گارانتی SSD در ایران

مقایسه شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی SSD در ایران

در این مقاله به انواع خدمات پس از فروش شرکت‌های ارائه‌کننده گارانتی SSD در کشورمان می‌پردازیم و آن‌ها را زیر ذره‌بین گجت نیوز خواهیم برد.

با توجه به ضریب نفوذ بالای تکنولوژی در جامعه ایران و استقبال مردم از فناوری‌های مدرن، پرسرعت و جدید، تعجبی ندارد اگر ببینیم ترجیح کاربران برای نصب حافظه روی کامپیوتر از نوع SSD باشد که سرعت بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. چه بخواهید مشخصات فنی کامپیوترتان را ارتقا بدهید و چه بخواهید لپ تاپ یا کامپیوتر جدیدی بخرید، حافظه‌های SSD همواره به شما چشمک می‌زنند چرا که در اکثر لپ تاپ‌های جدید حضور دارند و یکی از ارزان‌ترین قطعات برای جایگزین کردن با قطعه بهتر محسوب می‌شود.

از آنجایی که این روزها حافظه‌های SSD برچسب قیمتی گرانبهایی روی خود دارند، خریداران بیشتر به سراغ گارانتی‌های معتبر و مورد اطمینان می‌روند تا اگر دستگاهشان دچار مشکل شد بتوانند با استفاده از خدمات پس از فروش شرکت گارانتی‌کننده وسیله‌شان را با حداقل هزینه تعمیر یا تعویض کنند.

بدین ترتیب علاوه بر اهمیت بالای انتخاب حافظه مناسب، انتخاب شرکت گارانتی‌کننده نیز مهم تلقی می‌شود چرا که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم خدمات معروف‌ترین شرکت‌های عرضه کننده گارانتی SSD یعنی آونگ، سازگار ارقام، MIT و متین را بررسی کنیم و ببینیم کدام یک می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای ضمانت کارکرد حافظه اس اس دی شما باشد.

گارانتی SSD در ایران

شرکت آونگ

آونگ به طور انحصاری به عرضه محصولات برند Adata می‌پردازد و وظیفه پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن‌ها را نیز بر عهده دارد. تمامی مراکز استان پذیرای نمایندگی این شرکت هستند و می‌توانیم بگوییم در هر نقطه از ایران که باشید، مراجعه به نمایندگی خدمات پس از فروش آونگ چندان دشوار نخواهد بود.

شرکت آونگ حافظه‌های SSD ای‌دیتا را با گارانتی 3 تا 6 ساله یا بر اساس مجموع اطلاعات ذخیره سازی شده ( TBW) – هرکدام که زودتر محقق گردد – روانه بازار می‌کند. البته این میزان ممکن است متغیر باشد و برای برخی محصولاتش، گارانتی بر اساس مجموع اطلاعات ذخیره شده روی حافظه (TBW) حساب می‌شود.

در صورتی که حافظه SSD شما دچار مشکل شود می‌توانید با در دست داشتن محصول به شرطی که شمااره سریال آن مخدوش نشده باشد به مراکز خدمات آونگ مراجعه کنید. بدین ترتیب نیازی به نگهداری کارت گارانتی، جعبه دستگاه یا هولوگرام نخواهد بود و تنها وجود خود محصول برای ارائه خدمات پس از فروش کفایت می‌کند.

در نظر داشته باشید برخی شرایط مانند دستکاری اطلاعات و لیبل محصول، صدمات فیزیکی، تعمیر توسط افراد غیرمجاز و استفاده‌های نامتعارف مانند استخراج رمز ارز سبب می‌شود حافظه SSD شما از تحت گارانتی آونگ خارج شود. بنابراین پیش از استفاده از آن بایستی نوع کاربری خود را مشخص کرده باشید تا بتوانید از مزایای گارانتی SSD آونگ نهایت بهره را ببرید.

از دیگر مزایای گارانتی آونگ می‌توانیم به تعویض کالای دارای ایراد فنی در 24 ساعت اول و در صورت عدم موجودی، جایگزینی با مدل‌های مشابه یا حتی مدل‌های بهتر و گران‌تر با احتساب اختلاف قیمت روز اشاره کنیم تا خریدار تحت هر شرایطی مورد پوشش خدمات آونگ قرار بگیرد.

در صورتیکه به دلیل شرایط فورس ماژور و یا غیر مترقبه شرکت تعطیل گردد، کالاهای که در بازه زمانی مذکور گارانتی آنها اتمام یافته باشد به میزان مدت زمان تعطیلی به مدت زمان گارانتی اضافه خواهد گردید.

شرکت MIT

پیش از هرچیزی باید بگوییم MIT همان مقداد آی‌تی بوده که حالا به حوزه گارانتی SSD نیز ورود پیدا کرده و محصولات سامسونگ را تحت پوشش خود قرار داده است. با این وجود حافظه‌های سامسونگ را به صورت انحصاری در اختیار نداشته و حتی به عنوان نمایندگی رسمی این کمپانی کره‌ای نیز شناخته نمی‌شود.

مدت زمان گارانتی SSD شرکت MIT دو سال بوده و برای خدمت‌رسانی به خریداران، از آن‌ها جعبه و کارت گارانتی محصول را درخواست می‌کند. البته قطعه نباید صدمه فیزیکی دیده باشد و باید هولوگرام، شماره سریال و برچسب‌های گارانتی باید همگی بدون دست‌خوردگی و مخدوش‌شدگی باشند. این شرکت در قبال اطلاعات موجود روی حافظه SSD شما مسئولیتی نمی‌پذیرد بنابراین پیش از مراجعه به مراکز گارانتی MIT، از بک‌آپ گیری اطلاعاتتان اطمینان حاصل کنید وگرنه آن‌ها را برای همیشه از دست خواهید داد.

حالا که صحبت از مراکز شد باید بگوییم متاسفانه مراکز ارائه‌دهنده خدمات گارانتی SSD شرکت MIT تنها در تهران فعال هستند و در هیچ‌جای دیگر کشور نخواهید توانست مرکز خدمات پس از فروش این شرکت را بیابید.

MIT برخی ویژگی‌های مثبت آونگ را نیز در خود جای داده و محصول دارای ایراد فنی را با نمونه نو تعویض می‌کند اما برخلاف آونگ، نمی‌تواند در صورت درخواست کاربر کالایی با مشخصات بالاتر را به او ارائه کند، حتی اگر بخواهد مابه‌تفاوت آن را دریافت کند.

شرکت سازگار ارقام

احتمالا نام این شرکت را بیشتر برای گوشی‌های موبایل شنیده باشید چرا که اکثر حوزه فعالیت شرکت سازگار ارقام در بازار موبایل است. با این وجود برای حافظه‌های SSD برند وسترن دیجیتال نیز خدمات پس از فروش ارائه می‌کند و یکی از شرکت‌های گارانتی‌کننده SSD های این برند محسوب می‌شود.

مدت زمان پوشش‌دهی گارانتی SSD سازگار بنا به مدل محصول از 6 ماه تا دو سال متفاوت بوده و تحت شرایط، خدمات پس از فروش به کاربر ارائه می‌شود. گرچه این شرکت نیز برای انجام خدمات به کارت گارانتی با تاریخ معتبر، عدم دست‌خوردگی هولوگرام و سایر برچسب‌های گارانتی، وجود شماره سریال و عدم مخدوش بودنش و عدم تعمیر توسط تعمیرکاران غیرمجاز نیاز دارد اما می‌گوید برای تعویض قطعه، شرایط آسیب‌دیدگی آن حرف اول را می‌زند.

بنا بر این شرایط، ممکن است با درخواست کاربر جهت ارتقای محصول موافقت شود و ممکن است تنها یک مدل جدید یا مدل مشابه با آن به او تحویل داده شود. البته برای تحویل گجت بایستی به یکی از 6 شهر موجود در لیست نمایندگی‌های سازگار مراجعه کرده یا SSD خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی پست کنید.

شرکت متین

حافظه‌های اس اس دی از برندهای اپیسر، سیلیکون پاور، کینگ استار، Geil و PQI تحت گارانتی شرکت متین قرار می‌گیرند. برای آنکه بتوانید از خدمات پس از فروش متین استفاده کنید باید جعبه کالا دارای برچسب گارانتی و هولوگرام لیزری همراه با تمامی متعلقات را بدون مخدوش یا جابه‌جا شدن به همراه داشته باشید؛ در غیر این صورت این شرکت از ارائه خدمات خودداری خواهد کرد.

شرکت متین در قبال اطلاعات موجود در حافظه ضمانتی نمی‌کند و همچنین کابل همراه با دستگاه تحت گارانتی این شرکت قرار نمی‌گیرد. خدمات نرم افزاری اس اس دی از دیگر مواردی است که متین هیچ‌گونه تعهدی در قبال کارکرد صحیح آن ندارد.

در کنار مواردی که برای عدم ضمانت کالا گفتیم در صورت وجود آسیب فیزیکی و ظاهری، استفاده از شارژر غیر استاندارد و اقدام به دستکاری و تعمیر توسط تعمیرکاران غیرمجاز هم از جمله موضوعاتی هستند که قطعه را از گارانتی خارج می‌کنند، درست مثل سایر شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات گارانتی.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*