10 تا از زشت ترين و عجيب ترين گوشي هاي سامسونگ !

سامسونگ به صورت اتفاقی تبدیل به بزرگترین تولید کننده موبایل دنیا نشده است. این شرکت در طول دهه های گذشته صد ها مدل مختلف موبایل را به مرحله تولید رساند و با صرف وقت و هزینه بسیار بر روی تحقیق و توسعه این تکنولوژی، سرانجام توانست موقعیت کنونی خود را به دست آورد.

در کنار ده ها تلفن خوبی که سامسونگ تا به حال تولید کرده، هستند بعضی از دستگاه هایی که ظاهری بسیار زشت و عجیب دارند. اگر اکنون مشاهده می کنید که کهکشانی های سامسونگ ارگونومی بسیار مطلوبی دارند، و یا از طراحی ساده ای بهره می برند، این بدین خاطر است که غول کره ای سعی و خطای خود را بر روی محصولات گذشته اش به عمل آورده، تا سرانجام فرمول موفقیت را پیدا کند.

در ادامه مطلب با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به برخی از عجیب ترین و زشت ترین موبایل هایی که سامسونگ در تاریخ خود تولید کرده است.

Samsung SGH-P300

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

نه اشتباه نکنید، دستگاهی که در تصویر بالا مشاهده  می کنید یک ماشین حساب نیست. سامسونگ SGH-P300 برای اولین بار در اواخر ۲۰۰۵ معرفی شد و در آن زمان با ضخامت ۸.۹ میلیمتر، یکی از باریک ترین ها به شمار می رفت. این دستگاه نمایشگری ۱.۸ اینچی و رنگی داشت که از کیفیت ۲۲۰ × ۱۷۶ پیکسل بهره می برد. دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی در پشت و باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعت نیز از جمله دیگر امکانات این دستگاه به حساب می رفتند. این دستگاه به همراه یک قاب چرم عرضه می شد که در آن یک باتری اضافه نیز قرار داشت.

Samsung SGH-E910 Serene

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

موبایل فوق العاده عجیبی که در بالا مشاهده می کنید، در اواخر سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه شد و طراحی آن با همکاری مشترک شرکت دانمارکی Bang & Olufen صورت پذیرفت. این دستگاه ظاهری مانند صدف مربعی شکل داشت که در داخل آن و بر روی یکی از درب ها کیبورد گردی قرار گرفته بود و درب دیگر نیز از نمایشگری ۲.۱ اینچی با کیفیت QVGA بهره می برد. جالب اینکه این عجوزه، در زمان خود با قیمتی بیش از ۱.۰۰۰ دلار نیز به فروش می رسید.

 Samasung SGH-P310 CadFon

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

این دستگاه نیز مانند SGH-P300 با ۸.۵ میلیمتر ضخامت، از باریک های زمان خود به حساب می آمد. نمایشگر ۱.۸ اینچی با کیفیت ۳۲۰ × ۲۴۰ پیکسل، دوربین ۲ مگاپیکسل به همراه فلش و درگاه حافظه جانبی MicroSD از جمله قابلیت های این محصول به شمار می رفتند.

Samsung UpStage SPH-M620

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

اینکه ساموسنگ در آن زمان بر اساس چه منطقی تلفنی دو رو تولید کرده بود، برای کسی روشن نیست. اما به هر حال SPH-M620 در یک سمت خود ظاهر یک پخش کننده MP3 را داشت که از نمایشگری ۲.۱ اینچی با کیفیت ۱۷۶ × ۲۲۰ پیکسل بهره می برد؛ و در سمت دیگر نیز نمایشگری ۱.۴ اینچی داشت که برای شماره گیری مورد استفاده قرار می گرفت. این دستگاه در اوایل سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد.

Samsung SGH-F520

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

SGH-F520 هرگز در دست کاربران قرار نگرفت، چرا که تولید آن در دقیقه ۹۰ تعطیل شد. این دستگاه عجیب، ۱۷ میلیمتر ضخامت داشت. اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه موبایلی می تواند تا این حد ضخیم باشد، باید بگوییم که کره ای های در آن زمان دو کیبورد را در زیر نمایشگر قرار داده بودند که یکی از آن ها به صورت افقی و دیگری به صورت عمودی از زیر صفحه نمایش به بیرون می آمد. این دستگاه که قرار بود در سال ۲۰۰۷ به بازار بیاید، نمایشگری ۲.۸ اینچی با کیفیت ۲۷۲ × ۴۸۰ پیکسل داشت و از دوربینی ۳ مگاپیکسلی بهره می برد.

Samsung Juke

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

این دستگاه باریک و کشیده برای عاشقان موسیقی طراحی شده بود و قصد داشت تا جایگزین پخش کننده MP3 کاربران شود. این دستگاه کوچک، ۲۱ میلیمتر ضخامت داشت و بر روی آن نمایشگری ۱.۶ اینچی تعبیه شده بود. Juke در سال ۲۰۰۷ با ارائه ۲ گیگابایت حافظه داخلی، موزیک های بسیاری را در داخل خود جای می داد.

Samsung SCH-i760

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

قبل از تولید ویندوز فون، مایکروسافت با سیستم عامل Windows Mobile در دنیای تلفن های همراه حضور داشت. سامسونگ در آن موقع موبایل های بسیاری را با این سیستم عامل تولید کرد. SCH-i760 یکی از محصولاتی بود که اگرچه با استاندارد های امروزی ممکن است زشت به نظر برسد، اما در زمان خود و در سال ها ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ توانست محبوبیت بسیاری را به دست آورد. نمایشگر لمسی ۲.۸ اینچی با کیفیت QVGA ، کیبورد QWERTY و درگاه حافظه جانبی از جمله امکاناتی بودند که توسط این دستگاه در اختیار کاربران قرار می گرفتند

Samsung Serenata

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

این دستگاه دومین همکاری سامسونگ با Bang & Olufsen به شمار می رفت. این دستگاه که به وضوح از لحاظ ظاهری نسبت به مدل SGH-E910  پیشرفت کرده بود، در سال ۲۰۰۷ به بازار ارائه شد. این دستگاه در زیر خود اسپیکری کشویی داشت که در آن زمان می توانست صدای بلندی را در مقایسه با رقبا تولید نماید. دکمه های کنترلی رایج آن زمان نیز در Serenata جای خود را به چرخی عجیب داده بودند که کاربر به کمک آن باید در منوها جا به جا می شد. حافظه داخلی ۴ گیگابایت و نمایشگر غیر لمسی ۲.۳ اینچ از جمله امکانات این دستگاه به شمار می رفتند.

Samsung B3310

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

بر خلاف موبایل های کنونی که تنها چند دکمه را بر روی بدنه خود دارند، در آن زمان به علت نبود نمایشگر های لمسی، کنترل محصولات با دکمه های متعدد صورت می پذیرفت. B3310 به خاطر قیمت رقابتی خود در سال ۲۰۰۹ توانست به یکی از محصولات محبوب سامسونگ تبدیل شود.

Samsung SPH-N270 Matrix

10 of the weirdest and sometimes ugliest Samsung phones ever

قطعا لیست عجیب ترین ها بدون این دستگاه ناقص می ماند. SPH-N270 یا آنطور که در آن زمان معروف شده بود، Samsung Matrix، برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ و در فیلم The Matrix reloaded مورد استفاده قرار گرفت. سامسونگ تنها توانست تعداد معدودی از این دستگاه را در آمریکا به فروش برساند. این محصول ضخامتی ۲۰ میلیمتری داشت و اسپیکری بزرگ در بالای آن تعبیه شده بود. Samsung Matrix با طراحی خاصش، در آن زمان قصد داشت تا نمونه ای برای تلفن های آینده باشد، اما اکنون باید شکر گذار باشیم که آینده مطابق تصور ذهنی سامسونگ پیش نرفت.

 شاید دفعه بعد که خواستیم از بدنه پلاستیکی یکی از کهکشانی ها انتقاد کنیم، تنها کافی باشد تا یاد یکی از این محصولات بیفتیم و به جای نقد از سامسونگ قدردانی نیز به عمل آوریم. شما در مورد این طراحی ها چه نظری دارید؟

منبع : phonearena

 

10 of the weirdest (and sometimes ugliest) Samsung phones ever
Samsung isn’t the world’s largest phone maker by accident. The company released hundreds of mobile phone models in the last decades, and it had the time and resources to experiment with lots and lots of form factors. Some of the phones that the South Korean giant introduced over the years were great, some mediocre, and others downright bad. And then there’s the weird category – which, of course, includes a selection of really ugly phones (although some are just odd, without being ugly – even at today’s standards). We noticed that there haven’t been any weird Samsung handsets in the last few years. That’s probably because it’s hard to make something unusual when everyone’s trending towards simplicity, larger screens, and thinner bezels. You may already know a few of the handsets presented below (or even owned one), but we’re pretty sure you’ve never seen such a wacky collection in one place. Of course, if you’re aware of other unusual or ugly Samsung mobile phones that didn’t make it to our list, feel free to mention them in the comments below.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*