تعویض نمایشگر آیفون 13

هشدار به خریداران آیفون 13 در ایران: هیچکس به غیر از اپل قادر به تعویض نمایشگر iPhone 13 نیست!

خریداران سری iPhone 13 باید حسابی از گوشی گران قیمت خود مراقبت کنند؛ زیرا هیچکس به غیر اپل نمی‌تواند نمایشگر آیفون 13 را در ایران تعویض کند.

اپل ناچ نمایشگر iPhone 13 را نسبت به نسل قبل ۲۰ درصد کوچکتر کرده است؛ اما این شرکت آمریکایی اعلام نکرد که پنل نمایشگر گوشی جدیدش به سیستم فیس آیدی مرتبط است و اگر نمایشگر آیفون 13 را تعویض کنید، فیس آیدی دیگر کار نخواهد کرد.

تعویض نمایشگر آیفون 13 در ایران غیر ممکن است

مقصر اصلی یک چیپ بسیار ریز است که در کابل فلکسی که نمایشگر را به مادربورد وصل می‌کند، قرار دارد. تا پیش از این چنین چیپی وجود نداشت و طبیعتا تعویض نمایشگر آيفون آنچنان مشکل‌ساز نبود.

تعویض نمایشگر آیفون 13

هرچند که در حال حاضر تنها مراکز تعمیرات رسمی اپل و فروشگاه‌هایی که عضو برنامه تعمیر مستقل این شرکت هستند به ابزار اختصاصی لازم برای برنامه‌ریزی کردن مجدد این چیپ جهت پذیرش نمایشگر جدید مجهز شده‌اند و از آنجایی که اپل هیچ نماینده رسمی و مرکز تعمیراتی در ایران ندارد، تعویض نمایشگر آيفون 2021 به سیستم فیس آيدی آسیب خواهد زد.

تنها راهی که برای مراکز تعمیرات غیر رسمی باقی‌ مانده، جدا کردن چیپ مورد نظر از نمایشگر شکسته (یا خراب) و لحیم کردن آن به نمایشگر جدید است و این کار با توجه به ابعاد این چیپ بسیار سخت است. در اینجا می‌توانید این چیپ را در کنار یک دانه برنج ببینید.

در تصویر دوم می‌توانید چیپ جدا شده را مشاهده کنید. این شبکه از نقطه‌ها که در تصویر مشخص است با نام Ball Grid Array شناخته مي‌شود و برای چیپ‌های پیچیده‌ای که به اتصالات خیلی زیادی نیاز دارند، استفاده مي‌شود. با توجه به ابعاد کار، لحیم کردن آنها با دست ممکن نیست.

تعویض نمایشگر آیفون 13

در حال حاضر فقط تعداد کمی از مراکز تعمیرات در آمریکا از ابزار و افراد متخصص لازم برای اینکار بهره مي‌برند؛ اما تعداد آنها بسیار کم است و از طرفی انجام آن نیز بسیار زمان‌‌بر و حساس است.

البته این احتمال نیز وجود دارد که این اتفاق غیر عمدی بوده و اپل به زودی با ارائه آپدیتی برای iOS مشکل را به طور کلی رفع کند؛ زیرا سال گذشته نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم و کاربران پس از تعویض دوربین آیفون 12 متوجه می‌شدند که دوربین جدید کار نمی‌کند؛ اما اپل چند ماه بعد با ارائه یک به‌روزرسانی مجددا آنها را فعال کرد.

هرچند که با توجه به قیمت بالای سری آیفون 13 و نبود نمایندگی رسمی در ایران، بهترین کار محافظت از گوشی است تا کار به تعویض نمایشگر و غیر فعال شدن فیس آيدی نرسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*