دانگ فنگ T5

دانگ فنگ T5 در راه ایران+عکس و مشخصات

تصاویر تبلیغاتی خودروسازی فردا نشان می‌دهند این خودروساز به دنبال عرضه دانگ فنگ T5 به بازار است. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور چینی جدید بازار ایران آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی فردا طی روزهای اخیر در تبلیغات محیطی و مجازی خود از عرضه یک محصول جدید خبر داده بود. اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودروساز خصوصی قصد دارد کراس اور چینی دانگ فنگ T5 را به بازار ایران عرضه کند. خانواده T5 دانگ فنگ در سه مدل در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد، اما خودروسازی فردا کراس اوور متوسط T5 را برای مونتاژ و عرضه به کشور انتخاب کرده که باید آن را مدل لوکس و ارتقا پیدا کرده فردا SX5 دانست.

دانگ فنگ T5 در بازارهای هدف نشان چینی DFL با دو طراحی ظاهری متفاوت به فروش می‌رسد که خودروسازی فردا یکی از این دو را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است. انتظار می‌رود این محصول جدید خودروسازی فردا نیز همانند سایر محصولات این خودروساز با نام فردا T5 به بازار ایران عرضه شود.

مشخصات دانگ فنگ T5

دانگ فنگ T5

انتظار می‌رود دانگ فنگ T5 به دلیل این که در جایگاه یک کراس اوور لوکس قرار دارد، در مقایسه با کراس اوور متوسط و اقتصادی فردا SX5 از پیشرانه قوی‌تری بهره ببرد. از این رو به احتمال زیاد این خودرو به موتور 1.5 لیتری توربو شارژ مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. نیروی تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

دانگ فنگ T5

این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو ۵ سری B بهره می‌برد و مصرف سوخت این کراس اوور با این پیشرانه و گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به ازای هر 100 کیلومتر حدود 6.1 لیتر است که برای یک کراس اوور 1575 کیلوگرمی رقم مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به این که دانگ فنگ T5 یک کراس اوور لوکس محسوب می‌شود، از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی نیز در جایگاه بهتری قرار خواهد شد.

دانگ فنگ T5

از امکانات این کراس اوور چینی جدید بازار ایران می‌توان به 6 کیسه هوای 10  نقطه‌ای، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک دو کاناله، سنسور باد و دمای تایرها، نورپردازی کابین با قابلیت تنظیم رنگ، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سقف پانوراما، گرمکن صندلی‌های جلو، در صندوق عقب برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه، تریم داخلی چرم دو رنگ، رادار نقطه کور، رادار خطی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، آینه حساس به نور، دوربین ثبت وقایع، تابلو خوان، سنسور نور و سنسور باران اشاره کرد.

دانگ فنگ T5

البته در حال حاضر مشخص نشده که خودروسازی فردا کدام یک از امکانات اشاره شده را برای این کراس اوور مونتاژی بازار ایران در نظر گرفته است، اما طی هفته‌های آینده مشخصات بیشتری از سومین کراس اوور خودروسازی فردا اعلام خواهد شد. گفتنی است مدتی قبل نیز مدیران خودروسازی فردا از عرضه یک کراس اوور جدید در جایگاه بالاتری از فردا SX5 خبر داده بودند.