بخش موبایل سونی

سونی به سرعت در حال تقویت جایگاه خود در بازار گوشی های موبایل است

آمارها نشان می‌دهد بخش موبایل سونی در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ همچنان به افزایش سودآوری ادامه می‌دهد و گوشی‌های جدید سونی در بازار موفق ظاهر شده‌اند.

بر اساس آمار به دست آمده، درآمد بخش موبایل سونی در دومین سه ماهه سال ۲۰۲۱ در مقایسه یا مدت زمان مشابه در سال گذشته، با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است. هرچند هنوز هم سونی با موفقیت در بازار موبایل فاصله دارد، ولی تمرکز روی تولید گوشی‌های گران قیمت و کاربردی تأثیر بسیار خوبی روی سودآوری آن‌ها از فروش گوشی‌هایشان داشته است.

درآمد بخش موبایل کمپانی سونی در سه ماهه دوم مالی سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۸۶۱.۶ میلیون دلار بوده است.گوشی‌ساز ژاپنی در همین مدت زمان مشابه ر سال گذشته، درآمد ۶۹۵.۷ میلیون دلاری را کسب کرده بود. صاحب پلی استیشن همچنین تأیید کرده است که رشد درآمد، با افزایش فروش گوشی همراه بوده است. بعد از کمبود جهانی تراشه، ما شاهد رشد در فروش گوشی‌های برند اکسپریا هستیم. در حالی که برخی از تولیدکنندگان به خاطر کمبود قطعه، از حجم تولیدات خود کم کرده‌اند.

در نخستین سه ماهه امسال، تجارت موبایل سونی سودآوری ۱۱۲.۶ میلیون دلاری داشت که کمتر از سود این شرکت در سه ماهه نخست سال گذشته است. این شرکت حتی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ هم از سال ۲۰۱۸ سودآوری کمتری داشت؛ در سالی که کمپانی سونی با کاهش سود تاریخی ۱.۴ میلیارد دلاری روبرو شد. لازم به ذکر است، بخش تجارت موبایل سونی از سال ۲۰۱۷ به این طرف، برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ به سودآوری رسید و اکنون در سال ۲۰۲۱ هم به همین رویه ادامه می‌دهد. در مجموع بخش موبایل Sony در نیمه نخست سال مالی جاری ۴۶۹ میلیون دلار درآمد بیشتری را نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته کسب کرده است.

هنوز خیلی زود است بخواهیم بگوییم که سونی دوباره در حال اوج گیری در بازار موبایل است؛ اما نوری در تاریکی از طرف گوشی ساز ژاپنی دیده می‌شود. با این حال مشخص نیست تمرکز روی گوشی‌های گران قیمت به این شرکت اجازه دهد دوباره به یکی از بازیگران بزرگ بازار تبدیل شود یا خیر.

سونی کمتر از یک سال ۱۳.۵ میلیون نسخه پلی استیشن ۵ فروخته است

صورت‌های مالی منتشر شده از سوی مایکروسافت و سونی نشان می‌دهد جدیدترین نسل کنسول‌های بازی در سه ماهه گذشته محبوبیت بسیار بالایی داشته‌اند. تقاضا برای این کنسول‌های بازی همچنان بیش از عرضه آن‌ها است و شاید کمبود جهانی تراشه باعث شود همین رویه در آینده هم ادامه پیدا کند.

دومین سه ماهه مالی سال ۲۰۲۲ سونی در ماه سپتامبر پایان یافت. در این سه ماهه شرکت ژاپنی ۳.۳ میلیون نسخه کنسول بازی فروخته‌اند که به میزان قابل توجهی بیشتر از ۲.۲ میلیون نسخه فروش در سه ماهه پیشین است. از نوامبر گذشته هم که PS5 رسماً وارد بازار شد، در مجموع سونی ۱۳.۴ میلیون نسخه از این کنسول را فروخته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*