فورد F-150 پلیس 2021

فورد F-150 پلیس 2021 معرفی شد؛ آشنایی با تنها پیکاپ مناسب تعقیب و گریز

فورد F-150 پلیس 2021 به عنوان تنها پیکاپ مناسب تعقیب و گریز هدفمند با ویژگی‌های پیشرفته معرفی شد. در ادامه با مشخصات محصول جدید فورد آشنا می‌شویم.

شرکت فورد از پیکاپ پلیسی F-150 پرده برداشت. شرکت فورد این خودرو را تنها پیکاپ مناسب تعقیب و گریز هدفمند معرفی کرد و آن را از پاییز سال 2021 میلادی به نیروهای پلیس آمریکا تحویل خواهد داد.

مشخصات فورد F-150 پلیس 2021

شرکت فورد این پیکاپ پلیسی را بر پایه نسل جدید F-150 سوپر کرو ساخته است. این خودرو به موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست مجهز بوده که می‌تواند قدرتی برابر با 400 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این موتور برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از یک گیربکس 10 سرعت اتوماتیک با تنظیمات جدید بهره می‌برد. این گیربکس برای پاسخگویی به نیاز افسران پلیس به گونه‌ای بهینه شده تا بتواند برای آنها حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت را ارائه دهد.

فورد F-150 پلیس 2021

علاوه بر اینکه گیربکس این خوردو بهینه شده، شرکت فورد برای این پیکاپ پلیسی لاستیک‌های سفارشی گوودیر رانگلر را در نظر گرفته است. طبق اعلام شرکت فورد، این لاستیک‌ها به شکل خاصی برای شتاب‌گیری‌های سریع، سرعت‌های بالا و عبور پر سرعت از پیج‌ها و زمین‌های ناهموار طراحی شده‌اند و به همین دلیل در تعقیب و گریزها بدون فشار به قابلیت‌های آفرودی خودرو می‌توانند کارآمد باشند.

فورد F-150 پلیس 2021

از لحاظ آفرود نیز برای این خودرو یک جعبه انتقال جدید در نظر گرفته شده که به حالت ۴-Auto با کلاچی مجهز است و به شکل برقی فعال می‌شود و به شکل اتوماتیک گشتاور مورد نیاز را تنظیم خواهد کرد. در کنار این سیستم پکیج آفرود FX4 قرار دارد که مواردی چون فلاپ‌های محافظ، دیفرانسیل عقب قفل شونده الکترونیکی، شوک‌های آفرود و کنترل حرکت در سرپایینی را شامل می‌شود.

فورد F-150 پلیس 2021

طبق اعلام این خودروساز، فورد F-150 پلیس 2021 دارای ظرفیت یدک کشی استاندارد 3175 کیلوگرمی است و این ظرفیت تا 5080 کیلوگرم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این پیکاپ به شکل سفارشی از دستیار تریلر، کنترلر ترمز تریلر و دوربین ۳۶۰ درجه نیز بهره می‌برد.

فورد F-150 پلیس 2021 از لحاظ تکنولوژی نیز بسیار پیشرفته محسوب می‌شود و شرکت فورد برای آن سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC4 با نمایشگر 8 اینچی و نمایشگر 4 اینچی در پشت آمپرها را در نظر گرفته است. این پیکاپ به سیستم دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار برخورد از جلو و پایش نقاط کور نیز مجهز است.

فورد F-150 پلیس 2021

برای افسران پلیس این خودرو یک سیستم کارکرد درجای موتور نیز در نظر گرفته شده است که افسران پلیس می‌توانند هنگام خروج از خودرو کلید را بردارند، اما موتور، چراغ‌ها و سایر موارد همچنان روشن خواهند ماند. چنین قابلیتی باعث می‌شود از اتفاقاتی چون سرقت خودروی پلیس پیشگیری شود. پوشش هوی دیوتی صندلی‌های جلو و بالشتک‌های بیشتر به عنوان سایر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*