فردا 511

شرکت خودروسازی فردا از سدان فردا 511 پرده برداشت + مشخصات، امکانات و قیمت

شرکت خودروسازی فردا به تازگی از سدان فردا 511 یا FMC 511 رونمایی کرد. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات خودرو سدان جدید بازار ایران آشنا می‌کنیم.

شرکت خودروسازی فردا مدتی قبل دو کراس اوور را به بازار ایران عرضه کرد و اکنون قصد دارد با معرفی یک سدان کلاس B پلاس سهمی از بازار سدان‌ها را نیز به خود اختصاص دهد. سدان فردا 511 که با نام FMC 511 نیز شناخته می‌شود یک خودرو خانوادگی و دنده اتوماتیک بوده که می‌تواند نگاه مشتریان این کلاس را به خود جلب کند.

مشخصات فردا 511

فردا 511

سدان فردا 511 دارای طول حدود 4390 میلی‌متر، عرض 1725 میلی‌متر، ارتفاع 1490 میلی‌متر و حدود 2535 میلی‌متر فاصله محوری است که چنین ابعادی این محصول را در ردیف بزرگ‌ترین سدان‌های کلاس ‌B پلاس قرار می‌دهد. همچنین این سدان با چنین ابعادی از فضای کابین زیادی بهره می‌برد. فردا 511 کمتر از 1100 کیلوگرم وزن داشته و استفاده از آلیاژهای جدید در ساخت سازه این خودرو باعث شده تا ضمن حفظ اصول ایمنی، بین قدرت و جرم نیز نسبت مناسبی ایجاد شود.

فردا 511

برای این خودرو یک موتور 1480 سی‌سی تنفس طبیعی از نوع 4 سیلندر و 16 سوپاپ در نظر گرفته شده است که به فناوری‌های مختلفی نظیر بلوکور و زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها مجهز است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 107 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن‌متر را به تولید برساند. سدان فردا 511 با این پیشرانه به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 6.2 لیتری را به همراه خواهد داشت. البته در شرایط آزمایشی و با حفظ سرعت استاندارد 80 کیلومتر بر ساعت، این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 4.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. محصول جدید خودروسازی فردا از فناوری NVH نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود موتور این خودرو کمترین صدا و لرزش را ایجاد کند.

فردا 511

یک گیربکس 5 سرعت مجهز به فناوری دو کلاچه قدرت تولیدی از موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. با توجه به ساختار DCT در این خودرو شاهد تعویض دنده و واکنش‌پذیری سریع‌تری نسبت به گیربکس‌های AT ،CVT و AMT هستیم. برای گیربکس دو کلاچه این خودرو سامانه روغن‌کار متغیر با هدف کاهش استهلاک و هزینه‌های نگهداری در نظر گرفته شده است که از ساختار WDCT نیز بهره می‌برد. این گیربکس از حالت اسپرت نیز برخوردار بوده که برای ایجاد چنین حالتی حساسیت پدال گاز و فرمان‌پذیری سیستم انتقال قدرت را افزایش خواهد داد. برای این خودرو امکان تعویض دنده با قابلیت تیپ ترونیک یا همان تعویض دنده دستی هم ارائه شده که راننده با قرار دادن دسته دنده در این حالت می‌تواند برای رانندگی دنده مناسب را انتخاب کند.

فردا 511

مشتریان سدان فردا 511 از امکانات متعددی بهره خواهند برد که از جمله این امکانات می‌توان به کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور پارک عقب، دوربین عقب با خطوط پارک متغیر، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه روی نمایشگر خودرو، بلوتوث، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سنسور باد تایر، جلو آمپر دیجیتال و آنالوگ، کامپیوتر سفری، استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها، بازشوی در صندوق عقب از روی ریموت، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، ترمز ABS ، EBD و BAS،  فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی، دو کیسه هوا، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سانروف اشاره کرد.

فردا 511

شرکت خودروسازی فردا که یکی از خودروسازان فعال در بخش خصوصی محسوب می‌شود در حال حاضر تولید اولیه سدان فردا 511 یا FMC 511 را در شهر سمنان شروع کرده و برای آن قیمت مصوب 429 میلیون تومان را در نظر گرفته است. این سدان B پلاس در فاز نخست طی فروش نقدی و با تحویل 30 روز کاری به مشتریان عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*