سرفیس لپ تاپ SE

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ SE با قیمت باورنکردنی رونمایی کرد!

سرفیس لپ تاپ SE جدیدترین تلاش مایکروسافت برای رقابت با کروم بوک‌ها است. Surface Laptop SE با ویندوز 11 SE و قیمتی باورنکردنی روانه بازار خواهد شد.

مایکروسافت از مقرون به صرفه‌ترین عضو خانواده سرفیس رونمایی کرد. سرفیس لپ تاپ SE با برچسب قیمتی ۲۴۹ دلاری همراه شده است که باعث می‌شود به یک گزینه جذاب در مقایسه با کروم‌ بوک‌ها بدل شود.

مایکروسافت سرفیس لپ‌ تاپ SE؛ یک گزینه ایده‌ال با برای دانش‌آموزان

ردموندی‌ها سال‌ها است که تلاش می‌کنند با محبوبیت کروم بوک‌ها در مدارس رقابت کنند؛‌ اما سرفیس لپ تاپ SE را می‌توان اولین رقیب شایسته آنها از سوی مایکروسافت دانست.

سرفیس لپ تاپ SE

این لپ تاپ ۲۴۹ دلاری فقط به صورت اختصاصی به مدارس و دانش آموزان فروخته خواهد شد. سرفیس جدید بخشی از برنامه مایکروسافت برای شکست دادن کروم او اس است که در قلب آن ویندوز 11 SE قرار دارد. نسخه Student Edition ویندوز 11 قرار است به زودی در چندین لپ تاپ ارزان قیمت دیگر نیز استفاده شود.

Surface Laptop SE از همه نظر یک دستگاه ویندوزی ارزان قیمت است. درست است که مایکروسافت از کیبورد و ترک‌پد سرفیس لپ تاپ گو در این محصول استفاده کرده است؛ اما نمایشگر ۱۱.۶ اینچی این لپ‌ تاپ در قالب بدنه‌ای تمام پلاستیکی قرار گرفته است و رزولوشن آن نیز تنها به ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل می‌رسد.

این اولین دستگاه سرفیس در هفت سال گذشته است که از نسبت تصویر ۱۶ به ۹ استفاده می‌کند. در واقع مایکروسافت پس از عرضه سرفیس پرو 3 با نسبت تصویر ۳ به ۲ در سال ۲۰۱۴ از این نسبت تصویر در تمامی محصولات برند سرفیس استفاده کرده بود.

صفحه نمایش را می‌توان بزرگترین نقطه ضعف این دستگاه به حساب آورد. مخصوصا اینکه کاربران خیلی از رزولوشن پایین سرفیس لپ‌ تاپ Go (۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ پیکسل) که با قیمت ۵۴۹ دلاری عرضه شده بود، راضی نبودند. حتی کروم بوک لنوو Duet نیز با وجود اینکه هم قیمت سرفیس لپ تاپ جدید است، از نمایشگر ۱۰.۱ اینجی بهتری بهره می‌برد (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل).

سرفیس لپ تاپ SE

وظیفه انجام امور پردازشی در این لپ تاپ به عهده اینتل Celeron N4020 یا N4120 است که در کنار ۴ یا ۸ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی eMMC قرار گرفته است. مایکروسافت، سرفیس لپ تاپ اس ای را به دوربین جلو ۱ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فیلم برداری 720p مجهز کرده که ظاهرا برای جلسات Teams کافی خواهد بود.

سرفیس لپ تاپ SE از یک درگاه USB-A، یک درگاه USB-C، کانکتور DC و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد که یعنی این اولین لپ‌ تاپ سرفیس است که بدون پورت شارژ مغناطیسی مایکروسافت عرضه شده است.

البته اس ای فقط در این زمینه اولین لپ تاپ سرفیس نیست، بلکه مایکروسافت با این لپ‌ تاپ خود را به یک برنامه تعمیر بزرگ متعهد خواهد کرد که در آن به مدارس اجازه می‌دهد، اجزاء داخلی لپ‌تاپ را تعویض کنند.

در واقع در سرفیس لپ تاپ SE از پیچ‌های استاندارد استفاده شده است تا مسئولان فناوری اطلاعات مدارس بتوانند نمایشگر، باتری، کیبورد و حتی مادربرد آن را به راحتی تعویض کنند.

سرفیس لپ تاپ SE

مایکروسافت در ۱۸ ماه گذشته با بسیاری از مسئولان فناوری اطلاعات مدارس صحبت کرده است تا با مشکلات مربوط به استفاده از لپ‌ تاپ در مدارس آشنا شود و تعمیرپذیری از مهمترین آنها بوده است. شرکت ردموندی از طریق مراکز خدمات معتبر خود، قطعات یدکی مورد نیاز را به مدارس می‌فروشد تا دیگر آنها مجبور نباشند دستگاه‌های خود را برای تعمیر به این شرکت بفرستند و روز‌ها و حتی هفته‌ها منتظر بمانند.

مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد تعمیر دستگاه‌های سرفیس را تا پایان سال ۲۰۲۲ راحت‌تر از قبل کند؛ بنابراین احتمالا شاهد ارائه برنامه‌های تعمیر مشابهی برای سایر لپ تاپ‌های سرفیس خواهیم بود.

سرفیس لپ تاپ SE از اوایل سال میلادی جدید با قیمت ۲۴۹ دلار در آمریکا، انگلستان، کانادا و ژاپن عرضه خواهد شد. همچنین در سال میلادی آینده شاهد عرضه موجی از لپ‌ تاپ‌های مجهز به ویندوز 11 SE از طرف ایسر، ایسوس، دل، داینابوک، فوجیتسو، اچ پی، JK-IP، Positive و لنوو خواهیم بود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*