دایون V5

با دایون V5 ، خودرو پیکاپ جدید بازار ایران آشنا شوید

دایون V5 به عنوان پیکاپ جدید بازار ایران وارد کشور شد. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات پیکاپ چینی Dayun V5 آشنا خواهیم کرد.

تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که دایون V5 به عنوان پیکاپ جدید بازار ایران سرانجام وارد کشور شد. این پیکاپ یک محصول شاسی مستقل بوده که در بازارهای مختلف با موتورهای بنزینی و دیزلی به فروش می‌رسد و مشتریان می‌توانند نسخه دو دیفرانسیل آن را نیز سفارش دهند. این پیکاپ چینی از لحاظ پلتفرم مشابه دانگ فنگ P16 و فودی F22 است. البته هنوز مشخص نشده این خودرو توسط کدام شرکت ایرانی عرضه خواهد شد و نحوه عرضه آن چگونه خواهد بود.

مشخصات دایون V5

 دایون V5

طبق تصاویر منتشر شده، این خودرو با موتور 2 لیتری توربو میتسوبیشی روانه بازار ایران شده است. این پیشرانه که با کد ۴F20TC شناخته می‌شود روی فوتون تونلند جدید ایران خودرو نیز نصب شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 200 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را تولید کند. البته این موتور میتسوبیشی در خودروهای مختلف گشتاور حدود 160 تا 221 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و به همین دلیل اکنون نمی‌توان برای پیکاپ دایون V5 مقدار قدرت و گشتاور تولیدی دقیقی را اعلام کرد.

 دایون V5

با توجه به این که دایون V5 از موتور 2 لیتری توربو در کنار یک گیربکس 6 دنده دستی بهره می‌برد، می‌توان گفت این خودرو از لحاظ ساختار فنی در این بخش با فوتون تونلند توربو بنزینی تفاوت دارد. طبق تصاویر منتشر شده نیز متوجه شده‌ایم شریک ایرانی دایون از لحاظ ابعاد نسخه استاندارد پیکاپ V5 را برای بازار ایران انتخاب کرده و شاهد عرضه مدل بزرگتر این خودرو در بازار نخواهیم بود.

 دایون V5

اطلاعاتی که در حال حاضر از این خودرو منتشر شده نشان می‌دهد مدل‌های اولیه از امکاناتی چون کامپیوتر سفر، تهویه الکتریکی و دیجیتال، نمایشگر لمسی، دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ‌های آلومینیومی و تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت بهره می‌برد که البته از این نسخه‌ها برای انجام تست‌های فنی استفاده خواهد شد. همچنین با توجه به این که دایون V5 در ایران دارای رقبایی چون KMC T8 و فوتون تونلند S بنزینی توربو است، شرکت عرضه کننده برای رقابت بهتر احتمالا برای آن امکانات بیشتری نظیر سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه‌ای، دوربین عقب و سنسور نور را نیز در نظر خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*