مک بوک های جدید اپل

قیمت نجومی برای مک بوک های جدید اپل در بازار ایران

قیمت مک بوک های جدید اپل در بازار ایران بسیار نجومی خواهد بود. در این مطلب، قیمت احتمالی مک بوک پرو 2021 در بازار کشورمان را بررسی می‌کنیم.

چندی پیش شرکت اپل از مدل‌های جدید لپ تاپ های مک بوک خود رونمایی کرد. مک بوک پرو 2021 در دو مدل 14.2 و 16.2 اینچی با تراشه M1 Max معرفی شدند. این تراشه قدرتمند، بسیار قوی‌تر از نسل‌های قبلی، حتی تراشه M1 در مدل‌های 2020 عمل می‌کند و علاوه بر آن، در مک بوک پروهای جدید، 10 ساعت عمر باتری بیشتر، پورت‌های جدید و متنوع‌تر و طراحی جدید با نمایشگر کم حاشیه به همراه ناچ را مشاهده می‌کنیم. به بیانی دیگر می‌توان گفت مک بوک‌های جدید بیشترین تغییرات را نسبت به نسل‌های قبلی تجربه کرده‌اند.

مک بوک های جدید اپل

اما اکنون در این مطلب می‌خواهیم به قیمت مک بوک پرو 2021 اپل بپردازیم. مک بوک پرو 16.2 اینچی در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای با قیمت پایه 2500 دلار و مدل 14.2 اینچی با قیمت پایه 2000 دلار در بازار جهانی عرضه می‌شوند. در صورتی که حافظه داخلی و حافظه رم بیشتری را برای لپ تاپ خود بخواهید، این قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند؛ به گونه‌ای که با افزایش حافظه رم و حافظه داخلی (حتی تا 8 ترابایت) قیمت این لپ تاپ تا بیش از 6 هزار دلار برای مدل 16.2 اینچی نیز خواهد رسید.

به این ترتیب می‌توانیم بگوییم مک بوک های جدید اپل جزو گران ترین لپ تاپ های دنیا محسوب می‌شوند و با افزایش قیمت نسبت به مدل‌های قبلی، اکنون یک سر و گردن بالاتر از لپ تاپ های ویندوزی سایر برندها ایستاده‌اند. اما مک بوک پرو 2021 در صورت ورود به بازار ایران چه قیمتی خواهد داشت؟ قطعا در حال حاضر نمی‌توانیم به صورت دقیق بگوییم که قیمت مک بوک های جدید اپل در بازار ایران چقدر خواهد بود، اما با توجه به قیمت پایه این مدل‌های جدید و نرخ ارز و هزینه‌های جانبی می‌توان قیمت نجومی را برای آنها متصور بود.

قیمت مک بوک های جدید اپل در ایران

در حال حاضر قیمت دلار در بازار ایران بیش از 27 هزار و 600 تومان است که ما این عدد را برای محاسبه قیمت احتمالی مک بوک پرو 2021 در نظر می‌گیریم و به ارقام زیر می‌رسیم.

مدل لپ تاپقیمت پایه در بازار جهانیقیمت پایه در بازار ایران با محاسبه نرخ ارز
مک بوک پرو 2021 مدل 14.2 اینچی2000 دلار55 میلیون و 200 هزار تومان
مک بوک پرو 2021 مدل 16.2 اینچی2500 دلار69 میلیون تومان

بنابراین همانطور که مشاهده کردید، قیمت پایه مک بوک های جدید اپل در بازار ایران بین 55 تا 69 میلیون تومان خواهد بود که این مبلغ با محاسبه تعرفه‌ها و هزینه‌های جانبی واردات، به خصوص در روزهای اول وارد شدن به کشور، احتمالا تا 80 الی 90 میلیون تومان و حتی 100 میلیون تومان نیز خواهد رسید و شاید پس از مدتی و با اشباع شدن بازار، قیمت این لپ تاپ‌ها بین 70 تا 80 میلیون تومان متغیر باشد.

همانگونه که اشاره کردیم، این‌ها قیمت نسخه‌های پایه مک بوک پرو 2021 هستند و اگر بخواهید کانفیگ بالاتر با حافظه و رم بیشتری را بخرید، هزینه‌های نجومی‌تری را خواهید پرداخت. مثلا گفتیم که قیمت گران‌ترین نسخه مک بوک های جدید تا بیش از 6 هزار دلار نیز خواهد رسید که در صورت فروش این نسخه در بازار ایران شاید قیمت آن تا مرز 200 میلیون تومان نیز پیش برود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*