‌آنتی ویروس Avira

آنتی ویروس Avira هم ایران را تحریم کرد

تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شد تا کاربران ایرانی قادر به از استفاده از آنتی ویروس Avira و سایر خدمات این شرکت نباشند.

به پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت آویرا هم کاربران ایرانی را از خدماتی مثل به‌روزرسانی، رجیستر و استفاده از آنتی ویروس محروم کرد. همچنین لازم به ذکر است که از ۳ سال پیش شاهد تعطیلی نمایندگی‌های این شرکت در کشور بودیم، اکنون هم کاربران ایرانی شاهد مسدود شدن آنتی ویروس Avira خواهند بود.

اخیرا شرکت آلمانی آویرا در حوزه امنیت و خدمات آنتی ویروس فعال است، اعلام کرده که قصد دارد به کاربرانی که در ایران، کره شمالی، کوبا، سودان، منطقه کریمه اوکراین و سوریه زندگی می‌کنند خدماتی ارائه نکند. از این پس ساکنان این کشورها دیگر نمی‌توانند از محصولات و خدمات این شرکت استفاده کنند.

اما علت اصلی تحریم کاربران ایرانی توسط Avira به مالکیت درآمدن این شرکت توسط یک کمپانی آمریکایی به نام NortonLifeLock است؛ بنابراین آویرا باید از این به بعد تحت قوانین تحریمی ایالات متحده فعالیت کند و نمی‌تواند به کاربرانی که در فهرست تحریم‌های دولت کاخ سفید قرار دارند، خدمات رسانی کند.

از سال ۹۰ به بعد که تحریم‌ها رفته رفته بیشتر و گسترده‌تر شدند، شرکت‌های توسعه‌دهنده آنتی ویروس از خدمات رسانی به کاربران ایرانی پا پس کشیدند، اما آویرا جزو معدود شرکت‌هایی بود که آغوشش برای کاربران ایرانی همچنان باز بود و به آن‌ها سرویس دهی می‌کرد.

شاید استفاده از آنتی ویروس و امنیت سیستم‌ها برای کاربران عادی اهمیت زیادی نداشته باشد، اما بهتر است بدانید که استفاده از آن‌ها برای شرکت‌های دولتی و خصوصی بسیار مهم است و باعث می‌شود که مورد حمله‌های سایبری و خسارات مالی قرار نگیرند.

اما تحریم استفاده از آنتی ویروس Avira آخرین تاثیر تحریم‌ها ایالات متحده علیه ایران در زمینه تکنولوژی نیست و این مسئله همچنان ادامه دارد. برای مثال، ارائه ندادن فناوری 5G در گوشی‌های اپل و سامسونگ، تحریم در زمینه رمزارزها و حذف کردن تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل پلی و دسترسی نداشتن برنامه نویسان ایرانی به منابع معتبر موارد دیگری است که کاربران ایرانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*