مایکروسافت، فیسبوک و آلفابت (کمپانی مادر گوگل) توانسته‌اند این سقف را لمس کنند.

در حال حاضر با توجه به این ارزش سهام، تسلا پنجمین کمپانی بزرگ سهام عام آمریکایی در بازار سهام محسوب می‌شود و فیسبوک را پشت سر گذاشته است. افزایش ارزش سهام اخیر تسلا، حتی ماسک را نیز شگفت زده کرده است و او اعلام کرد که مشکل فعلی تسلا کمبود تقاضا نیست، بلکه ظرفیت محدود تولید است.

طبق گزارش‌هایی که توسط نهاد تحلیلی Wedbush منتشر شده است، نسبت تقاضا به عرضه برای خودروهای الکتریکی تسلا در حال حاضر از ۱۰ درصد عبور کرده است. ارزش فعلی سهام تسلا در روزهای گذشته به ۱۰۲۴ دلار به ازای هر سهم رسیده بود، اما Wedbush عقیده دارد که این رقم در آینده نزدیک به ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.