سیستم دستیار ترافیک

چری تیگو 8 پرو به سیستم دستیار ترافیک مجهز است

چری تیگو 8 پرو که توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران می‌شود، به سیستم دستیار ترافیک مجهز شده است. در ادامه با این سیستم آشنا می‌شویم.

مدت‌ها بود که اخبار ورود شاسی بلند لوکس چینی به نام چری تیگو 8 پرو به بازار ایران به گوش می‌رسید، تا این که مدتی پیش شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده محصولات چری در ایران، به صورت رسمی این خودرو لوکس و پرامکانات را برای بازار کشورمان معرفی کرد. هنوز فروش و عرضه چری Tiggo 8 Pro در ایران شروع نشده و حتی مشخص نیست که آیا این خودرو با همین نام تیگو 8 پرو در بازار کشورمان به فروش می‌رسد یا مدیران خودرو آن را با نشان ام وی ام روانه بازار خواهد کرد.

تیگو 8 پرو

پیش‌بینی می‌شود تیگو 8 پرو با قیمت بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به بازار ایران عرضه شود، اما این شاسی بلند لوکس، امکانات و تجهیزات زیادی در مقایسه با سایر خودروهای چینی حاضر در بازار ایران دارد. از جمله این امکانات می‌توان به رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم رانندگی خودکار سطح 3، کروز کنترل هوشمند و تطبیقی، رادار تابلوخوان، چراغ‌های هوشمند جلو، ترمزهای اضطراری، سقف پانوراما، در صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت خودرو از روی ریموت، صندلی‌های برقی جلو، تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم کنترل پایداری، دنده پشت فرمان، سامانه پیشگیری از تصادف، دوربین 360 درجه، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی سونی، شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، فرمان‌پذیری صوتی با هوش مصنوعی، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی و اتوهلد، دوربین ثبت وقایع، شارژر بی سیم تلفن همراه، کول باکس، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم حالت رانندگی و سامانه کنترل حرکت در سربالایی اشاره کرد.

چری تیگو 8 پرو همچنین به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر مجهز شده که این میزان قدرت به وسیله گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. چری اعلام کرده این شاسی بلند می‌تواند در مدت 8.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. از سوی دیگر، شنیده می‌شود که شاید مدیران خودرو در آینده Tiggo 8 Pro را با پیشرانه 2 لیتری 254 اسب بخاری و به همراه سامانه AWD به بازار کشور عرضه کند.

تیگو 8 پرو

اما یکی از سیستم‌ها و امکانات جدیدی که در چری تیگو 8 پرو مشاهده می‌کنیم، سیستم دستیار ترافیک است. سیستم تشخیص ترافیک یکی از سیستم های جدید کمک راننده است که با عملکرد خود مانع از بروز تصادفات رانندگی، به خصوص در ترافیک‌ها می‌شود. این سیستم را در بسیاری از خودروهای روز دنیا می‌بینیم، اما چری تیگو 8 پرو از معدود خودروهایی است که با این سیستم کمک رانندگی وارد بازار ایران می‌شود.

سیستم دستیار ترافیک TJA در تیگو 8 پرو خستگی راننده را در حین رانندگی در ترافیک‌ها کمتر می‌کند. زمانی که سرعت خودرو کمتر از 60 کیلومتر بر ساعت است، این سیستم وضعیت رانندگی خودرو جلویی را کنترل می‌کند و در ترافیک‌ها، سرعت خودرو را کم و اقدام به ترمز کردن می‌کند. همچنین سیستم دستیار ترافیک، مسیر خودرو را اصلاح می‌کند و به راننده در کنترل خودرو کمک خواهد کرد و با کنترل میزان گاز، سیستم ترمز و فرمان، خودرو جلویی را دنبال می‌کند.

در ادامه می‌توانید ویدیویی را از سیستم دستیار ترافیک در خودرو شاسی بلند لوکس چری Tiggo 8 Pro که توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران شده، مشاهده کنید و با عملکرد این سیستم کمکی بیشتر آشنا شوید.

ویدیوی سیستم دستیار ترافیک چری تیگو 8 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عجب هیولاییه . با اختلاف بهترین شاسی بلند چینی بازار