بازاریابی سئو

بازاریابی سئو چیست؟

آیا می‌دانستید در هر ثانیه، حدود 65هزار جست و جو در گوگل انجام می‌شود. ابزارهای مختلفی برای بازاریابی در فضای دیجیتال وجود دارد. از تبلیغات در گوگل گرفته تا ایمیل مارکتینگ. هر یک از این روش‌ها، می‌توانند راه‌حل‌هایی موقتی برای کسب و کار ما باشند. اما اگر به دنبال یک راه حل پایدار برای حضور موثر در فضای آنلاین هستید، بازاریابی سئو یا SEO Marketing تنها تکنیکی‌ست که باعث می‌شود کسب‌وکار شما به صورت مداوم در دیدرس مخاطبان باشد. بازاریابی سئو چیست؟ در این مقاله قصد داریم به‌ صورت کامل با مفهوم بازاریابی سئو و نحوه تاثیرگذاری آن بر کسب و کارهای آنلاین را بررسی کنیم.

بازاریابی سئو؛ بدون صرف هزینه بر سر زبان‌ها باشید!

پیش از آن که به صورت تخصصی با سئو مارکتینگ آشنا شویم، بهتر است بدانیم سئو چیست؟ مفهوم «سئو» به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو، به‌خصوص Google است. با سئو، یک‌ وب‌سایت در مفاهیم مختلفی جایگاه کسب کرده و هنگام جستجو به مخاطبان نمایش داده می‌شود.‌ برای آشنایی عمیق‌تر با مفهوم سئو و تاثیر آن بر کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنیم به صفحه سئو چیست آکادمی وبسیما و مراجعه کرده و نظرات متخصصین این حوزه را مطالعه کنید.

بر خلاف بیشتر ابزارهای بازاریابی که به صورت موقت در حافظه مشتری تاثیر می‌گذارند، سئو یک روش پایدار است. برای درک بیشتر این مسئله، می‌توانید تبلیغات از طریق گوگل ادز را تصور کنید. هر کسب و کار آنلاین، می‌تواند در ازای پرداخت مبلغ مشخصی به سرویس تبلیغات Google، برای مدت زمان معینی، در نتایج جستجو ظاهر شود.

جالب است بدانید حدود 5 درصد از کلیک‌های کاربران پس از جست‌وجو در گوگل، مختص نتایج تبلیغاتی است. با این حال، حتماً می‌توانید متصور شوید که به محض پایان یافتن کمپین Google Ads، وب‌سایت شما در ناکجاآباد گوگل قرار خواهد گرفت.

در مقابل استفاده صحیح از بازاریابی سئو، شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف تبلیغات آزاد می‌کند. SEO Marketing یک روش بازاریابی پایدار است که به شما اجازه می‌دهد تا با خلق محتوای ارزشمند، جریانی مستمر از مخاطبان را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

برای اینکه بتوانیم به‌ بهترین شکل ممکن از بازاریابی سئو استفاده کنیم باید با مثلث سئو آشنا شویم. محتوا، لینک‌سازی و سئو تکنیکال اضلاع SEO Marketing است. برای آشنایی بیشتر با اضلاع این مثلث، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

1. تولید محتوا؛ نقطه تمایز در بازاریابی سئو

چرا تولید محتوا در راس مثلث بازاریابی سئو قرار دارد؟ گوگل یک موتور جست‌و‌جوی پویاست که در جهت خلق تجربه بهتر برای کاربر، یک لحظه را هم از دست نمی‌دهد. در سال‌های اخیر، وب‌مستران و تولیدکنندگان محتوا، هدف اصلی خود را جلب رضایت ربات‌های گوگل قرار داده بودند.

بااین‌حال، با پیشرفت الگوریتم‌های Google، ربات‌های این موتور جست‌وجو درک عمیقی از محتوا و هدف کاربران پیدا کرده‌اند. اگر به مسیر تغییرات شگفت‌انگیز گوگل علاقه‌مند هستید، “کتاب الگوریتم‌های گوگل، بازدید رایگان از باغ وحش گوگل” یکی از بهترین و کامل‌ترین منابع فارسی برای مطالعه است.

بازاریابی سئو

تسلط بر روی جدیدترین الگوریتم‌های گوگل، به شما کمک می‌کند تا با تولید محتوای قابل درک برای ربات‌های گوگل و مورد پسند برای کاربران صفحات خود، گام بلندی در بازاریابی سئو بردارید. البته بهتر است به خاطر داشته باشید، تولید محتوا کار چندان ساده‌ای نیست!

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و مایلید هرچه زودتر جایگاه مناسبی در گوگل داشته باشید و از بازار موتورهای جستجو، سهم مناسبی به دست آورید، شرکت در یک دوره جامع تولید محتوا می‌تواند شما را به هدف خود برساند.

کارگاه آموزش تولید محتوا آکادمی وبسیما با رویکرد آموزش صفر تا صد نگارش محتوای ارزشمند طراحی شده است. شما در این کارگاه، با اهمیت تولید محتوا آشنا می‌شوید و نحوه نگارش و وظایف پس از انتشار محتوا برای حفظ جایگاه یا بهبود آن در نتایج گوگل را یاد می‌گیرید. پیشنهاد می‌کنیم به صفحه این کارگاه در سایت آکادمی وبسیما مراجعه کرده و بخشی از محتوای دوره را به صورت رایگان مشاهده کنید.

2. سئو تکنیکال؛ درک صحیح محتوا توسط ربات‌های گوگل

سئو تکنیکال، زبان مشترک شما و ربات‌های گوگل است. محتوای شما تبدیل به بهترین نتیجه نمی‌شود، مگر آنکه استانداردهای گوگل را رعایت کنید. اگرچه برای موفقیت در سئو تکنیکال به تسلط بر کدنویسی نیاز ندارید، بااین‌حال بهتر است تگ‌های مختلف و نحوه کاربرد آن‌ها را به درستی بدانید تا از فهم صحیح محتوای خود توسط ربات‌های گوگل مطمئن شوید. کارگاه «سئو تکنیکال» آکادمی وبسیما با هدف آموزش صفر تا صد مباحث تکنیکال طراحی شده و می‌تواند تمامی دانش لازم را در اختیار شما قرار دهد.

3. لینک‌سازی؛ آخرین ضلع از بازاریابی سئو

آیا مایلید با وجود صرف زمان زیاد برای تولید یک محتوا، در نهایت خواننده‌ای نداشته باشید؟ اگر پاسخ شما یک “نه” محکم است، لینک‌سازی را جدی بگیرید. لینک‌سازی‌ داخلی به شما کمک می‌کند تا بین صفحات ارتباط موضوعی ایجاد کنید. لینک‌سازی‌های داخلی مسیر حرکت کاربران در سایت شما تسریع می‌کند.

هرچقدرهم که محتوای شما باکیفیت باشد، بدون لینک‌سازی خارجی شانس کمی برای کسب جایگاه خواهید داشت. لینک‌سازی‌ خارجی نیز به شما کمک می‌کند در نتایج جست‌وجو بیشتر دیده شده و نزد گوگل اعتبار کسب کنید. لینک‌سازی خارجی باید با یک برنامه دقیق و منظم انجام شود.

برخی اوقات افراد ناآگاه یا سودجو، ممکن است به شما پیشنهاد کنند برای کسب جایگاه در گوگل، بک لینک‌ خریداری کنید. حقیقت آن است که اگر به جریمه‌شدن توسط ربات‌های گوگل علاقه‌مند هستید خرید بک‌لینک، آن هم بدون برنامه و در وبسایت‌های نامرتبط با کسب و کار شما، بهترین راه است!

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با تکنیک‌های کلاه در سئو به صفحه فیلم آموزش سئو مراجعه کنید. مشاهده سری ویدیوهای “سئو کلاه سیاه، چیزهایی که بهتر است ندانیم” شما را با قوانین گوگل و تکنیک‌‌های ممنوعه سئو آشنا می‌کند.

بازاریابی سئو

سئو مارکتینگ، خلق ارزش پایدار برای کسب و کار شما

در یک تعریف کلی، می‌توان سئو مارکتینگ را مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و راهکارها برای افزایش نرخ تبدیل مشتری به وسیله کسب جایگاه در نتایج گوگل دانست. اگرچه دریافت نتیجه در SEO Marketing زمان‌بر است، بااین‌حال تاثیرات پایدارتری خواهد داشت.

بازاریابی سئو برای تمامی کسب‌وکارها قابل استفاده است. اگر در ابتدای کار هستید و رقابت با رقبای بزرگ شما را می‌ترساند، صرف زمان و هزینه برای سئو، یک زمین بازی جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد. کسب‌وکارهای بزرگ‌ و شناخته‌شده هم می‌توانند با حضور در نتایج جستجو مخاطبان جدیدی به دست آورند و به تقویت بیشتر نام برند خود بپردازند.

با شرکت در دوره سئو آکادمی وبسیما می‌توانید تمام تکنیک‌ها و دانش لازم برای حضور پرقدرت در نتایج جستجو را به صورت کامل فرا بگیرید. تاکنون بیش از 2949 نفر در دوره‌های آکادمی وبسیما شرکت کرده و پس از کسب دانش لازم، به صورت حرفه‌ای در زمینه سئو فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید فاتح بعدی رتبه 1 گوگل باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*