شبکه تلفن همراه ایرانسل

نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد

نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل برگزار شد. در این مراسم ضمن تشریح عملکرد ایرانسل، سرویس‌های جدید این اپراتور نیز در راستای تحقق تحول دیجیتال معرفی شدند.

بعدازظهر چهارشنبه 28 مهر 1400 نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل، معاونان و مدیران ایرانسل به شکل حضوری و آنلاین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

پانزدهمین سالروز شبکه تلفن همراه ایرانسل

شبکه تلفن همراه ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم عنوان کرد اپراتور ایرانسل به عنوان یکی از بزرگترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور محسوب می‌شود که نتیجه این سرمایه‌گذاری راه‌اندازی یک اپراتور جدید بود که توانستیم با شکست انحصار به یک عرضه رقابتی در ارائه سرویس و خدمات وارد شویم.

عباسی آرند در ادامه گفته‌های خود بیان کرد اکنون نتیجه این مشارکت و رقابت در ارائه سرویس‌های مختلف به مشترکان به وضوح قابل مشاهده است و سایر بازیگران این حوزه نیز توانستند سرویس بهتری را در اختیار مشترکان خود قرار دهند. ضمن این که زیرساخت‌های ارتباطی کشور نیز به میزان چشمگیری گسترش و توسعه یافت. در واقع اگر چنین سرمایه‌گذاری و فعالیت‌هایی انجام نمی‌شد و حتی اگر سایر بازیگران حضور نداشتند، نمی‌توانستیم در دوران کرونا چنین اقداماتی را به انجام برسانیم.

شبکه تلفن همراه ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در ادامه با تبریک به دکتر زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد اپراتور ایرانسل برای پیشبرد اهداف وزارت ارتباطات در توسعه خدمات الکترونیک، توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه تحول دیجیتال آمادگی کامل دارد. وی در ادامه گفته‌های خود با ارائه برخی آمارها از وضعیت کنونی ایرانسل عنوان کرد در حال حاضر تعداد مشترک اینترنت همراه به بیش از 42 میلیون و تعداد مشترکان اینترنت ثابت آن به بیش از 730 هزار مشترک می‌رسد.

شبکه تلفن همراه ایرانسل

عباسی آرند افزود همچنین آمار تعداد روستاهای تحت پوشش ایرانسل به 33 هزار روستا رسیده که بیش از 14 میلیون جمعیت را شامل می‌شود. طبق گزارش منتشر شده توسط وزارت ارتباطات پوشش نسل 3 و 4 ایرانسل در روستاها از سایر اپراتورها بیشتر است. در واقع طی یک سال گذشته ایرانسل حدود 1642 روستا را به تکنولوژی نسل دو، حدود 1290 روستا را به نسل سه و 3975 روستا را به نسل چهارم اینترنت پرسرعت تلفن همراه مجهز کرده است.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه گفته‌های خود اظهار کرد هم‌اکنون نسبت به ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن باند در مهر سال 1393 میزان سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل به 40 برابر افزایش پیدا کرده و ترافیک روزانه دیتای همراه نیز به 509 برابر رسیده است. وی افزود مشترکان این اپراتور امروز به سرعتی 118 برابر دسترسی دارند و رکورد مصرف 16.8 پتابایت دیتا در روز را به ثبت رسانده‌اند که رقم بسیار بزرگی در مقیاس اپراتورهای منطقه و جهان محسوب می‌شود.

شبکه تلفن همراه ایرانسل

عباسی آرند در ادامه با اعلام این که سیستم عامل بومی و مودم تولید داخلی به عنوان قسمتی از فعالیت‌های ایرانسل در حوزه بومی‌سازی محسوب می‌شوند از سایر اقدامات این حوزه به انجام مراحل تست سیستم عامل سیم کارت برای اولین بار در داخل کشور، تولید مودم پشتیبانی کننده از اینترنت پرسرعت همراه و ثابت، راه‌اندازی خط تولید مودم بومی برای اولین بار در ایران و عرضه ۲۰ میلیون سیم کارت با سیستم عامل بومی اشاره داشت.

مدیرعامل ایرانسل تجهیز هسته مرکزی شبکه ایرانسل به نسل پنج را یکی از فعالیت‌های جدی ایرانسل در سال قبل دانست و گفت اکنون می‌توانیم خدمات مبتنی بر نسل پنج را در سراسر کشور عرضه کنیم. وی افزود ایرانسل به عنوان نخستین اپراتور ارائه دهنده 5G در کشور توانست از ابتدای مرداد 99 تا به امروز حدود هفت سایت تجاری 5G را در کشور راه‌اندازی کند و در شبکه تلفن همراه ایرانسل حدود 400 هزار موبایل با قابلیت دریافت 5G فعال هستند.

عباسی آرند با اشاره به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری این اپراتور نیز بیان کرد ما اقدامات متعددی را در این حوزه به انجام رساندیم که از جمله آنها می‌توان به احداث مدارس در مناطق محروم و سیل‌زده، اهدای بسته دیتای رایگان به اقشار مختلف، مواد ضدعفونی و ماسک، اهدای کپسول اکسیژن، کاشت ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال، راه‌اندازی مرکز خدمات مشتریان ویژه ناشنوایان اشاره کرد.

مدیرعامل ایرانسل افزود این اپراتور در هشت شهر از دیتاسنتری با ظرفیت ۱۴۸۷ رک بهره می‌برد و فرایند راه‌اندازی 3 مرکز داده جدید در شهرهای کرج، مشهد و اصفهان با ظرفیت 240 رک نیز در مراحل نهایی قرار دارند که با راه‌اندازی و اجرای آنها مراکز داده ایرانسل به بیش از 1700 رک خواهید رسید. همچنین ایرانسل مبتنی بر این مراکز داده توانسته زیرساخت ابری را برای ارائه خدمات ابری راه‌اندازی کند.

شبکه تلفن همراه ایرانسل

دکتر حسن بولوردی (معاون فنی و مهندسی ایرانسل) و مهندس محسن یوسف پور (معاون کسب و کار سازمانی ایرانسل) در ادامه این مراسم رویکردها، فعالیت‌ها و محصولات ایرانسل برای تحقق تحول دیجیتال را شرح دادند. از مهم‌ترین این محصولات و راهکارها می‌توان به پلتفرم‌های تبلیغی ایرانسل، راهکار ابری ایرانسل، «واکه» به عنوان یک راهکار بی سیم بر پایه فناوری push to talkover cellular و بازار دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API اشاره کرد که با هدف ایجاد زیست‌بوم دیجیتال راه‌اندازی شدند.

شبکه تلفن همراه ایرانسل

مهندس باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل در خصوص زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل عنوان کرد سوپر اپلیکیشن ایرانسل من در حال حاضر آمار 46.5 میلیون نصب را به ثبت رسانده و از 15.5 میلیون کاربر فعال ماهانه بهره می‌برد که با 240 میلیون تراکنش در سال توانسته بین 3 اپلیکیشن محبوب ایرانی نیز قرار بگیرد. وی افزود اپلیکیشن ایرانسل من در حال حاضر توانسته به کاربران تجربه زندگی دیجیتال ارائه دهد که از ویژگی‌های آن می‌توان به ایجاد حس وفاداری در مشترک، مدل‌های درآمدی متنوع، پیاده‌سازی سریع فنی و حمایت از شرکت‌های نوپا اشاره کرد.

در بخش دیگری از این مراسم سرویس‌های جدید ایرانسل در راستای تحقق تحول دیجیتال معرفی شد که از جمله آنها می‌توان به پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی، پلتفرم آواتار، پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری و سرویس احراز هویت دیجیتال اشاره کرد. گفتنی است پلتفرم آواتار بر پایه هوش مصنوعی راه‌اندازی شده و می‌تواند با ارائه راهکارهای متنوع میزان مراجعه حضوری مشترکان برای دریافت خدمات را کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام کد فعال سازی چند میباشد