پردازنده های Alder Lake اینتل

اینتل با نسخه موبایل و دسکتاپ پردازنده های Alder Lake طوفان به پا می کند

نتایج بنچمارک‌های یک لپ تاپ گیمینگ بالارده منتشر شده که در آن از پردازنده های Alder Lake اینتل استفاده شده است. این پردازنده‌ها بسیار قدرتمند هستند.

اینتل خودش را آماده رونمایی از پردازنده‌های موبایل سری Alder Lake و پردازنده‌های دسکتاپ سری Alder Lake S می‌کند. بالارده‌ترین نسخه این چیپست که نسخه Core i9 آن است، با ۱۴ هسته حقیقی و ۲۰ هسته مجازی به زودی در کامپیوترهای گیمینگ بالارده ظهور پیدا خواهد کرد.

Core i9-12900H،‌ سرآمد پردازنده های Alder Lake اینتل

در حال حاضر به نظر می‌رسد پردازنده Core i9-12900H، سریع‌ترین چیپ از یازدهمین نسل پردازنده های موبایل اینتل است که اخیراً در بنچمارک‌ها دیده شده است. سری جدید Alder Lake P قرار است جایگزین پردازنده های سری Tiger Lake H45 و Tiger Lake H35 و همچنین Tiger Lake UP3 شود. نتایچ بنچمارک پردازنده های Alder Lake در AOTS نشان می‌دهد نسخه Core i9 آن به ۱۴ هسته (۶ هسته P و ۸ هسته E) و ۲۰ ترد مجهز است.

پردازنده های Alder Lake اینتل

در نتایج بنچمارک این تراشه همچنین از کارت گرافیک لپ تاپی NVIDIA GeForce RTX 3080 و ۱۶ گیگابایت رم یاد شده است. متأسفانه در این بنچمارک‌ها به جزئیات دیگری از جمله سرعت کلاک، کش یا مشخصات حافظه هیچ اشاره‌ای نشده است. بنابراین هنوز نمی‌توان آن‌ها را با نسل‌های دیگر مقایسه کرد. اما همراه شدن یک کارت گرافیک بالارده NVIDIA با آن، نشان می‌دهد که این مشخصات مربوط به یک لپ تاپ گیمینگ گران قیمت خواهد بود.

احتمالاً لپ تاپ‌های مجهز به چیپست‌های خانواده Alder Lake اینتل در سال آینده وارد بازار شوند. البته از آنجا که خود اینتل هم سازنده کارت‌های گرافیک است، ما می‌توانیم سال آینده شاهد لپ تاپ‌های تمام اینتلی نیز باشیم. این کمپانی تا پیش از این تنها کارت‌های گرافیک یکپارچه با پردازنده را تولید می‌کرد، اما گفته می‌شود در حال توسعه کارت‌های گرافیک مستقل سری ARC Alchemist است که می‌تواند با کارت‌های گرافیک دو کمپانی مطرح NVIDIA و ARM رقابت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*