کم مصرف ترین شاسی بلند

کم مصرف ترین شاسی بلند های موجود در ایران

شاسی بلندها به دلیل ابعاد و پیشرانه قدرتمند مصرف سوخت زیادی دارند و مشتریان نیز همواره به دنبال گزینه‌های کم مصرف هستند. از این رو قصد داریم شما را با کم مصرف ترین شاسی بلند های موجود در ایران آشنا کنیم.

امروزه در بسیاری از بازارهای جهان خودروهای شاسی بلند جزو محبوب‌ترین کلاس خودرویی محسوب می‌شوند، اما معمولا به دلیل ابعاد بزرگ، وزن بالا، موتور قدرتمند و سیستم چهار چرخ محرک سوخت بسیاری زیادی را نیز به همراه دارند. در همین راستا خودروسازان به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته توانستند خودروهای شاسی بلند با مصرف سوخت کمتری را نسبت به قبل تولید و به بازار عرضه کنند؛ خودروهایی که در بازارهای جهانی توانستند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. از آنجایی که تعدادی از این خودروها در بازار ایران نیز وجود دارند، قصد داریم شما را با کم مصرف ترین شاسی بلند های بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی کم مصرف ترین شاسی بلند های ایران

تویوتا C-HR

کم مصرف ترین شاسی بلند

تویوتا C-HR به عنوان یکی از کم مصرف ترین شاسی بلند های موجود در ایران محسوب می‌شود. شرکت تویوتا در نمایشگاه خودرو پاریس 2014 برای نخستین بار از این شاسی بلند پرده برداشت. تویوتا C-HR در بازار ایران در دو نسخه HV و Turbo عرضه شد که مدل HV از یک موتور هیبرید بهره می‌برد و شرکت سازنده برای مدل Turbo نیز سیستم چهار چرخ محرک و یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ در نظر گرفته است.

این شاسی بلند ژاپنی نسبت به نسخه بنزین‌سوز خود مصرف سوخت پایینی را به همراه دارد، اما قابل قیاس با نسخه هیبریدی خود نیست. این خودرو با پیشرانه 1.2 لیتری و گیربکس CVT به ازای هر 100 کیلومتر حدود 6.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند، اما مدل هیبریدی آن با پیشرانه 1.8 لیتری و محرک الکتریکی ضمن این که رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش‌تر است، مصرف سوخت آن به ازای 100 کیلومتر فقط 3.9 لیتر خواهد بود.

میتسوبیشی اوتلندر Phev

کم مصرف ترین شاسی بلند

میتسوبیشی اوتلندر Phev با مصرف سوخت بسیار اندک خود در صدر لیست کم مصرف ترین شاسی بلند های موجود در بازار ایران قرار دارد. شرکت سازنده ژاپنی این خودرو را به یک پیشرانه بنزینی به همراه دو پیشرانه جداگانه برقی در دو محور عقب و جلو مجهز کرده است که در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با 203 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر فقط مصرف سوخت 1.8 لیتری را به همراه دارد.

پژو 2008

کم مصرف ترین شاسی بلند

در حال حاضر نسل دوم پژو 2008 با مدل سال 2016 در بازار ایران موجود است که به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز بوده و با گیربکس 6 سرعت اتوماتیک می‌تواند شتاب 8 ثانیه‌ای را در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 6.7 لیتر مصرف سوخت به همراه دارد که البته با توجه به نوع موتور و وزن خودرو رقم قابل قبولی محسوب می‌شود.

سانگ یانگ تیوولی

کم مصرف ترین شاسی بلند

شرکت سانگ یانگ کره جنوبی در سال 2015 میلادی شاسی بلند تیوولی را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 128 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر را به تولید برساند. مصرف سوخت این شاسی بلند به ازای هر 100 کیلومتر در جاده‌های برون‌شهری حدود 5.4 لیتر و به شکل ترکیبی حدود 5.7 لیتر خواهد بود. رامک خودرو در سال 1394 نخستین نسل سانگ یانگ تیوولی را به بازار ایران عرضه کرد و در سال 1397 نیز توانست نسخه فیس لیفت آن را با نام تیوولی آرمور به عنوان جایگزین نسخه اصلی به بازار عرضه کند.

لکسوس NX 300 H هیبرید

کم مصرف ترین شاسی بلند

لکسوس NX 300 H هیبرید به عنوان یکی دیگر از کم مصرف ترین شاسی بلند های موجود در ایران محسوب می‌شود که شرکت تویوتا دو نسخه بنزینی و هیبریدی آن را تولید و به بازار عرضه کرده است. نسخه هیبریدی این شاسی بلند علاوه بر یک موتور بنزینی 2.5 لیتری به دو پیشرانه الکتریکی مستقل در عقب و جلو نیز مجهز شده است. همچنین یک شارژر و ژنراتو نیز از این دو پیشرانه پشتیبانی می‌کنند. لکسوس NX 300 H هیبرید به ازای هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی حدود 5.2 لیتر مصرف سوخت را برای مالکان به همراه خواهد داشت.

رنو کپچر

کم مصرف ترین شاسی بلند

رنو کپچر از یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با 120 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت نیز وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این شاسی بلند جمع‌وجور فرانسوی به ازای هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی حدود 5.9 لیتر و در جاده‌های برون شهری حدود 4.7 لیتر مصرف سوخت را به همراه دارد.

جک اس 3

کم مصرف ترین شاسی بلند

شاسی بلند چینی جک اس که چند سالی است در ایران حضور موفقی را تجربه کرده به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی معادل 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر را ارائه دهد. این خودرو با وزن 1250 کیلوگرم به ازای هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی حدود 5.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کاشکی نویسنده تفاوت بین شاسی بلند و هاچ بک را بلد بود تا حلب روغنی مثل پژو۲۰۰۸ را کنار لکسوس نمی آورد