چری تیگو ۸ پرو

معرفی کامل چری تیگو ۸ پرو ، شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران

چری تیگو ۸ پرو به زودی وارد خیابان‌های کشور خواهد شد. با ما همراه باشید تا از مشخصات فنی، قیمت و همچنین امکانات رفاهی این خودرو مطلع شوید.

مدیران خودرو به تازگی شاسی بلند لوکس چری تیگو ۸ پرو را در ایران رونمایی کرده و این خودرو را به بازار کشور عرضه می‌کند. در این مطلب این شاسی بلند جذاب چینی را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد، اما قبل از آن در خصوص شرکت چری توضیحاتی ارائه می‌کنیم و سپس به سراغ بحث اصلی خود خواهیم رفت.

تا پیش از شرکت چری، هیچ‌کدام از خودروسازان چینی در بحث صادرات حرفی برای گفتن نداشتند و چری اولین کمپانی چینی بود که توانست محصولاتش را به بازار سایر کشورها نیز صادر کند. این شرکت چینی طی ۹ سال رکورددار صادرات خودرو در چین بود و در سال ۲۰۱۳ موفق شد ۴ میلیون دستگاه از محصولات خود را در ۸۰ منطقه به فروش برساند. در حال حاضر شاید کمپانی‌های معتبرتری از چری در چین فعالیت داشته باشند که از جمله آنها می‌توان به جیلی اشاره کرد، اما Chery نخستین شرکت چینی بود که اقدام به ایجاد زیرشاخه‌ لوکسی تحت عنوان Qoros کرد، اما در این پروژه شکست خورد. البته قضیه به همین‌جا ختم نشده و هم‌اکنون برند اکسید به عنوان زیرشاخه لوکس چری فعالیت خود را آغاز کرده است.

چری تیگو ۸ پرو

چری متخصص صادرات در صنعت خودرو چین

با بررسی بازار چین متوجه خواهید شد که محصولات چری همواره به فروش متوسطی در بازار چین دست پیدا کرده‌اند و سایه محصولات سایر کمپانی‌ها را بالای سر خود دیده‌اند. این در صورتی است که شرکت چری ۱۷ سال به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در چین معرفی شده و هم‌اکنون نیز در حال گسترش این برنامه است. بر اساس آمار به دست آمده، این شرکت چینی موفق شده ۶۹ هزار دستگاه اتومبیل را تنها در ۹ ماه نخست سال گذشته میلادی روانه بازار کشورهای دیگر کند. اکنون که کمپانی چری را به صورت کامل شناختیم وقت آن رسیده تا به بررسی چری تیگو ۸ پرو بپردازیم که یکی از مهم‌ترین محصولات این کمپانی چینی است.

بررسی چری تیگو ۸ پرو از نظر طراحی بدنه

چری تیگو ۸ پرو

چری تیگو ۸ پرو نسخه فیس لیفت تیگو ۸ است که حدود ۴ سال پیش به بازار عرضه شد و توانست به موفقیت زیادی دست پیدا کند. طول، عرض و ارتفاع این نسخه از تیگو ۸ به ترتیب ۴۷۲۲ میلی‌متر، ۱۸۶۰ میلی‌متر و ۷۴۵ میلی‌متر است و در قالب یک کراس اوور هفت نفره روانه بازار خواهد شد. کمپانی چری برای این اتومبیل یک جلوپنجره با طرح الماس در نظر گرفته است که می‌توان آن را الگوبرداری شده از برخی محصولات بنز دانست. چراغ‌های جلوی این خودرو تمام ال ای دی و به شکل J هستند که چهره مدرن‌تری را برای این کراس اوور چینی به ارمغان آورده‌اند.

چری تیگو ۸ پرو

در قسمت کناری این خودرو خطوط منحنی به چشم می‌خورد که به صورت هماهنگ با خطوط جلوی خودرو طراحی شده‌اند. علاوه بر این رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز به جذابیت این کراس اوور اضافه کرده است. چراغ‌های عقب چری تیگو ۸ پرو همانند چراغ‌های جلو تمام ال ای دی هستند و به صورت مجزا از یکدیگر طراحی شده‌اند. در این قسمت از خودرو یک اسپویلر سقفی نیز به چشم می‌خورد. دور تا دور قسمت پایین این خودرو با قطعات پلاستیکی مشکی‌رنگ تزیین شده که دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ در عقب و همچنین ورودی هوای نقره‌ای رنگ در جلو تکمیل کننده این قسمت هستند. تمام این جزئیات باعث شده تا چری تیگو ۸ پرو در مقایسه با خودروهای هم‌رده چینی جذاب‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد.

بررسی تیگو ۸ پرو از نظر مشخصات فنی

چری تیگو ۸ پرو

کمپانی چری برای این کراس اوور یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو در نظر گرفته است که توانی برابر با ۱۹۷ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک گذاشته شده و این شاسی بلند لوکس می‌تواند در عرض ۸.۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

چری تیگو ۸ پرو

مطابق با اخبار منتشر شده، شرکت مدیران خودرو در تلاش است تا بتواند در آینده چری تیگو ۸ پرو را به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز کند که توانی برابر با ۲۵۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به تمام چرخ‌های چری ۸ پرو بر عهده یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خواهد بود. این نسخه از تیگو 8 پرو به دلیل بهره بردن از سیستم تمام چرخ محرک، قیمت بیشتری خواهد داشت. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این نسخه از تیگو ۸ نیز در ۷.۵ ثانیه رقم می‌خورد.

تیگو ۸ پرو با چه امکاناتی روانه بازار خواهد شد؟

چری تیگو ۸ پرو

تمام اجزای کابین این خودرو با روکش چرم دو رنگ پوشانده شده‌اند که این مسئله باعث جذاب‌تر و به‌روزتر شدن چری تیگو ۸ پرو شده است. صفحه کیلومتر دیجیتالی این خودرو با نمایشگر چند رسانه‌ای آن ادغام شده که در نتیجه باعث به وجود آمدن یک نمایشگر سرتاسری ۲۲.۶ اینچی شده است. صندلی‌های این خودرو از طراحی زیبایی برخوردار بوده و همچنین کنسول نیز بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد. علاوه بر این یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی نیز برای کنترل سیستم تهویه این خودرو تعبیه شده است. در ادامه این مطلب آپشن‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو را به شما معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که این کراس اوور دارای تجهیزاتی است که تا پیش از این مشابه برخی از آنها را در خودروهای مونتاژی بازار ایران ندیده بودیم.

چری تیگو ۸ پرو

چری تیگو ۸ پرو  با امکانات زیادی روانه بازار کشورمان خواهد شد که به شرح زیر هستند:

سامانه کنترل حرکت در سربالاییتنظیم حالت رانندگی
رادار نقطه کوررادار خطی
سنسور نور و بارانسامانه پاکسازی هوا
اتوهلدترمز پارک برقی
سیستم صوتی سونینور بالای خودکار
سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلوسامانه پیشگیری از تصادف
رانندگی خودران سطح 3رانندگی خودکار در ترافیک
کروز کنترل هوشمندسیستم کنترل پایداری
شش کیسه هوای ده نقطه‌ایسیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک در جلو و ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم
تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دومشارژر بدون سیم
کول باکسسیستم کنترل صوتی (امکان فرمان صوتی)
سقف پانورامیکدوربین ۳۶۰ درجه
سنسور عقبدر صندوق عقب اتوماتیک
ورود بدون کلیدچراغ های جلوی تمام ال ای دی (AFS)

رانندگی خودکار سطح سه یکی از آپشن‌های جذاب و مهم چری تیگو ۸ پرو محسوب می‌شود. در این سیستم، رادار خطی، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند. شما با استفاده از این سامانه می‌توانید در سرعت‌های میانی، دست خود را از روی فرمان بردارید و رانندگی را به خودرو واگذار کنید. سیستم مدیریت حرکت در ترافیک نیز به طور هماهنگ با سیستم رانندگی خودکار سطح سه کار می‌کند و به این ترتیب سامانه مورد نظر، حرکت خودرو جلویی را بررسی کرده و خودروی شما را بر طبق آن حرکت می‌دهد. برای نمونه دیگری از امکانات مهم این خودرو می‌توان به سیستم جلوگیری کننده از تصادف، سیستم ترمز هوشمند و سیستم تابلوخوان اشاره کرد.

چری تیگو ۸ پرو

لازم به ذکر است که احتمال دارد این شاسی بلند لوکس چینی بدون امکاناتی از جمله سیستم خودران و سیستم جلوگیری از تصادف به بازار ایران عرضه شود که دلیل اصلی این موضوع تحریم بودن صنعت خودرو ایران است.

تیگو ۸ پرو با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

چری تیگو ۸ پرو

مطابق با اخبار منتشر شده، چری تیگو ۸ پرو با قیمتی در حدود ۱.۲۵ تا ۱.۳ میلیارد تومان به بازار کشور عرضه خواهد شد. این در صورتی است که اتومبیل‌های هم‌رده این خودرو در بازار کشور با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند. این اتومبیل در صورت ورود به بازار کشور باید با اتومبیل‌هایی نظیر هیوندای سانتافه و بهمن فیدلتی به رقابت بپردازد. یکی از رقبای دیگر چری تیگو ۸ پرو که البته تاکنون وارد بازار نشده است بی وای دی تانگ کارمانیا خواهد بود. اکنون باید دید که شرکت مدیران خودرو چه زمانی و با چه قیمتی تیگو ۸ پرو را وارد خیابان‌های کشور می‌کند، اما با توجه به امکانات در نظر گرفته شده برای این شاسی بلند می‌توان آینده درخشانی برای آن در بازار کشور متصور شد.