شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس با سامسونگ گلکسی M52 5G

بهترین گوشی میان رده کدام است؟ با مقایسه مشخصات فنی، امکانات و قیمت شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس با سامسونگ گلکسی M52 5G به این سوال پاسخ خواهیم داد.

برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های سری ردمی نوت شیائومی، شاهد دستگاهی با پسوند پرو پلاس هستیم. جذاب‌ترین ویژگی نسخه پرو پلاس شیائومی ردمی نوت 11 شارژ فوق‌العاده سریع آن است. هرچند که جدای از آن نیز یکی از کامل‌ترین گوشی‌های میان‌ رده بازار است؛ اما آيا گوشی جدید شیائومی بهترین گوشی در این رنج قیمتی نیز هست یا اینکه گزینه‌های بهتری وجود دارند؟

بهترین راه برای پاسخ دادن به این پرسش مقایسه Redmi Note 11 Pro Plus با جذاب‌ترین گوشی عرضه شده در این بازه قیمتی یعنی سامسونگ گلکسی M52 5G است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس با سامسونگ گلکسی M52 5G

گوشیشیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاسسامسونگ گلکسی M52 5G
ابعاد و وزن۱۶۳.۶ در ۷۶.۲ در ۸.۳ میلی‌متر، ۲۰۴ گرم۱۶۴.۲ در ۷۶.۴ در ۷.۴ میلی‌متر، ۱۷۳ گرم
صفحه نمایش۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD)، امولد۶.۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD)، سوپر امولد پلاس
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی 920، هشت هسته‌ای، فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 778G، هشت هسته‌ای، فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز
حافظه ۶ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۶ یا ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD
نرم افزاراندروید 11، MIUIاندروید 11، One UI
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۰،‌ GPS
دوربینسه‌گانه ۱۰۸ +۸+۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 (دوربین اصلی) و f/2.4 (دوربین تله فوتو ماکرو)؛ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلیسه‌گانه ۶۴+۱۲+۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/2.2، f/2.4؛ دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۲۰ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه 5Gپشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه 5G

طراحی

ترجیح می‌دهید گوشی شما طراحی بهتری داشته باشد یا اینکه از مواد بهتری ساخته شده باشد؟ اگر پاسخ شما طراحی بهتر است، پس باید به سراغ سامسونگ گلکسی ام 52 5G بروید. این گوشی طراحی زیباتری دارد و رنگ ماژول دوربین نیز با بقیه بدنه یکسان است. همچنین نسبت به رقیب چینی خود باریک‌تر و سبک‌تر است.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس / گلکسی ام 52

اما شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس در پنل پشتی خود از شیشه بهره مي‌برد که معمولا در گوشی‌های بالا رده دیده مي‌شود. همچنین نمایشگر ردمی نیز با لایه‌ای از گوریلا گلس 5 پوشانده شده است. نوت 11 پرو پلاس اندکی از گوشی سامسونگ جمع‌و جور‌تر است، ولی سنگینی و ضخامت آن کاملا محسوس است.

صفحه نمایش

نمایشگرهای ردمی نوت 11 پرو پلاس و سامسونگ گلکسی M52 5G تقریبا در یک سطح قرار دارند. هر دو دستگاه از فناوری امولد استفاده می‌کنند و قادرند رزولوشن +Full HD را در کنار نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه دهند.

گوشی Redmi Note 11 Pro Plus توانسته تاییدیه HDR10 را به دست آورد که به کیفیت تصویر بالاتر در پلتفرم‌های استریمینگ منجر خواهد شد. از طرفی دیگر گلکسی ام 52 به پنل سوپر امولد پلاس مجهز شده است که گفته می‌شود نسبت به دیگر پنل‌های امولد عملکرد بهتری دارد.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس

اگرچه در هر دو گوشی از پنل امولد استفاده شده است؛ اما شرکت‌های سازنده ترجیح داده‌اند به جای قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر،‌ آن را در بدنه کناری جایگذاری کنند.

نسخه پرو پلاس ردمی نوت 11 از اسپیکر‌های استریو تقویت شده توسط JBL بهره می‌برد؛ اما گوشی میان رده سامسونگ به تنها یک اسپیکر مجهز شده است. به همین خاطر خروجی صدا گوشی شیائومی قوی‌تر است.

سخت افزار و نرم افزار

در این قسمت یک رقابت جذاب را شاهد هستیم. سامسونگ گلکسی M52 از تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند و شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس به مدیاتک دایمنسیتی 920 5G مجهز شده است. بر اساس نتایج بنچمارک، پلتفرم اسنپدراگون 778G اندکی از دایمنسیتی 920 قوی‌تر است.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس / گلکسی ام 52

اما از طرفی ردمی به حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 2.2 مجهز شده است که نسبت به گلکسی بسیار بیشتر است. با توجه با اختلاف کم این دو گوشی در عملکرد پردازشی، گمان می‌کنیم که ظرفیت حافظه داخلی بیشتر نوت 11 پرو پلاس را پیروز این بخش می‌کند.

هر دو گوشی به سیستم عامل اندروید 11 و رابط‌های کاربری اختصاصی مجهز شده‌اند.

دوربین

شیائومی ردمی Note 11 Pro Plus از دوربین اصلی بهتری بهره مي‌برد. این گوشی به یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با توانایی فیلم برداری 4K مجهز شده که نسبت به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی رقیبش قو‌ی‌تر است. از دوربین اصلی که بگذریم، نماینده سامسونگ تازه خودی نشان می‌دهد.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس

دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی این گوشی نسبت به نمونه‌های ۸ و ۲ مگاپیکسلی استفاده شده در ردمی نوت عملکرد بهتری دارد و در بخش تصویر‌برداری سلفی نیز گلکسی M52 5G با دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خود به راحتی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس را از میدان به در می‌کند.

باتری

سامسونگ گلکسی M52 عمر باتری بیشتری دارد؛ زیرا به یک باتری بزرگتر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است؛ اما شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی مي‌کند که میتواند باتری را در مدت ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ کند.

قیمت

شیائومی برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاری را برای مدل پایه ردمی نوت 11 پرو پلاس در چین در نظر گرفته است (این گوشی هنوز در بازار‌های حهانی عرضه نشده است) و سامسونگ نیز مبلغ ۴۶۲ دلار را برای گوشی 5G گلکسی M52 در بازار‌های جهانی طلب می‌کند.

برخی از کاربران ممکن است به خاطر سیستم شارژ سریع‌تر و دوربین اصلی بهتر ردمی نوت 11 پرو پلاس را انتخاب کنند و برخی دیگر به خاطر ضخامت و وزن کمتر، باتری بزرگتر، دوربین فوق عریض و ماکرو بهتر و پردازنده قوی‌تر به سراغ گلکسی M52 بروند. شما کدام گوشی میان رده را انتخاب مي‌کنید؟

شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس

مزایا

  • شارژ سریع‌تر
  • پنل پشتی از جنس شیشه
  • اسپیکر‌های استریو
  • حداکثر حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی
  • دوربین اصلی بهتر

معایب

  • باتری کوچکتر

سامسونگ گلکسی M52 5G

مزایا

  • باتری بزرگتر
  • دوربین سلفی بهتر
  • دوربین فوق عریض بهتر
  • وزن و ضخامت کمتر

معایب

  • سیستم شارژ کند‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*