شبکه 5G ایران

گوشی های اپل و سامسونگ به شبکه 5G ایران وصل نمی‌شوند!

مدیرعامل ایرانسل ضمن اشاره به فعالیت‌های این اپراتور در زمینه فناوری 5G گفت، گوشی های اپل و سامسونگ به شبکه 5G ایران وصل نمی‌شوند.

امروز نشست خبری پانزدهمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد و بیژن عباسی آرند، مدیرعامل این اپراتور تلفن همراه در جریان این رویداد سالانه، صحبت‌هایی را مطرح کرد. وی ضمن اشاره به فعالیت ایرانسل در زمینه فناوری 5G، اعلام کرد در حال حاضر 400 هزار گوشی با پشتیبانی از شبکه 5 جی در شبکه ایرانسل فعال هستند. مدیرعامل ایرانسل همچنین در ادامه صحبت‌های خود گفت از ابتدای مرداد 1399 تا امروز حدود 7 سایت تجاری 5G را در کشور راه‌اندازی کردیم و تجهیز هسته مرکزی شبکه ایرانسل به نسل پنج یکی از فعالیت‌های جدی این شرکت در سال قبل بوده است.

دلیل وصل نشدن گوشی های سامسونگ و اپل به شبکه 5G ایران

عباسی آرند در ادامه اضافه کرد هم‌اکنون به خاطر تحریم‌های بین‌المللی، لایسنس گوشی های آمریکایی و کره‌ای یعنی اپل و سامسونگ در ایران فعال نیست و به همین دلیل این گوشی‌ها به شبکه 5G ایران وصل نمی‌شوند. اما در نقطه مقابل، گوشی های چینی مثل محصولات برندهای هواوی و شیائومی مشکلی برای ارتباط در شبکه 5G ایران ندارند.

گفتنی است که گوشی های آیفون اپل و همچنین گلکسی‌های سامسونگ جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی های بازار ایران محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، سامسونگ در حال حاضر حدود نیمی از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده است و عدم پشتیبانی آنها از فناوری 5G در ایران می‌تواند مشکلاتی را برای کاربران به وجود بیاورد و باعث دلسرد شدن ایرانی‌ها بشود. باید دید سرنوشت لایسنس 5 جی محصولات سامسونگ و اپل در ایران چه می‌شود و آیا می‌توانیم امیدوار باشیم در آینده نزدیک این مشکل از پیش رو برداشته شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خدا لعنت تون کنه خب تکلیف اینایی که گوشی سامسونگ دارند و اکثر مردم ایران ترجیح میدن از این برند محبوب استفاده کنند اپل هم که بسیار گران قیمت است و مردم توان خریدش رو ندارند در ضمن گوشی های هواوی به دلیل ترحیم کسی سمتش نمیره و در ایران خریدار نداره و گوشی های شیائومی هم که از لحاظ باگ و مشکلات نرم افزاری کاملا تعطیله و اصلا قابل قیاس با گوشی های سامسونگ نیست.