خودروهای چینی

لشگر خودروهای چینی در راه بازار ایران + عکس و مشخصات

قرار است که به زودی خودروهای چینی زیادی روانه بازار کشور شوند. ما در این مطلب برخی از این محصولات چینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

شرکت‌های خودروسازی داخلی قصد دارند به زودی تحول عظیمی در بازار ایجاد کند و با ورود خودروهای جدید جان تازه‌ای به پیکر نیمه جان بازار خودرو کشور ببخشند. شاید با شنیدن این خبر فکر کنید که قرار است بهترین برند‌های جهانی پا به بازار کشور بگذارند، اما در حقیقت این خودروهای چینی هستند که به زودی آنها را در خیابان‌های کشور خواهیم دید. دلیل اصلی این مسئله که برندهای معتبر حاضر به همکاری با ایران نیستند تحریم‌ها است،؛ با این حال مهمان‌های جدید زیادی قرار است وارد بازار شوند.

ما در این مطلب خودروهایی چینی که قرار است به بازار کشور ورود پیدا کنند را معرفی خواهیم کرد. بعضی از این اتومبیل‌ها توسط شرکت‌ها معتبر چیتی تولید شده‌اند،‌ اما برخی از این شرکت‌ها تاکنون خودرویی را روانه بازار ما نکرده و ناشناس محسوب می‌شوند. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت‌های داخلی مونتاژ‌ خودروهای چینی را آغاز خواهند کرد یا این که ورود این خودروها به بازار ایران تنها در حد حرف است. در ادامه این مطلب با برخی از مهمان‌های جدید بازار کشور آشنا خواهید شد.

آشنایی با خودروهای چینی جدید بازار ایران

1. ام جی آی 6

خودروهای چینی

اخیرا اخباری مبنی بر این که گروه سایک (SAIC) قصد دارد همکاری جدیدی را با ایران آغاز کند به گوش می رسید. برند ام جی که تاکنون سهم خوبی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است زیرمجموعه این گروه محسوب می‌شود. ابتدا قرار بود که خودرو ام جی 360 توسط شرکت آذویکو روانه بازار کشور شود،‌ اما بنابر دلایلی این شرکت موفق نشد تا این کار را انجام دهد و به دنبال این قضیه سایکو مستقیما به میدان ورود پیدا کرد و تصمیم گرفت تا ام جی i6 را که یکی از جدیدترین محصولات این برند محسوب می‌شود به بازار کشور عرضه کند. برند ام جی برای نسل جدید ام جی 6 یک موتور 1.6 لیتری توربو در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت 105 اسب بخار را تولید کند.

2. بی وای دی تانگ

خودروهای چینی

یکی از خودروهای چینی دیگری که قرار است به زودی آن را در خیابان‌های کشور ببینیم کراس اوور بی وای دی تانگ است. بی وای دی برای ورود محصولات خود به بازار کشور در ابتدا با شرکت کارمانیا به توافق رسیده بود و این شرکت قرار بود سه محصول برند بی وای دی را روانه بازار کشور کند،‌ اما نهایتا فقط کراس اوور بی وای دی S6 به بازار کشور راه پیدا کرد. سوپرلوکس‌ترین کراس اوور این شرکت مدل تانگ است. این اتومبیل طراحی زیبایی دارد و به یک پیشرانه الکتریکی قدرتمند مجهز شده است. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این اتومبیل با یک موتور 2 لیتری توربو 189 اسب بخاری روانه بازار کشور خواهد شد و خبری از موتور الکتریکی قوی نیست.

3. فردا 511

خودروهای چینی

کراس اوورها هم‌اکنون در حال تصاحب بازار جهانی هستند و از سایر کلاس‌ها طرفداران بسیار بیشتری دارند،‌ اما با این وجود شرکت فردا تصمیم گرفته تا خودرو چانگان آلیسون را با نام فردا 511 به بازار کشور عرضه کند. قرار است که این سدان با دو موتور 1.4 و 1.5 لیتری تنفس طبیعی به خیابان‌های کشور بیاید. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت فردا می‌تواند در این عرصه خطرناک که قبلا سدان‌های زیادی در آن شکست را تجربه کرده بودند موفق شود یا خیر.

4. دانگ فنگ گلوری 580

خودروهای چینی

به نظر می رسد که کمپانی دانگ فنگ قصد دارد تا کراس اوور گلوری 580 را به واسطه گروه خودروسازی آسنا وارد ایران کند. این در صورتی است که خودروی X5 این شرکت نیز توسط فردا و همچنین دیگنیتی و فیدلتی هم توسط بهمن موتور روانه بازار کشور خواهند شد. گلوری 580 احتمالا با یک موتور 1.5 لیتری توربو وارد خیابان‌های کشور خواهد شد. علاوه بر موتور مذکور این کراس اوور چینی در حال حاضر با یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی نیز به بازار چین عرضه می‌شود.

5. اس کی جی اسکیلاس T60

خودروهای چینی

شهر خودرو قصد دارد که به زودی کراس اوور اسکیلاس T60 را روانه بازار کشور کند. این شرکت امیدوار است بتواند با عرضه این شاسی بلند چینی کمی از مشکلات خود کم کرده و به فروش خوبی دست پیدا کند. این اتومبیل پرامکانات قرار است با موتور 1.5 لیتری به بازار کشور عرضه شود که قادر است تا 147 اسب بخار قدرت را تولید کند.

6. اس دبلیو ام G05

خودروهای چینی

شرکت سیف خودرو  قصد دارد به زودی شاسی بلند چینی اس دبیلو ام G05 را وارد خیابان‌های کشور کند. این در صورتی است که شرکت سیف خودرو تا پیش از این همکاری ناموفقی را با سوبارو ژاپن و همچنین بیسو تجربه کرده بود. این شاسی بلند چینی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده است که می‌تواند قدرت 156 اسب بخار را به تولید برساند.

7. بستیون T99

خودروهای چینی

شاسی بلند بستیون T99 که یکی از جدیدترین محصولات برند بستیون محسوب می‌شود قرار است در آینده نه چندان دور به بازار کشور عرضه شود. تاکنون مشخص نشده است که این شاسی بلند چینی توسط کدام شرکت داخلی مونتاژ خواهد شد، اما به نظر می‌رسد شانس بهمن موتور از سایر شرکت‌ها بیشتر باشد. بستیون T99 که یک خودرو لوکس و اسپرت است به یک موتور 2 لیتر توربو مجهز شده است که حداکثر توان آن 221 اسب بخار است.

8. ائولوس AX7 Pro

خودروهای چینی

ائولوس AX7 Pro نمونه دیگری از خودروهای چینی جدید است که به زودی پا به جاده‌های ایران خواهد گذاشت. مسئولیت عرضه این اتومبیل به بازار کشور بر عهده شرکت سبلان موتور گذاشته شده است. این در صورتی است که سبلان موتور تا پیش از این با برند فوتون و GAC نیز همکاری‌هایی را صورت داده بود. AX7 Pro که جدیدترین محصول برند Aeolos است به یک موتور 1.6 لیتری توربو مجهز شده است که می‌تواند توانی برابر با 170 اسب بخار را به تولید برساند.

9. چری تیگو 8 پلاس

خودروهای چینی

به نظر می‌رسد که مدیران خودرو با برند چری برای مونتاژ چری تیگو 8 پلاس در کشور به توافق رسیده است. این خودرو که لوکس‌ترین شاسی بلند برند چری محسوب می‌شود قرار است که با برند MVM روانه بازار کشور شود و از این پس خودروی جدیدی را با برند چری در خیابان‌های کشور نخواهیم دید. این شاسی بلند فول آپشن به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده است که می‌تواند قدرت 158 اسب بخار را به تولید برساند. علاوه بر این چری تیگو 8 پلاس با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو 197 اسب بخاری نیز به بازار عرضه می‌شود.

10. سوئیست DX3

خودروهای چینی

احتمالا به زودی اتومبیل سوئیست DX3 به عنوان نماینده شرکت Souest که تا پیش از این نیز با ون‌های دلیکا در کشو حضور پیدا کرده بود، در جاده‌های کشور حاضر خواهد شد. این اتومبیل در صورت ورود به بازار کشور باید با خودروهایی نظیر ام وی ام X55 و همچنین فردا SX5 به رقابت بپردازد. به احتمال زیاد این خودروی چینی با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو در کشور مونتاژ خواهد شد.

11. هونگچی HS5

خودروهای چینی

شرکت هونگچی قصد دارد به زودی اتومبیل هونگچی HS5 را وارد بازار کشور کند. این اتومبیل قرار است با یک موتور 2 لیتری توربو به بازار عرضه شود که قدرت 221 اسب بخار را به همراه گشتاور 340 نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده اتوماتیک 6 دنده گذاشته شده است. اکنون باید منتظر ماند و دید که این خودرو در چه زمانی وارد بازار کشور خواهد شد.

12. کی ام سی T8

خودروهای چینی

مطابق با تازه‌ترین اخبار، شرکت کرمان موتور مونتاژ پیکاپ T8 را کلید زده است. علاوه بر این کرمان موتور توسعه محصولات لیفان را نیز در دست دارد و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که این شرکت خودروسازی در حال سپری کردن روزهای شلوغی است. کی ام سی T8 با یک موتور 2 لیتری توربو که حداکثر توان آن 174 اسب بخار است روانه بازار کشور خواهد شد.

13. دایون V5

خودروهای چینی

شرکت مکث موتور به عنوان زیرمجموعه ماموت خودرو به زودی خودرو دایون V5 را روانه بازار کشور خواهد کرد. این برای اولین بار است که ماموت خودرو قصد دارد مونتاژ یک خودرو چینی را در داخل کشور بر عهده بگیرد. این پیکاپ چینی با یک موتور 2 لیتری توربو که قدرت 163 اسب بخار را تولید می‌کند به بازار کشور عرضه خواهد شد. البته احتمال دارد که این خودرو با یک پیشرانه 2.4 لیتری توربو که حداکثر توان آن 218 اسب بخار است نیز پا به خیابان‌های ایران بگذارد.

14. فوادی F22

خودروهای چینی

هم‌اکنون و در شرایطی که ماموت خودرو قصد دارد پیکاپ دایون V5 را روانه بازار کشور کند، زامیاد نیز به عنوان زیرمجموعه شرکت سایپا در حال انجام تست‌های نهایی روی پیکاپ فوادی F22 است. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا یکی از این دو پیکاپ در دسترس مشتریان ایرانی قرار خواهند گرفت یا زامیاد و ماموت خودرو مونتاژ هر دو را آغاز خواهند کرد. شرکت زامیاد تا پیش از این نیز برای تولید پادرا پلاس با فوادی همکاری کرده بود. فوادی f22 در صورت ورود به بازار کشور، احتمالا از یک موتور 1.9 لیتری توربو دیزلی با حداکثر توان 150 اسب بخار بهره خواهد برد.

15. لیفان X70

خودروهای چینی

تحویل کراس اوور X70 که یکی از جدیدترین محصولات شرکت خودروسازی لیفان محسوب می‌شود به تازگی از سوی شرکت کرمان موتور در کشور آغاز شده است. این کراس اوور چینی از طراحی نسبتا خوبی برخوردار است و همچنین مشخصات فنی مناسبی هم دارد. شرکت لیفان این شاسی بلند را به یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز کرده است که می‌تواند قدرت 141 اسب بخار را به تولید برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کل بازار ایران رو گرفتن این کمونیستهای آشغال

  2. مرگ بر چپ و کمونیست