امتیاز مک بوک پرو با تراشه M1 Max در بنچمارک گیک بنچ

امتیاز مک بوک پرو با تراشه M1 Max در بنچمارک گیک بنچ، خیره کننده است

پلتفرم گیک بنچ نتایج بنچمارک مک بوک پرو با تراشه M1 Max را منتشر کرده است. این نتایج، از عملکرد خیره‌کننده چیپست جدید اپل خبر می‌دهند.

نتایج اولیه بنچمارک گیک‌بنچ مک بوک پرو با تراشه M1 Max نشانگر عملکرد خیره‌کننده این پردازنده جدید است. اپل شب گذشته از دو چیپست جدید سری Apple Silicon به نام‌های M1 Pro و M1 Max رونمایی کرد. اپل در این کنفرانس رونمایی اعلام کرد که این دو چیپست قدرت‌بخش لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۲۱ هستند. این دو تراشه از معماری بهبود یافته‌ای نسبت به نسخه اصلی چیپست M1 برخوردارند.

شب گذشته در کنفرانس Unleashed اپل از دو لپ تاپ جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با طراحی ظاهری چشم نواز رونمایی شد. روی قاب جلوی این کامپیوتر یک نمایشگر شفاف کریستالی با یک ناچ در بالای صفحه برای میزبانی از دوربین سلفی قرار دارد. روی بدنه آن هم بعد از ۵ سال پورت‌های محبوب HDMI و SD Card اضافه شده‌اند. اما بزرگ‌ترین تغییر این نسل، در زیر قاب آن‌ها و در بخش عملکردشان اتفاق افتاده است.

نتایچ بنچمارک مک بوک پرو با تراشه M1 Max

دو لپ تاپ جدید سری MacBook Pro اپل در زیر قاب خود به چیپست M1 Pro و ‌M1 Max مجهز هستند. اپل می‌گوید این نسل ۷۰ درصد عملکرد CPU بهتری نسبت به M1 دارد. فراتر از آن، عملکرد GPU نیز اکنون ۴ برابر شده است. اما خیلی زود بعد از معرفی مک بوک پرو با تراشه M1 Max ، این لپ تاپ در وب‌سایت بنچمارک‌گیری Geekbench ظاهر شد. این وب‌سایت امتیازهایی که چیپست جدید کمپانی اپل کسب کرده است را به نمایش می‌گذارد. مک بوک پرو ام وان مکس در آزمایش تک هسته‌ای امتیاز ۱،۷۴۹ را کسب کرده، در حالی که امتیاز آن در آزمایش چند هسته‌ای ۱۱،۵۴۲ بوده است. این دو برابر امتیازی است که سال گذشته مک بوک پرو ۱۳ اینچی ام وان اپل کسب کرده بود.

امتیاز مک بوک پرو با تراشه M1 Max در بنچمارک گیک بنچ

گزارشی از طرف MacRumors نیز منتشر شده که ادعا می‌کند M1 Max بهترین چیپست در تمام کامپیوترهای مک است. اگرچه به اعتقاد ما عملکرد آن به مک پرو و آی مک قدرت گرفته از چیپست‌های ۱۶ تا ۲۴ هسته‌ای سری Xeon اینتل نخواهد رسید! این چیپست جدید از حافظه یکپارچه ۶۴ گیگابایتی و حافظه پهنای باند ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای برخوردار است. چیپست ۵ نانومتری جدید M1 Max مک بوک پرو همچنین از ۵۷ میلیارد ترانزیستور تشکیل شده که مقدار آن‌ها ۷۰ درصد بیشتر از مدل M1 Pro و ۳.۵ برابر M1 است.

مک بوک پرو جدید اپل در دو اندازه ۱۴.۲ و ۱۶.۲ اینچی عرضه خواهد شد. این لپ تاپ درگاه‌های متنوعی را از جمله یک پورت HDMI، جک هدفون، اسلات کارت SD و سه پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ ارائه می‌کند. پورت شارژ مگ سیف نیز به همراه نسل جدید این فناوری (MagSafe 3) به لپ تاپ اپل برگشته است. یک بریدگی نیز در بالای نمایشگر این دو لپ تاپ برای میزبانی از دوربین Full HD تعبیه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*