ویندوز 11 مایکروسافت

تصاویر فاش شده از ویندوز 11 مایکروسافت را در اینجا ببینید

تصاویری از نسخه اولیه ویندوز 11 مایکروسافت – Microsoft Windows 11 به بیرون درز کرده که خبر از بازطراحی اساسی این سیستم عامل می‌دهد.

تصاویری از ویندوز 11 مایکروسافت به بیرون درز کرده است که خبر از طراحی کاملاً جدید رابط کاربری، منوی استارت و بسیاری از موارد دیگر می‌دهد. رابط کاربری این سیستم عامل و منوی استارت آن بسیار شبیه به چیزی هستند که در ویندوز 10 ایکس استفاده شده بود.

منوی استارت جدید ویندوز 11 مایکروسافت

مایکروسافت قرار بود این سیستم عامل را برای دستگاه‌های مجهز به نمایشگر دوگانه توسعه ببخشد که البته نیمه‌های راه لغو شد. اما به نظر می‌رسد حالا بخش‌هایی از آن سیستم عامل قرار است در ویندوز 11 حضور داشته باشد. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری مربوط به نوار وظیفه است. مایکروسافت اپلیکیشن‌های این بخش زیر صفحه را درست مثل مک به قسمت وسط آورده است و یک دکمه جدید برای منوی استارت را در آن قرار داده است.

ویندوز 11 مایکروسافت

این ساده‌ترین نسخه منوی استارت بعد از معرفی ویندوز 10 است که خبری از Live Tiles یا همان کاشی‌های متحرک در آن نخواهد بود. این منو شامل اپلیکیشن‌های سنجاق شده، آخرین فایل‌های باز کرده و همینطور دکمه‌هایی برای خاموش کردن یا ریستارت کردن سریع کامپیوتر می‌شود. این به مراتب ساده‌تر از آن چیزی است که مایکروسافت با ویندوز 10 خود ارائه کرده است.

 

اگر نمی‌خواهید آیکون اپلیکیشن‌ها و منوی استارت در وسط باشد، گزینه‌ای برای انتقال همه آن‌ها به سمت چپ تصویر وجود دارد. علاوه بر این گزینه‌ای برای فعال کردن حالت تیره برای منوی استارت نیز در دسترس است. ضمن اینکه ظاهر کلی این منو در نسخه آینده ویندوز، به مراتب ظریف‌تر از نسخه فعلی آن است.

ویندوز 11 مایکروسافت

لبه‌های گرد پنجره‌ها

مایکروسافت لبه پنجره‌ها را در Windows 11 گرد کرده است. این به وضوح در منوهای زمینه‌ای، اطراف اپلیکیشن‌ها و File Explorer دیده می‌شود. لبه‌های منوی استارت هم گردتر شده است. البته این تصاویر مربوط به اولین نسخه‌های اولیه ویندوز 11 مایکروسافت است و هنوز همه جزئیات را فاش نمی‌کند.

ما انتظار داریم تغییرات بیشتری را در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خود ویندوز شاهد باشیم که در حال حاضر اطلاعات زیادی از آن‌ها در دست نیست. توسعه بخش بزرگی از این سیستم به پایان رسیده؛ بنابراین ما انتظار داریم به زودی نسخه آزمایشی آن برای کاربران Windows Insiders جهت آزمایش و عیب‌یابی منتشر شود.

بازگشت ویجت‌ها به ویندوز

شما احتمالاً در این تصاویر متوجه آیکون جدیدی در نوار وظیفه ویندوز 11 شده باشید. برچسب “Widgets” روی این آیکون خورده است. بر اساس شایعات، مایکروسافت به دنبال بازگرداندن ویجت‌ها به ویندوز است و این نسخه اولیه می‌تواند برخی از آن‌ها را به نمایش بگذارد. البته با توجه به توسعه پیدا نکردن کامل این نسخه، ویجت‌ها به طور کامل در این سیستم عامل اجرا نشده‌اند،‌ ولی آنطور که به نظر می‌رسد می‌توانند اخبار، وضعیت آب و هوا و همچنین نتایج آخرین مسابقات ورزشی را به نمایش بگذارند.

ویندوز 11 مایکروسافت

در حالی که مایکروسافت پروژه توسعه ویندوز 10X را لغو کرده است، به وضوح بخش‌های بزرگی از آن را می‌توان در ویندوز 11 مشاهده کرد. این سیستم عامل شامل بسیاری از بخش‌های بازطراحی شده به سبک مینیمال بود که اکنون آن‌ها در نسخه لو رفته از ویندوز 11 مایکروسافت وجود دارند.

کنترل حرفه‌ای پنجره‌ها

مایکروسافت کنترل‌های جدیدی را هم برای تغییر اندازه و چینش پنجره‌ها در کنار یکدیگر طراحی کرده که از طریق دکمه بزرگ‌نمایی صفحه در تمام اپلیکیشن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. پیش از این، کنترل پنجره‌ها تنها از طریق کلیدهای ترکیبی انجام می‌شد و حالا با یک کلیک ساده ماوس نیز می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. به لطف این کنترل‌های جدید شما می‌توانید پنجره‌ها را به سرعت کنار یکدیگر قرار دهید یا آن‌ها در بخش‌های مختلفی روی صفحه دسکتاپ خود بچینید.

ویندوز 11 مایکروسافت

متأسفانه هنوز هیچ به‌روزرسانی بزرگی را نمی‌توانیم برای فروشگاه ویندوز شاهد باشیم. البته به احتمال خیلی زیاد مایکروسافت در نسخه نهایی این سیستم عامل شاهد تغییراتی در این فروشگاه نیز خواهیم بود. در حال حاضر رابط کاربری این فروشگاه شبیه به آن چیزی که در ویندوز 10 وجود دارد است و دسترسی به تمام اپلیکیشن‌ها نیز تغییری نداشته است.

ویندوز 11 مایکروسافت

طی ماه‌های اخیر مایکروسافت گزارش داده که در حال کار روی یک اپ استور جدید برای ویندوز است و تغییرات بزرگی نسبت به نسخه فعلی فروشگاه مایکروسافت را تجربه خواهد کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت وعده داده است که فرصت درآمدزایی بیشتری را برای توسعه‌دهندگان و سازندگان اپلیکیشن‌ها با ویندوز به وجود خواهد آورد. احتمال اینکه وعده مایکروسافت به شکل یک فروشگاه جدید ارائه شود زیاد است.

گفته می‌شود مایکروسافت فروشگاه ویندوز را با تغییرات اساسی همراه خواهد کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های ویندوزی را از طریق مرورگرهای مثل کروم یا فایرفاکس در این فروشگاه ثبت کنند. مایکروسافت همچنین احتمالاً اجازه فعالیت پلتفرم‌های تجاری متفرقه در اپلیکیشن‌ها را خواهد داد که دست مایکروسافت را از سود سیستم پرداخت درون اپلیکیشنی کوتاه می‌کند.

اپلیکیشن‌های جدید Xbox در ویندوز 11

مایکروسافت تغییراتی را در تنظیمات ویندوز نیز اجرا کرده است. یکی از آن‌ها تغییر صدای ویندوز هنگام روشن شدن سیستم است. برخی تجربیات ایکس باکس هم در این سیستم عامل پیاده شده که شامل ادغام اپلیکیشن جدید Xbox در ویندوز 11، دسترسی سریع به تخفیف‌های Xbox Game Pass و فروشگاه Xbox می‌شود. Game Bar ایکس باکس و Game Mode‌ ویندوز هم مانند آنچه در ویندوز 10 بودند، در ویندوز 11 ارائه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اونایی که ویندوز ده قانونی داشتن هم باید دوباره ویندوز 11 جدید خریداری کنن یا خیر ؟