لاماری X5

لاماری X5، شاسی بلند جدید آرین موتور برای بازار ایران + مشخصات و عکس

شرکت خودروسازی آرین موتور به زودی کراس اوور چینی دانگ فنگ t5 ایوو را تحت عنوان لاماری X5 با مشخصات مناسب به بازار خودرو ایران عرضه خواهد کرد.

شرکت لیژو موتور در سال 2020 تولید اتومبیل t5 ایوو را تحت برند دانگ فنگ آغاز کرد. این کمپانی از کراس اوور t5 ایوو در نمایشگاه گوانگژو 2020 پرده‌برداری کرد و آن را با یک لوگوی جدید و به عنوان نسخه اسپرت شده فورتینگ T5 روانه بازار کرد.

لاماری X5

مطابق با اخبار، کمپانی دانگ فنگ به تازگی با شرکت آرین موتور برای مونتاژ دانگ فنگ t5 ایوو در کشور به توافق رسیده است. این در صورتی است که شرکت آرین موتور تا پیش از این مسئولیت مونتاژ‌ محصولات میتسوبیشی را در کشور بر عهده داشت که البته مدت زمان زیادی بود شاهد محصولی از این شرکت در بازار نبودیم. اکنون به نظر می‌رسد شرکت آرین موتور قصد دارد تا با تولید اتومبیل‌های چینی در داخل مجددا به بازار برگردد. دانگ فنگ t5 ایوو به عنوان نخستین محصول چینی شرکت آرین موتور قرار است با نام لاماری X5 روانه بازار کشور شود.

ما در ادامه این مطلب مشخصات،‌ امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو را بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با این کراس اوور چینی جدید بازار آشنا شویم.

بررسی لاماری X5 از نظر مشخصات فنی

لاماری X5

کمپانی دانگ فنگ برای لاماری X5 یا همان دانگ فنگ t5 ایوو یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت 197 اسب بخار را به همراه گشتاور 285 نیوتن‌متر به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه گذاشته شده است.

این کراس اوور چینی 4565 متر طول دارد، عرض آن 1860 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1690 میلی‌متر است. فاصله بین محوری آن نیز 2715 میلی‌متر است که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود با یک خودرو جادار مواجه هستیم. لاماری X5 در 9.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر 100 کیلومتر 6.6 لیتر بنزین می‌سوزاند.

سیستم تعلیق این خودرو در عقب از نوع سامانه مالتی لینک و در جلو از نوع مک فرسون مستقل است. این شاسی بلند کوچک به واسطه بهره‌مندی از سامانه مالتی لینک کیفیت سواری بهتر و نرم‌تری پیدا می‌کند، چرا که این سامانه از ورود ضربات ناشی از سطح جاده به خودرو جلوگیری می‌کند.

بررسی دانگ فنگ t5 ایوو از نظر امکانات رفاهی

لاماری X5

تاکنون شرکت آرین موتور اعلام نکرده است که لاماری X5 را با چه امکانات و آپشن‌هایی روانه بازار کشور خواهد کرد. اما با توجه به امکانات نسخه‌های فول آپشن این اتومبیل می‌توان احتمال داد که شاسی بلند کوچک t5 ایوو با آپشن‌هایی نظیر سنسور باران، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرم کن، سانروف برقی پانوراما،‌ نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی، بلوتوث، کنترل صوتی سامانه مالتی مدیا، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، نویگیشن، اتو پارک، نور مخفی کابین،‌ استارت و ورود بدون کلید،‌ دی لایت، اتولایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، اتوپارک و در صندوق برقی به بازار کشور عرضه شود.

نمی‌توان به طور دقیق گفت که لاماری X5 از امنیت خوبی برخوردار است یا خیر، چرا که مؤسسه CNCAP چین آن را مورد تست و آزمایش امنیت قرار نداده است،‌ اما از آنجایی که این اتومبیل یکی از به‌روزترین کراس اوورهای چینی است نباید از بابت ایمنی آن خیلی نگران بود. علاوه بر این دانگ فنگ t5 ایوو از تجهیزات ایمنی مانند کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، دوربین دید عقب، اتوهلد، ترمز ضد قفل ABS و EBD و ترمز کمکی، حسگرهای پارک جلو و عقب، حسگر فشار باد تایر و همچنین سامانه کنترل کشش و پایداری بهره‌مند است که ایمنی این خودرو را تا حد زیادی تأمین می‌کنند.

دانگ فنگ t5 ایوو با چه قیمتی در بازار به فروش خواهد رسید؟

لاماری X5

برای خرید این اتومبیل در بازار کشورهایی که پذیرای آن هستند باید بین 16 تا 20 هزار دلار هزینه کرد. از این رو می‌توان تخمین زد که لاماری X5 در کشور با قیمتی در حدود 800 میلیون تومان خرید و فروش شود. در صورتی که آرین موتور چنین قیمتی را روی این کراس اوور چینی بگذارد، رقبای اصلی این خودرو در بازار اتومبیل‌هایی نظیر چری تیگو 7 پرو، بهمن موتور دیگنیتی و اسکیلاس تی 60 شهر خودرو خواهند بود.

چنانچه این خودرو پر امکانات با خدمات پس از فروش و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار گیرد، می‌تواند بازار خوبی را برای خود دست و پا کرده و رقبا را کنار بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زیر 900ممکن نیست اصلا