شبکه 5G

هواوی یکه‌تاز شبکه 5G در جهان است

گزارش جدید موسسه پژوهشی Omdia مربوط به سه ماهه اول سال 2021 نشان می‌دهد هواوی همچنان یکه‌تاز شبکه 5G در جهان است.

موسسه پژوهشی معتبر Omdia بر اساس داده‌های مربوط به سه ماهه اول سال 2021 میلادی گزارشی را تحت عنوان بازار تجهیزات مخابراتی شبکه‌های موبایل منتشر کرد که طبق آن هواوی یکه‌تاز شبکه‌های موبایل 5G در جهان است. این گزارش حاکی از آن است شرکت هواوی از لحاظ میزان فروش و درآمد توانست رتبه نخست بازار شبکه 5G را به خود اختصاص دهد. گفتنی است منطقه آسیا – اقیانوسیه از لحاظ توسعه شبکه 5G در جهان پیشتاز است و نقش چشمگیری در شکل‌دهی شبکه جهانی نسل پنجم اینترنت دارد.

یکه‌تازی هواوی در شبکه 5G

گزارش موسسه Omdia نشان می‌دهد هواوی در سه ماهه اول سال 2021 توانست در جایگاه نخست بازار جهانی تجهیزات 5G قرار بگیرد. همچنین جایگاه دوم، سوم و چهارم این لیست به ترتیب به شرکت‌های اریکسون، نوکیا و ZTE تعلق دارد. شرکت هواوی از لحاظ حجم تجهیزات عرضه شده نیز در رتبه نخست جای گرفته است. طبق این گزارش، هواوی از لحاظ درآمد در بازار تجهیزات مخابراتی شبکه 5G هم توانست به رتبه نخست دست پیدا کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، تا به امروز حدود 819 هزار ایستگاه زمینی 5G در چین ایجاد شده و حدود 70 درصد از ایستگاه‌های 5G جهان در سه ماهه نخست سال 2021 به کشور چین تعلق داشتند. از این رو چین توانسته بزرگ‌ترین شبکه مستقل 5G جهان را توسعه دهد و در حوزه فناوری شبکه‌های موبایل خود را به یک کشور پیشرو تبدیل کند.

اریک یو، رئیس دوره‌ای هواوی اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرد در سال 2009 زمانی که شبکه‌های 4G در نروژ و سوئد در حال راه‌اندازی بود، شرکت هواوی مطالعه روی 5G را شروع کرد و این شرکت در سال 2017 و دقیقا 2 سال قبل از تجاری شدن شبکه‌های 5G توانست مطالعه روی شبکه‌های 6G را نیز آغاز کند. وی افزود هواوی در سال 2023 شبکه‌های 6G را تجاری‌سازی خواهد کرد.

شبکه 5G

گفتنی است هواوی که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی جهان محسوب می‌شود در پیشبرد فناوری‌های ارتباطی به ویژه شبکه 5G نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کند. همچنین بسیار از کشورها به دلیل تکنولوژی مدرن، امنیت بالا و قیمت رقابتی به همکاری با هواوی روی آوردند تا این شرکت چینی زیرساخت‌های مخابراتی آنها را توسعه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*