منبع انرژی جدید چینی

هوای فشرده، منبع انرژی جدید چینی ها!

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که برای تولید برق و جلوگیری از هدر رفتن آن، می‌توان از هوای فشرده که اکنون منبع انرژی جدید چینی هاست استفاده کرد.

مطالعات اخیر درباره‌ی استفاده از هوای فشرده به عنوان منبع جدید چینی ها دقیقا ما را یاد داستان گای نوگر انداخت. این مهندس فرانسوی در سال ۲۰۰۸ ایده ساخت خودرویی را داد که می‌تواند با هوای فشرده کار کند.

از این رو شبکه تلویزیونی CCTV به یک تاسیسات ذخیره انرژی هوای فشرده در چین رفت که روند کار را بررسی کند. در این تاسیسات برای فشرده کردن هوا در مخازن بسیار بزرگ به جای باتری‌های لیتیوم یون گران از انرژی استفاده می‌شود.

منبع انرژی جدید چینی

زمانی که قیمت و تقاضا برای برق افزایش می‌یابد، برخی از نیروگاه‌ها با استفاده از انرژی ذخیره شده از هوای فشرده برای تولید برق و حرکت توربین‌ها استفاده می‌کنند. طبق گزارش‌های به دست آمده، آن‌ها می‌توانند روزانه حداکثر ۴۰ مگاوات ساعت انرژی ارائه کنند که می‌تواند انرژی ۳۰۰۰ خانه را تامین کند.

ان های که مدیر این نیروگاه است می‌گوید برای آن که این امر صرفه اقتصادی داشته باشد باید زمانی که قیمت انرژی پایین است هوا را فشرده کنیم تا هنگامی که نرخ انرژی افزایش می‌یابد، این هوای فشرده شده برق تولید کند. گویا هدف از این ایده علاوه بر تولید برق، می‌تواند جلوگیری از هدر رفتن برق ایجاد شده توسط منابع انرژی تجدیدپذیر نیز باشد. همچنین این استراتژی می‌تواند جایگزین مگاباتری‌‌ها نیز محسوب شود.

منبع انرژی جدید چینی

در مواقعی از روز که مصرف انرژی پایین است، انرژی خورشیدی و بادی قوی‌تر هستند. پس اگر نتوان آن را ذخیره کرد، اضافه برقی که از این طریق ایجاد می‌شود، تلف خواهد شد. برای ذخیره سازی انرژی، در حال حاضر هیچ روشی بهتر از استفاده از باتری‌ها نیست؛ اما شارژ کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد و آزاد شدن انرژی در آن‌ها خیلی سریع نیست. همچنین باید بدانید که این شبکه تلویزیونی چیزی درباره‌ی تبدیل هوای فشرده یا همان منبع انرژی جدید چینی ها به انرژی الکتریکی نگفته است.

توسعه دهندگان این متد نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را به صورت غیر مستقیم به شبکه وصل می‌کنند تا به تثبیت این امر کمک کنند. طبق گفته‌ی آن‌ها از آنجا که فشار هوا در حد متوسطی باقی می‌ماند، هیچ ریسک انفجاری در این روش وجود ندارد.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم ایده‌ی دیگری که در رابطه با استفاده از هوای فشرده مورد استقبال قرار گرفت، خلاقیت نوگر برای ساخت خودرویی بود که می‌تواند با استفاده از هوای فشرده کار کند. تاتاموتورز تصمیم داشت که تا سال ۲۰۲۰ این خودرو (CAT Air) را به تولید انبوه برساند، اما همانطور که می‌بینید هنوز خبری از آن نشده است.

منبع انرژی جدید چینی

CAT علاوه بر همکاری خود با تاتاموتوروز، به شرکت موتور توسعه بین المللی (MDI) تبدیل شد، این شرکت علاوه بر ساخت موتورهای هوای فشرده AirPod را نیز توسعه داد. اگر این شرکت بتواند خودروی هوایی CAT که با استفاده از منبع انرژی جدید چینی ها یا همان هوای فشرده کار می‌کند را به تولید انبوه برساند، متاسفانه نوگر شاهد عملی شدن ایده‌اش نخواهد بود، زیرا او در ژوئن سال ۲۰۱۶ درگذشت. اما از آنجا که اکنون پسرش مدیرعامل MDI است، سعی می‌کند که از ایده‌ی پدرش حمایت کند و این کار را به سرانجام برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*