مرسدس بنز EQS

کابین مرسدس بنز EQS به صورت کامل معرفی شد

کابین مرسدس بنز EQS به صورت کامل معرفی شد. کابین این سدان الکتریکی پرچمدار مرسدس بنز از ویژگی‌های پیشرفته‌ای چون نمایشگر هایپراسکرین بهره می‌برد.

شرکت مرسدس بنز اخیرا از سدان الکتریکی خود تصاویر و اطلاعات مختصری را منتشر کرده بود و اکنون به صورت رسمی و کامل از کابین مرسدس بنز EQS پرده برداشت. کابین سدان پرچمدار آینده مرسدس بنز از ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نمایشگر بسیار بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX یا همان هایپراسکرین اشاره کرد.

مشخصات کابین مرسدس بنز EQS

مرسدس بنز EQS

نمایشگر سیستم اطلاعاتی مرسدس بنز EQS حدود 56 اینچ برابر با 142 سانتی‌متر عرض دارد و توانسته کل عرض خودرو را بپوشاند. این هایپراسکرین که به صورت سفارشی در این خودرو ارائه خواهد شد متشکل از 3 نمایشگر مختلف شامل نمایشگر صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی OLED مرکزی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سرنشین جلو است که تمام آنها در زیر یک روکش شیشه‌ای مقاوم نصب شده‌اند.

مرسدس بنز EQS

شرکت مرسدس بنز برای آن دسته از مشتریانی که خواهان سفارش هایپراسکرین نیستند، داشبورد ساده‌تری را در نظر گرفته که طراحی آن مشابه طراحی داخلی S کلاس جدید است؛ این طرح یک نمایشگر 12.3 اینچی برای صفحه‌آمپر و یک نمایشگر شبیه تبلت 12.8 اینچی در کنسول میانی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی را شامل می‌شود. سایر بخش‌های داشبورد نیز با این طرح از متریال مختلفی چون روکش‌های چوبی و فلزی بهره خواهند برد. مرسدس بنز EQS از دو نوع صندلی جلو مختلف شامل صندلی‌های استاندارد راحت و صندلی‌های اسپرت با پشت‌سری‌های یکپارچه بهره می‌برد که صندلی‌های نوع دوم قسمتی از پکیج AMG Line محسوب می‌شوند.

مرسدس بنز EQS

بدون در نظر گرفتن نوع داشبورد، تمام مدل‌های مرسدس بنز EQS از نسل بعدی سیستم MBUX بهره می‌برند که این سیستم به یک دستیار دیجیتال مجهز بوده و در زمان گفتی «هی مرسدس» فعال خواهد شد. همچنین این سیستم به هوش مصنوعی نیز مجهز بوده که ویژگی‌های مختلفی چون توضیح عملکردهای خودرو، نورپردازی خاص در کابین و نمایش انیمیشن‌ها طبق روحیه سرنشینان را ارائه خواهد داد. از مشخصات سخت‌افزاری MBUX نیز می‌توان به پردازنده 8 هسته‌ای، ۲۴ گیگابایت رم و پهنای باند حافظه ۴۶ گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد.

مرسدس بنز EQS

مرسدس بنز EQS به دوربین‌های تشخیص چهره در نمایشگر راننده نیز مجهز است که از آنها برای عملکردهای کمکی و رفاهی نظیر احراز هویت، هشدار خستگی راننده و تنظیم آینه‌های جانبی استفاده خواهد شد. همچنین این سدان الکتریکی به شکل استاندارد از اسکنر اثر انگشت برای احراز هویت راننده بهره می‌برد. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این خودرو فیلتر HEPA است که مانع ورود گردوخاک‌ها، ریزگردها، ذرات و سایر آلودگی‌های بیرون خودرو به کابین خواهد شد. این خودرو به سیستم صوتی فراگیر برمستر ۷۱۰ واتی با ۱۵ بلندگو هم نیز مجهز بوده که حتی می‌تواند صدای موتور را در داخل کابین نیز پخش کند.

مرسدس بنز EQS

شرکت مرسدس برای سدان پرچمدار الکتریکی خود برنامه ویژه‌ای به نام Power Nap را در نظر گرفته است که در زمان استراحت فعال شده و سه حالت به خواب رفتن، خواب ماندن و بیدار شدن را شامل می‌شود؛ حالت اول مواردی چون قرار دادن صندلی راننده در حالت استراحت، بستن پنجره‌های جانبی و پرده‌های کرکره‌ای، فعال کردن سیستم یونیزاسیون هوای تازه و گردش هوای داخلی، تنظیم نورپردازی کابین، پخش صداهای آرامش‌بخش و نمایش آسمان پرستاره روی نمایشگر مرکزی را انجام خواهد داد. حالت بیدار شدن نیز می‌تواند مواردی چون پخش کردن عطر مناسبی در کابین، فعال کردن ماساژور و تهویه صندلی راننده، برگرداندن صندلی به حالت اولیه و باز کردن پرده کرکره‌ای سقف را انجام دهد.

مرسدس بنز EQS

این خودروساز آلمانی همچنان جزئیاتی از مشخصات فنی مرسدس بنز EQS را اعلام نکرده است، اما به طور کلی این خودرو از بدنه‌ای بسیار آیرودینامیک بهره می‌برد و نخستین خودرو تولیدی با ضریب درگ کمتر از 0.20 خواهد بود. این خودرو قرار است با پکیج‌های باتری مختلفی روانه بازار شود که بزرگ‌ترین آنها 108 کیلووات ساعتی بوده و باعث می‌شود این سدان با هر بار شارژ حدود 700 کیلومتر را بپیماید. مرسدس بنز از این خودرو در تاریخ 15 آوریل برابر با 26 فروردین 1400 به صورت رسمی پرده خواهد برداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*