باتری گوگل پیکسل 6 پرو

نتایج تست باتری گوگل پیکسل 6 پرو از عملکرد ناامید کننده تراشه تنسور حکایت دارد

نتایج تست باتری گوگل پیکسل 6 پرو تناسبی با باتری بزرگ و سایر مشخصات سخت افزاری آن ندارد. ظاهرا مقصر اصلی عملکرد ضعیف Pixel 6 Pro در این بخش، تراشه تنسور است.

گوگل پیکسل 6 پرو به یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است و از شارژ سریع ۳۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند. هرچند که گوگل نیز همانند سایر تولید کنندگان تصمیم گرفته شارژر را از جعبه محصول حذف کند. در عوض این شرکت یک آداپتور جدید ۳۰ وات را برای این گوشی در نظر گرفته که به زودی در وب‌سایت گوگل استور موجود خواهد شد.

نتایج تست باتری گوگل پیکسل 6 پرو

باتری گوگل پیکسل 6 پرو

تا آن زمان شما می‌توانید از هر شارژر استاندارد ۳۰ وات و یا سریع‌تری برای استفاده از حداکثر سرعت شارژ این گوشی بهره ببرید. همچنین در صورتی که از نسخه جدید گوگل پبکسل استند استفاده کنید، می‌توانید گوگل پبکسل 6 پرو را به صورت بی‌ سیم و با سرعت ۲۳ وات شارژ کنید. هرچند که این شارژر نیز هنوز روانه بازار نشده است.

علاوه بر اینها Pixel 6 Pro از شارژ بی سیم استاندارد Qi و شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

گوگل در تبلیغات خود به عمر باتری فراتر از ۲۴ ساعت و حتی تا ۴۸ ساعت با فعال کردن حالت ذخیره باتری شدید اشاره می‌کند؛ اما متاسفانه باید اعلام کنیم که گوشی پرچمدار گوگل به هیچ وجه نمی‌تواند انتظارات را در این بخش برآورده کند.

باتری گوگل پیکسل 6 پرو

گوگل از نسل اول تراشه اختصاصی خود با نام Tensor در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو استفاده کرده است؛ اما با وجود اینکه گوگل ادعا می‌کرد تنسور می‌تواند برخی کار‌ها را با نصف انرژی مورد نیاز انجام دهد، عمر باتری را نمی‌توان جزء نقاط قوت پیکسل 6 پرو دانست.

به طور کلی پیکسل 6 پرو توانست در تست باتری GSMArena امتیاز ۸۴ ساعت را به دست آورد. این گوشی در تست تماس صوتی 3G بیش از ۲۶ ساعت دوام آورد و در تست وبگردی و پخش ویدیو نیز به ترتیب اعداد ۱۲ ساعت و ۳۲ دقیقه و ۱۵ ساعت و ۳۵ دقیقه را در جلوی نام خود ثبت کرد.

اما بیش از همه اینها،‌ این مصرف باتری در حالت استندبای بود که ما را ناامید کرد؛ زیرا نتیجه به دست آمده به هیچ وجه متناسب با یک گوشی با چنین باتری بزرگی نیست. گمان می‌کنیم که این عدم بهینگی در مصرف انرژی به مودم استفاده شده در تراشه گوگل تنسور مربوط باشد. این مودم توسط سامسونگ ساخته شده است.

امیدواریم گوگل بتواند در آينده با ارائه آپدیت‌های نرم افزاری مشکل باتری پیکسل 6 پرو را برطرف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*