اینتل Core i9-12900HK

پردازنده اینتل Core i9-12900HK سریعتر از M1 Max اپل است

اینتل تلاش می‌کند جایگاه سابق خود در بازار را به دست آورد. نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که پردازنده اینتل Core i9-12900HK حتی از بهترین چیپست اپل یعنی M1 Max هم سریع‌تر است.

برخی از منابع داخلی توانسته‌اند به نتایج بنچمارک یک لپ‌تاپ مجهز به تراشه اینتل Core i9-12900HK دست پیدا کنند. بر اساس نتایج منتشر شده، این پردازنده می‌تواند تمامی رقبای خود را کنار بزند.

البته این لپ‌تاپ هنوز به بازار عرضه نشده و به همین خاطر نتایج این تست در پایگاه داده عمومی گیک‌بنچ موجود نیست. مشخصا این تست داخلی توسط سازنده لپ‌تاپ انجام شده و به همین خاطر نتیجه آن به صورت اسکرین شات در اینترنت منتشر شده است.

برتری فوق‌العاده اینتل Core i9-12900HK از رقبا

پردازنده اینتل Core i9-12900HK دارای ۱۴ هسته و ۲۰ ترد است و به خانواده Alder Lake تعلق دارد. این پردازنده قوی‌ترین عضو از سری پی Alder Lake است. هرچند که برخی منابع ادعا می‌کنند که در آينده شاهد عرضه سری اس الدرلیک با ۱۶ هسته و ۲۴ ترد نیز خواهیم بود.

اینتل Core i9-12900HK

فرکانس پایه این پردازنده ۲.۹ گیگاهرتز است که احتمالا به هسته‌های بهینه آن مربوط باشد. در بخش فرکانس بیشینه نیز عدد ۳۷۱ مگاهرتز نوشته شده است که قطعا اشتباه است.

نتایج تست نشان می‌دهد که اینتل Core i9-12900HK توانسته بهترین عملکرد را در بین پردازنده‌های همراه معروف از جمله سری Tiger Lake-H45 و Zen3 داشته باشد. حتی پردازنده اپل M1 Max که هفته پیش معرفی شد هم نتوانسته پردازنده قدرتمند اینتل را شکست دهد.

اینتل Core i9-12900HK

اینتل فصد دارد از کارت گرافیک‌های Arc Alchemist در کنار پردارنده‌های سری پی Alder Lake در رایانه‌های همراه جدید استفاده کند. لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها احتمالا در نمایشگاه CES 2022 که از ۱۵ دی ماه آغاز می‌شود، معرفی خواهند شد.

اینتل Core i9-12900HK

مدیریت اینتل در رویداد گزارش فصلی این شرکت اعلام کرد که اطمینان دارد با عرضه پردازنده‌های الدرلیک این شرکت سهم از دست رفته خود از بازار را کم کم به دست خواهد آورد. یک هفته پس از این سخنان از پردازنده‌های سری Alder Lake رونمایی شد و در حال حاضر نیز این پردازنده‌ها در اختیار تولید کنندگان سخت افزاری قرار گرفته‌اند.

این سخنان از طرف مدیرعامل اینتل نشان می‌دهد که این شرکت سرمایه‌گذاری فعالی در گسترش ظرفیت تولید خود و استفاده از لیتوگرافی‌های پیشرفته کرده است. وی همچنین گفت که اینتل در این زمینه حتی از برنامه‌های خود در سه ماهه سوم نیز پیشی گرفته است. Gelsinger بر این باور است که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای ساخت تشکیلات جدید حتی زودتر از انتظارات به شرکت باز خواهد گشت.

در هر حال نتایج بنچمارک پردازنده اینتل Core i9-12900HK قطعا زنگ خطر را برای رقبا به صدا در آورده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*