پیکاپ مکث موتور

پیکاپ مکث موتور توسط ماموت خودرو به ایران می‌آید + مشخصات ، امکانات و عکس

پیکاپ مکث موتور به زودی توسط ماموت خودرو روانه بازار کشور خواهد شد. برای آشنایی با مشخصات فنی و امکانات این خودرو تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

برند مکث موتور که به تازگی فعالیت خود را به عنوان زیرمجموعه ماموت خودرو آغاز کرده است قصد دارد در آینده نه چندان دور مونتاژ‌ وانت پیکاپ دایون v5 را در داخل کشور آغاز کند. تاکنون نام اصلی پیکاپ مکث موتور از سوی این برند تازه وارد مشخص نشده است. لازم به ذکر است که علاوه بر شرکت دایون این پیکاپ توسط کمپانی فودای نیز تحت عنوان فودای لیون f22 روانه بازار چین شده است.

پیکاپ مکث موتور

تا قبل از این که ماموت خودرو تصمیم به مونتاژ این خودرو بگیرد نسخه تک کابین آن وارد شرکت سایپا شده بود،‌ اما این شرکت تا به امروز پیکاپ چینی دایون v5 را روانه خط تولید خود نکرده است. پیکاپ مکث موتور روی پلتفرم فودای لندفورت که سایپا قصد دارد به زودی آن را روانه بازار کشور کند، ساخته شده است. پیکاپ مکث موتور در صورت ورود به بازار کشور باید با خودروهایی نظیر آمیکو آسنا، فوتون تونلند و همچنین KMC T8 کرمان موتور به رقابت بپردازد.

بررسی پیکاپ مکث موتور از نظر مشخصات فنی

پیکاپ مکث موتور

این پیکاپ چینی با موتورهای دیزلی و بنزینی مختلفی روانه بازار کشور چین می‌شود که اصلی‌ترین آن‌ها موتور 2 لیتری توربو دیزل و همچنین پیشرانه 2.4 لیتری بنزینی توربو هستند. پیشرانه اول قدرت 163 اسب بخار را به همراه گشتاور 390 نیوتن‌متر به تولید می‌رساند و حداکثر توان و گشتاور موتور دوم نیز به ترتیب 218 اسب بخار و 320 نیوتن‌متر است.

برند مکث موتور به احتمال زیاد این پیکاپ چینی را با یک موتور 2 لیتری توربو میتسوبیشی که قدرت 204 اسب بخار را به همراه گشتاور 280 نیوتن‌متر تولید می‌کند روانه بازار خواهد کرد. لازم به ذکر است که ایران خودرو نیز قصد دارد فوتون تونلند را با همین پیشرانه روانه بازار کشور کند. پیکاپ مکث موتور احتمالا در 12 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و همچنین نهایتا تا 170 کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت. علاوه براین به احتمال زیاد این پیکاپ چینی در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد.

بررسی پیکاپ چینی دایون v5 از نظر امکانات رفاهی

پیکاپ مکث موتور

تاکنون اعلام نشده است که این محصول مکث موتور با چه امکاناتی به بازار کشور عرضه خواهد شد، اما احتمال داده می‌شود که این وانت چینی با امکاناتی نظیر دوربین عقب، آینه‌های جانبی تاشونده مجهز به گرم‌کن، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، تهویه مطبوع دیجیتال، کلید انتخاب برقی وضعیت سامانه انتقال قدرت، رینگ‌های آلومینیومی، صندلی‌ها با روکش چرمی و همچنین نمایشگر لمسی داشبورد پا به جاده‌های کشور بگذارد.

بررسی دایون v5 از نظر ایمنی

پیکاپ مکث موتور

تاکنون معلوم نشده است که پیکاپ مکث موتور در کدام تست‌های ایمنی شرکت کرده و از این رو نمی‌توان ایمنی این خودرو را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد. اما با توجه به این که این پیکاپ روی پلتفرم  فودای لندفورت ساخته شده است نباید انتظار داشت که با کسب بهترین امتیاز از نظر ایمنی روانه بازار کشور شود؛ چرا که فودای لندفورت از تست‌های ایمنی 3 ستاره کسب کرده است.

این پیکاپ چینی به احتمال فراوان با امکانات ایمنی نظیر حسگرهای پارک عقب و جلو، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، ترمزهای ضدقفل EBD و ABS، دو کیسه هوا، سیستم کنترل حرکت در سرازیری و سامانه‌های کنترل کشش و پایداری در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

پیکاپ مکث موتور با چه قیمتی در کشور به فروش خواهد رسید؟

پیکاپ مکث موتور

چنانچه تغییر چندانی در بازار خودرو اتفاق نیفتد به احتمال زیادی پیکاپ مکث موتور در حدود 750 میلیون تومان قیمت‌گذاری خواهد شد. البته این در صورتی است که مکث موتور تا به امروز  هیچ اخباری را در ارتباط با زمان عرضه و شرایط فروش این خودرو اعلام نکرده است، اما به احتمال زیاد از نیمه دوم سال جاری شاهد ورود این وانت چینی به بازار کشور خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*