اینترنت کودک

اینترنت کودک و نوجوان در راه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این که اینترنت کودک و نوجوان تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود گفت با اجرای این طرح کودکان و نوجوانان از آسیب‌های موجود در فضای مجازی در امان خواهند بود.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا طی دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم عنوان کرد این وزارتخانه قصد دارد تا در دوره جدید، فضای مجازی را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهد. وی افزود این وزارتخانه به دنبال تحقق شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی است تا به نیازهای مردم با استفاده از سرویس‌های داخلی با سرعت و کیفیت مناسب پاسخ داده شود.

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد فناوری اطلاعات و فضای مجازی برای حل مشکلات کشور و ارتقای کارآمدی آن فرصت مناسبی را به وجود آورده و دولت الکترونیک نیز برای افزایش کارایی، کاهش فساد و افزایش شفافیت فقط با ایجاد این زیرساخت‌ها تحقق پیدا خواهد کرد. وی افزود با تکمیل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور، مشاغل زیادی نیز در این حوزه ایجاد خواهد شد.

زارع پور با به اشاره به این که ذات فضای مجازی یک پدیده اجتماعی است عنوان کرد این ویژگی باعث شده تا فضای مجازی همواره با آسیب‌هایی نیز همراه باشد، اما نگاه ما به این فضا به شکل فرصت آفرینی، استفاده حداکثری از قابلیت‌ها و همچنین پیشگیری از آسیب‌ها است؛ زیرا نگاه صفر و صدی و برخورد سلبی با آن کارساز نخواهد بود.

راه‌اندازی اینترنت کودک و نوجوان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این که اینترنت کودک و نوجوان تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد گفت کودکان و نوجوان با این طرح از آسیب‌های موجود در فضای مجازی در امان خواهند بود و زیرساخت لازم برای استفاده پاک از اینترنت در دسترس آنها قرار خواهد گرفت، اما خانواده‌ها به صورت اختیاری می‌توانند از آن استفاده کنند.

زارع پور تاکید کرد علاوه بر سالم‌سازی فضای مجازی می‌بایست دانش و مهارت خانواده‌ها به خصوص کودکان و نوجوان نیز در استفاده از فضای مجازی افزایش پیدا کند. وی افزود از آنجایی که فضای مجازی در حال تغییر بوده، سطح دانش و مهارت مردم نیز باید به میزانی افزایش پیدا کند تا خودشان محتوای و مطلب آسیب‌پذیر را تشخیص داده و از تماشای آنها خودداری کنند.