استفاده از واتساپ در سایر دستگاه ها بدون اتصال گوشی

امکان استفاده از واتساپ در سایر دستگاه ها بدون اتصال گوشی به اینترنت میسر شد + آموزش فعال سازی

استفاده از واتساپ در کامپیوتر و سایر دستگاه ها بدون نیاز به اتصال موبایل به اینترنت سرانجام در به روزرسانی جدید Whatsapp امکان‌پذیر شده است.

با وجود این که کاربران تلگرام اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی سال‌هاست که بدون مشکل می‌توانند از نرم افزارهای محبوب خود روی کامپیوتر و سایر دستگاه استفاده کنند اما استفاده از واتساپ بدون اتصال همزمان گوشی به اینترنت تا همین چندی پیش امکان‌پذیر نبود و یک چالش اساسی برای کاربران به شمار می‌رفت.

حالا به لطف به روزرسانی جدیدی که فیسبوک برای پیام‌رسان محبوب خود منتشر کرده، کاربران قادر خواهند بود از طریق نسخه‌های وب و دسکتاپ بدون این که نیاز باشد نرم افزار واتساپ روی گوشی به اینترنت متصل باشد، حساب خود را مدیریت کنند. کمپانی سازنده در ماه جولای بود که این وعده را برای اولین بار ارائه کرد و کاربران نسخه بتای واتساپ توانستند از آن استفاده کنند.

استفاده از واتساپ در سایر دستگاه ها بدون اتصال گوشی

حالا این ویژگی از طریق آخرین به روز‌رسانی پیام رسان اختصاصی فیسبوک از طریق گزینه Linked Devices در قسمت تنظیمات قابل استفاده شده است. برای این که به این صفحه بروید کافی است آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای نرم افزار را لمس کنید و به این تنظیمات دسترسی داشته باشید.

اگر اولین بار است که می‌خواهید این قابلیت را روی دیوایس خود فعال کنید واتساپ به شما یک نوتیفیکیشن نشان می‌دهد و در این پیام به شما هشدار داده می‌شود که با فعال کردن این قابلیت، تمام دیوایس‌هایی که پیش از این به حساب کاربری خود متصل کرده بودید غیر فعال خواهند شد. بنابراین در سایر دستگاه‌ها لازم است که داخل تمام آنها مجددا وارد شوید و کد تایید ارسال شده روی دیوایس خود را وارد کنید تا مراحل تایید هویت مجدد انجام شود و پس از آن شما بدون این که نیاز باشد گوشی موبایل را به اینترنت متصل کنید، می توانید از امکانات به روز و جذاب لذت ببرید.

پیام هشدار تغییر کد واتس اپ طبیعی است

استفاده از واتساپ در سایر دستگاه ها بدون اتصال گوشی

همچنین توجه داشته باشید که انجام این کار ممکن است باعث تغییر کد امنیتی واتساپ شود، بنابراین اگر پیامی مبنی بر این که کد اپلیکیشن شما تغییر کرده است دریافت کردید نگران نباشید، زیرا این بخشی از روند کار است. البته کمپانی سازنده وعده داده است که همزمان با ارائه قابلیت‌های جدید، اطلاعات شما همچنان رمزنگاری شده باقی خواهد ماند.

حالا به لطف بروزرسانی جدید واتس اپ هرکدام از دیوایس های شما دارای یک شناسه مخصوص به خود خواهند بود و به طور جداگانه می‌توانند به سرورهای اپلیکیشن متصل شوند تا دیگر محدودیت اتصال همزمان اسمارت فون وجود نداشته باشد.

آپدیت و محدودیت های جدید استفاده از واتساپ

البته در این به روزرسانی هم طبق معمول مشکلاتی وجود دارد: به طور مثال کاربران آیفون که نرم افزار اصلی روی دستگاه آی او اس آنها اجرا شده است، قادر نخواهند بود روی نسخه‌های دیگر از جمله دسکتاپ و وب، پیام ها و مکالمات خود را پاک کنند. همچنین متاسفانه کاربران تبلت گزارش داده‌اند که این قابلیت روی دستگاه آنها قابل استفاده نبوده است و به نظر می‌رسد که روی آیپد و برخی دیگر از تبلت ها اجازه فعال‌سازی بدون نیاز به گوشی موبایل وجود ندارد.

علاوه بر اینها امکان برقراری تماس و ارسال پیام‌ها به دیوایس‌هایی که نسخه قدیمی‌تر از نرم افزار را اجرا می‌کند امکان پذیر نیست. محدودیت دیگر این است که کاربران روی سایر دستگاه‌ها نمی‌توانند موقعیت مکانی دقیق را مشاهده کنند و یا اقدام به ساخت برودکست نمایند.

نیاز به گوشی موبایل در هر ۱۴ روز هنوز هم وجود دارد!

گویا پیاده‌سازی این قابلیت جدید برای مهندسان واتساپ نگرانی‌های امنیتی زیادی به وجود آورده است، زیرا آنها محدودیت‌های بیشتری را نیز وضع کرده‌اند! به طور مثال شما هر ۱۴ روز حداقل لازم است که یک بار نرم افزار را روی گوشی موبایل خود اجرا کنید و اگر این کار انجام نشود تمام دیوایس‌های دیگر ارتباطشان را با سرورهای واتساب از دست خواهند داد و مجددا لازم است که روی آنها تایید هویت را انجام دهید.

روش استفاده از واتساپ بدون نیاز به موبایل

استفاده از واتساپ در سایر دستگاه ها بدون اتصال گوشی

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید یک دستگاه دیگر به غیر از موبایل هوشمند خود را به واتس اپ متصل کنید کافی است سه مرحله زیر را انجام دهید:

  • ابتدا نرم افزار واتساپ را باز کنید و روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه تپ کنید تا وارد تنظیمات شوید
  • حالا گزینه Linked Devices را انتخاب کنید و سپس گزینه Link a Device را لمس کنید تا وارد محیط اسکن کد کیو آر از آدرس web.whatsapp.com شوید
  • ممکن است گزینه ای تحت عنوان Join Multi-Device Beta برای شما در این مرحله به نمایش دربیاید، در این صورت این گزینه را انتخاب کنید. حالا به این لینک بروید و کد کیو آر را اسکن کنید تا اتصال به راحتی برقرار شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*