شیائومی می لپ تاپ پرو

شیائومی می لپ تاپ پرو 15 اینچی با نمایشگر E4 OLED معرفی شد

شیائومی می لپ تاپ پرو 15 اینچی – Xiaomi Mi Laptop Pro 15 مجهز به نمایشگر جدید E4 OLED، با رزولوشن 3.5K، پردازنده نسل یازدهمی اینتل و کارت گرافیک GeForce MX450 معرفی شد.

شیائومی ساعاتی پیش رسماً از جدیدترین دستاورد خود در دنیای کامپیوترها رونمایی کرد؛ ما در مورد شیائومی می لپ تاپ پرو 15 و 14 اینچی صحبت می‌کنیم. مدل 15 اینچی این لپ تاپ از یک نمایشگر جدید با عنوان E4 OLED استفاده می‌کند. این مشابه نمایشگری است که شیائومی در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود استفاده می‌کند. پنل جدید E4 OLED روشنایی بالایی (600 نیت) دارد و به فناوری DC دایمینگ مجهز است.

شیائومی می لپ تاپ پرو 15 اینچی

شیائومی می لپ تاپ پرو

این نمایشگر رزولوشن 3.5K، تراکم پیکسلی 261ppi و نسبت تصویر 16:10 را ارائه می‌کند. این یک پنل 10 بیت است که پوشش 100 درصدی از فضای رنگی DCI-P3 داشته و به صورت پیشفرض در کارخانه کالیبره شده است. و البته مثل گوشی‌های هوشمند شیائومی، پوشش گوریلا گلس از آن محافظت می‌کند.

Xiaomi Mi Laptop Pro 15 از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل با گزینه‌های Core i5 و i7 قدرت می‌گیرد که در هر دو گزینه کارت گرافیک GeForce MX450 با 2 گیگابایت VRAM قرار دارد. خنک‌سازی این لپ تاپ با 2 فن انجام می‌شود. این لپ تاپ همچنین گواهی Evo Platform را هم از اینتل دریافت کرده است.

شیائومی می لپ تاپ پرو

شیائومی از یک باتری 66 وات ساعتی در زیر قاب این لپ تاپ استفاده کرده که از شارژ سریع 100 وات پشتیبانی می‌کند. در بخش ارتباطی یک درگاه تاندربولت 4 و دو درگاه USB-C قرار دارد. سازنده یک دانگل را هم به مشتریان پیشنهاد می‌کند که می‌تواند یک درگاه HDMI سایز کامل و یک درگاه USB-A را به این درگاه‌ها بیفزاید. شیائومی می لپ تاپ پرو 15 اینچی با ضخامت 15.9 میلی‌متری، خیلی باریک به نظر می‌رسد. شاسی‌های آن با آلومینیوم سری 6 استفاده شده در صنعت هواپیماسازی، ساخته شده‌اند.

پیش فروش این دیوایس از امروز با قیمت پایه 990 دلاری برای نسخه مجهز به پردازنده Core i5، ظرفیت 16 گیگابایت رم و حافظه 512 گیگابایتی SSD آغاز می‌شود. نسخه مجهز به پردازنده Core i7 با پیکربندی حافظه مشابه آن نیز با قیمت 1220 دلاری پیش فروش می‌شود. شیائومی همچنین نسخه‌ی غیر اینتلی این لپ تاپ که از پردازنده AMD Ryzen 5000H قدرت می‌گیرد را نیز در ماه مه وارد بازار می‌کند.

شیائومی می لپ تاپ پرو 14 اینچی

شیائومی می لپ تاپ پرو

اما اگر به لپ تاپ کوچک‌تری نیاز دارید، می‌توانید نسخه 14 اینچی می لپ تاپ پرو را انتخاب کنید که ضخامت کمتر 15.6 میلی‌متری و وزن کمتر 1.5 کیلوگرمی را ارائه می‌کند. در عین حال شاسی‌های آن از همان آلومینیوم سری 6 ساخته شده‌اند. نمایشگر این نسخه از یک پنل 120 هرتزی LCD با رزولوشن 2.5K و نسبت تصویر 16:10 استفاده می‌کند. دقت رنگ این نمایشگر مثل مدل 15 اینچی است، اما خبری از پشتیبانی HDR در آن نخواهد بود.

شیائومی این مدل را در نسخه‌های Core i5‌ و Core i7 به همراه کارت گرافیک GeForce MX450 عرضه خواهد کرد. این لپ تاپ از یک باتری 56 وات ساعتی انرژی می‌گیرد که با توان 100 وات شارژ می‌شود. ضمن اینکه تنها یک درگاه تاندربولت 4 روی آن سوار شده است. بنابراین حتماً باید در کنار آن، دانگل شیائومی را هم تهیه کنید تا درگاه‌های بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد. ناگفته نماند هر دو لپ تاپ 15 و 14 اینچی جدید شیائومی برای سال 2021 از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند.

در پایان لازم به ذکر است که Mi Laptop Pro 14 نیز با قیمت پایه 805 دلاری عرضه می‌شود و نسخه بالارده‌تر آن 1050 دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*