ترک اینستاگرام

افشای سندی که نشان می دهد نوجوانان در حال ترک اینستاگرام هستند

یک سال پیش، ترک اینستاگرام توسط نوجوانان آنقدر برای این شرکت مهم شده بود که درصد زیادی از بودجه بازاریابی خود را صرف جذب نوجوانان کرد.

چندی پیش «نیویورک تایمز» در گزارشی که براساس منابع ناشناس و اسناد داخلی تهیه شد، عنوان کرد که اینستاگرام بابت ترک این برنامه توسط نوجوانان بسیار نگران است. در یکی از یادداشت‌های شرکت آمده که اگر جای ثابت کاربران نوجوان را از دست بدهیم، کانال ارتباطی را از دست خواهیم داد.

«فیس بوک» که در سال 2012 اینستاگرام را با مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرده بود، اوایل ماه جاری هنگامی که یکی از مسئولان سابقش به نام «فرانسیس هاوگن» اسنادی را بر علیه این شرکت برای روزنامه وال استریت افشا کرد، بازتاب منفی در رسانه‌ها نصیبش شد. در این اسناد به این موضوع اشاره شده محققان خود فیس بوک متوجه شدند که اینستاگرام برای درصد قابل توجهی از کاربران جوان آن مضر است، به ویژه دختران نوجوان که ممکن است با استفاده از این برنامه دچار افسردگی و اضطراب شوند.

از سال 2018، فیس بوک بیشترین هزینه تبلیغات خود را برای اینستاگرام روی نوجوانان متمرکز کرد

شرکت فیس بوک عنوان کرده که رسانه‌ها و مردم از گزارش این شرکت سوء برداشت داشته‌اند. فیس بوک گفت این گزارش در واقع نشان می‌دهد استفاده از اینستاگرام برای نوجوانان دارای مزیت است. این کمپانی اعلام کرد خود نوجوانان به محققان فیس بوک گفته‌اند از این برنامه در زمان‌های سخت و مواجهه با مشکلاتی که اکثر نوجوانان با آن رو به رو هستند استفاده می‌کنند.

از سال 2018، بیشتر هزینه‌های اختصاص یافته برای بودجه سالانه بازاریابی اینستاگرام در سراسر جهان بر پیام رسانی برای نوجوانان متمرکز بود. رقم بودجه امسال مبلغ 390 میلیون دلار است. یکی از سخنگو‌های فیس بوک گفت:

اینکه تمام بودجه بازاریابی خود را روی نوجوانان متمرکز می‌کنیم درست نیست، ما بارها گفته‌ایم که نوجوانان یکی از مهمترین جوامع ما هستند زیرا روندهای اولیه را تشخیص داده و تعیین می‌کنند. نباید تعجب آور باشد که آن‌ها بخشی از استراتژی بازاریابی ما هستند.

افرادی که در بازاریابی فعالیت دارند به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌اند که تا این حد تمرکز روی گروه خاص سنی که توسط فیس بوک انجام می‌شود اصلاً معمول و نرمال نیست؛ در گزارش این روزنامه آمده است که فیس بوک همچنین بخشی از تبلیغات خود را روی والدین و بزرگسالان متمرکز کرده است.

پلتفرم اینستاگرام مخصوص کودکان که اولین بار در ماه مارس به آن اشاره شد، ماه گذشته به حالت تعلیق درآمد

در ماه مارس مشخص شد که فیس بوک در حال توسعه نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان زیر سیزده سال است که اجازه ورود به سایت اینستاگرام را ندارند. این نسخه که «اینستاگرام کودکان» (Instagram Kids) نام گذاری شد مانند نسخه بزرگسالان این برنامه نبوده، زیرا در آن تبلیغات وجود ندارد و کنترل آن به دست والدین خواهد بود. همچنین قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان در سال 1998 شرکت‌ها را از جمع آوری یا ذخیره اطلاعات شخصی افراد زیر سیزده سال منع کرده است.

ماه گذشته، تقریباً شش ماه پس از افشای گزارش اولیه درباره اینستاگرام کودکان، خود شرکت اینستاگرام اعلام کرد که کار در این بخش را متوقف می‌کند. علیرغم توقف توسعه نسخه اینستاگرام کودکان، فیس بوک هنوز معتقد است که انجام این کار درست است. علاوه بر این، فیس بوک گفت که به روند نظارت والدین بر فعالیت نوجوانان ادامه خواهد داد.

نسخه اینستاگرام کودکان به والدین این امکان را می‌داد تا مدت زمانی را که فرزندانشان از برنامه استفاده می‌کنند محدود کنند و بر فالوئرز و فالوئینگ‌های آنان نظارت داشته باشند.

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از یک منبع ناشناس مدیران فیس بوک به کارکنان خود توضیح دادند که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ثبت نام کاربران زیر سن قانونی در یک حساب معمولی اینستاگرام را انجام دهند، اما این بچه‌ها به هر حال راهی برای باز کردن چنین حسابی پیدا می‌کنند.

پلتفرم اینستاگرام کودکان فقط برای کودکان ده تا دوازده سال طراحی شده بود و برای پیوستن به مجوز والدین نیاز داشت؛ این برنامه فقط محتوا و قابلیت‌های مناسب سن کودکان را شامل می‌شد. نظر شما در مورد ترک اینستاگرام توسط کودکان چیست؟ می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*