معرفی نسخه ۱۲۸ گیگابایتی تبلت سرفیس پرو ۳ با قیمتی کمتر و پردازنده Core i7

شرکت مایکروسافت نسخه جدید و ارزان قیمت تری از تبلت سرفیس پرو ۳ خود را با قیمت ۱۲۹۹ دلار معرفی نمود.در این نسخه از Surface Pro 3 همچون دیگر مدل های آن از پردازنده Core i7-4650U استفاده شده و تنها تفاوت آن با مدل های دیگر در فضای ذخیره سازی آن است که ۱۲۸ گیگابایت می باشد.دو مدل دیگر از این دستگاه که دارای سی پی یو i7 هستند دارای قیمت هایی معادل ۱۵۴۹ و ۱۹۴۹ با حجم های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی می باشند.

در واقع نکته خوشحال کننده برای طرفداران Surface، آن است که حالا می توانند در صورت تمایل، با قیمتی برابر با مدل ۲۵۶ گیگابایتی و دارای پردازنده i5، یک دستگاه i7 اما با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی خریداری کنند. اگر این اعداد باعث سردرگمی شما شدند، بد نیست نگاهی به جدول زیر بیندازید:

surface

همچنین در کنار این موارد، یک مدل دیگر با پردازنده i3-4020Y به همراه ۴ گیگابایت حافظه RAM و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی و گرافیک Intel HD 4200 نیز از سوی مایکروسافت به فروش می رسد. همان طور که گفته شد، مدل جدید به جای ۲۵۶ گیگابایت، دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه درایو SSD است، اما نکات مثبتی هم درباره آن وجود دارند که می توانند هر خریداری را وسوسه کنند.

Surface-Pro-3-1

اولین نکته اینکه در مدل جدید از پردازنده i7 استفاده شده که قدرت آن به وضوح بیشتر از پردازنده i5 است. همچنین با خرید این مدل، گرافیک دستگاه نیز از Intel HD 4400 به Intel HD 5000 ارتقا می یابد که باعث افزایش EU های پردازنده گرافیکی از ۲۰ به ۴۰ خواهد شد. البته باید توجه داشت که فرکانس کاری اولیه پردازنده های i7 روی ۱.۷GHz تنظیم شده که در مقایسه با مدل i5 (با فرکانس ۱.۹GHz) کمتر است، اما حداکثر فرکانس کاری این پردازنده ها به ۳.۳GHz می رسد که در مقایسه با ۲.۹GHz مدل i5 بسیار بیشتر خواهد بود.

همچنین در مدل i5 شاهد ۳ مگابایت کش برای CPU هستیم، در حالی که این عدد برای مدل i7 معادل ۴ مگابایت است. به این ترتیب گروهی که از این معرفی مایکروسافت بسیار خوشحال خواهند شد، کاربرانی هستند که تمایل دارند CPU و GPU قدرتمندتری در اختیار داشته باشند و وجود ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای آنها نقطه ضعف به حساب نمی آید. با معرفی مدل جدید، اعضای خانواده Surface Pro 3 مایکروسافت به ۶ دستگاه افزایش پیدا می کند. با این وضع، شاید بتوان نتیجه گرفت حداقل تا پایان امسال خبری از Surface Pro 4 نخواهد بود.

منبع : Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*