تیم کوک

زلزله در بازار ارزهای دیجیتال ؛ سرمایه گذاری مدیر عامل اپل در رمز ارزها فاش شد

مدیر عامل اپل دومین شرکت باارزش دنیا از ارزهای دیجیتال خود پرده برداشت. تیم کوک در رمز ارزهای بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری کرده است

صحبت‌های مدیر عامل اپل در مصاحبه اخیر خود، احتمالا زلزله‌ای در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد کرد. بازار کریپتوکارنسی از چند هفته قبل در حال طی کردن یک روند صعودی است و افشای سرمایه گذاری تیم کوک در بیت کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال محبوب دارای بالاترین مارکت کپ، به احتمال زیاد به بازار گاوی کنونی (بازار در حال رشد) شتاب زیادی خواهد داد. هر چه باشد او مدیر عامل دومین شرکت باارزش دنیا است و چهره بسیار محبوبی در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود.

تیم کوک طی مصاحبه‌ای در کنفرانس DealBook در روز سه شنبه 18 آبان اعلام کرد شخصا در ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری کرده است. او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در این دو رمز ارز سرمایه گذاری کرده است یا خیر اینطور پاسخ داد:

بله، به نظر من منطقی است که آن‌ها را به عنوان بخشی از یک سبد (سرمایه گذاری) متنوع داشته باشیم. البته من در حال دادن پیشنهاد سرمایه گذاری به دیگران نیستم.

مدیر عامل اپل در مصاحبه خود از علاقه به حوزه ارزهای دیجیتال از سال‌ها قبل صحبت کرد. مدیر عامل اپل مدعی شد درباره فضای کریپتوکارنسی تحقیقاتی انجام داده است. این موضوع نشان می‌دهد تیم کوک بدون تحقیق وارد بازار ارزهای دیجیتال نشده و قبل از خرید بیت کوین و اتریوم به پتانسیل این کلاس دارایی تقریبا جدید پی برده است.

سرمایه گذاری تیم کوک در ارزهای دیجیتال ارتباطی به اپل ندارد

البته تیم کوک بعد از اعلام سرمایه گذاری شخصی روی ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم درباره یک موضوع به طور شفاف صحبت کرد. بر اساس گفته‌های وی خود شرکت اپل تا کنون سرمایه گذاری روی این کلاس دارایی نداشته است و برنامه‌ای نیز برای این کار ندارد. این شرکت همچنین قصد ندارد رمز ارزها را به عنوان روشی برای پرداخت قبول کند. او دلیل این کار را عدم علاقه سرمایه گذاران سهام اپل در بورس به چنین اقدامی اعلام کرد، چرا که در هر صورت ارزهای دیجیتال جزو دارایی‌های پرریسک محسوب می‌شوند.

با در نظر گرفتن مصاحبه اخیر تیم کوک و از طرفی صحبت‌های یکی از مدیران ارشد اجرایی اپل، حتی اگر قرار باشد این شرکت ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت قبول کند، این اتفاق چند سال دیگر رخ خواهد داد. آن‌ها به طور کامل با این شکل پول مخالف نیستند، اما هنوز پتانسیل مورد نظرشان را در آن‌ها ندیده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*